واشنگتن پست: دموکرات‌ها تمام پرونده‌های سیاست خارجی دولت ترامپ را بررسی خواهند کرد


واشنگتن پست: دموکرات‌ها تمام پرونده‌های سیاست خارجی دولت ترامپ را بررسی خواهند کرد

روزنامه واشنگتن پست در گزاشی نوشت با ورود دموکرات‌ها به کمیته‌های سیاست خارجی و امنیت ملی کنگره، همه پرونده‌های سیاست خارجی دولت آمریکا بررسی خواهد شد.

واشنگتن پست: دموکرات‌ها تمام پرونده‌های سیاست خارجی دولت ترامپ را بررسی خواهند کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت برخلاف ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که گفته است بابت پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان نگرانی ندارد، نمایندگان دموکرات آمادگی دارند تحقیقات درباره تمام جنبه‌های سیاست خارجی دولت ترامپ را آغاز کنند.

نویسنده واشنگتن پست بر این باور است که «دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد نگرانی بابت تحقیقات کنکره ندارد، اما نمایندگان دموکرات به‌زودی مسئولیت کمیته‌های سیاست خارجی و امنیت ملی کنگره را به عهده خواهند گرفت و آمادگی دارند تا فوراً فهرست بلندبالایی از مسائلی مانند پرونده (دخالت ادعایی) روسیه (در انتخابات 2016 آمریکا)، منافع "سازمان ترامپ"، عربستان، نحوه مدیریت وزارت خارجه و خیلی مسائل دیگر را بررسی کنند».

سازمان ترامپ (Trump Organization) یک شرکت متعلق به دونالد ترامپ است که مقر آن در برج ترامپ در منهتن نیویورک قرار دارد و در سطح جهانی در زمینه ساخت، سرمایه‌گذاری، دلالی، فروش و بازاریابی و مدیریت املاک فعال است.

دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که روزسه‌شنبه برگزار شد پس از 8 سال توانستند کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند. پیروزی آنها در این انتخابات این گمانه‌زنی را مطرح کرده که آنها ممکن است به روشهای مختلف از جمله از طریق درخواست تحقیقات درباره ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه، اجرای برنامه‌های او را با مانع مواجه کنند.

ترامپ پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «اگر دموکرات‌ها فکر می‌کنند می‌توانند پول مالیات‌دهندگان را برای تحقیقات درباره ما در مجلس نمایندگان هدر دهند، آنگاه ما نیز ناچار خواهیم شد تحقیقات درباره آن‌ها در مجلس سنا را به علت درز کردن اطلاعات محرمانه و دیگر مسائل، بررسی کنیم. دو طرف می‌توانند این بازی را راه بیندازند!»

به نوشته واشنگتن پست، بیش از دو سال است که دولت ترامپ تلاش‌های نمایندگان دموکرات کنگره برای نظارت-و نه تحقیقات- بر سیاست خارجی آمریکا را نادیده می‌گیرد. اما «الیوت انگل» نماینده دمکرات که قرار است ریاست کمیته روابط خارجی را بر عهده بگیرد می‌گوید این کمیته به‌سرعت و بدون اتلاف وقت تحقیقات را درباره این مسئله که چگونه کاخ سفید، وزارت خارجه و حتی سازمان ترامپ در این سالها سیاست خارجی را هدایت می‌کرده‌اند، آغاز خواهد کرد.

«الیوت انگل» روز چهارشنبه در گفتگویی تأکید کرد: «کاخ سفید باید ما را جدی بگیرد، اگر جدی نگیرند، ما قصد داریم به آنها اطمینان دهیم که ما را جدی خواهند گرفت». به گفته این نماینده دموکرات، دموکرات‌های کنگره تصمیم دارند با حسن‌نیت این فرصت را در اختیار دولت قرار دهند که با اقدامات مقابله‌ای جدید کنگره همراهی کنند، در غیر این صورت نمایندگان کنگره از تمام ابزارهای قانونی در دسترس خود استفاده خواهند کرد تا آنها را مجبور به همکاری کند.

این نماینده دموکرات درباره مایک پمپئو، وزیر خارجه و همچنین سیاست خارجی آمریکا نیز می‌گوید: «من برای او به عنوان وزیر خارجه احترام قائل هستم، او هم باید به کمیته روابط خارجی احترام بگذارد. احترام متقابل جاده دو طرفه است».

رئیس آتی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان همچنین افزود تصمیم دارد جلسات استماعی با حضور مایک پمپئو درباره منافع بین‌المللی سازمان ترامپ، عربستان سعودی، مدیریت مایک پمپئو در وزارت خارجه و خیلی مسائل دیگر برگزار کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها