نیازها و اولویت‌های جامعه در هنگام وقف مدنظر قرار گیرد


نیازها و اولویت‌های جامعه در هنگام وقف مدنظر قرار گیرد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: در هنگام وقف باید به نیازها و اولویت‌های جامعه نیز توجه داشته باشیم و در این راستا وقف کنیم.

نیازها و اولویت‌های جامعه در هنگام وقف مدنظر قرار گیرد
به گزارش فانوس، حجت‌الاسلام حسن منتظری با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه است، اظهار کرد: وقف موضوعی است که در تمامی ادیان الهی و غیرالهی و تاریخ بشر جریان داشته است.بعد از ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان، مسئله وقف گسترش زیادی پیدا کرد و رسول اکرم(ص) نیز آن را بیشتر توسعه دادند. در قرآن کریم کلمه وقف نیامده اما در تفاسیر و تعابیر مختلفی به این موضوع و ثواب عظیم آن اشاره شده است. بیش از 75 بار در قرآن کریم به کلمه انفاق، باقیات و صالحات و خیر و نیکی اشاره شده است که براساس آیات قرآن کریم، انفاق هم به صورت آشکارا و هم پنهانی از اجر و پاداش اخروی بسیار زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه اگر حیات جاودانه را می‌خواهیم باید به وصیت‌های قرآنی عمل کنیم، اظهار کرد: ثواب برخی از انفاق‌ها و کارهای خیر 100 برابر و حتی تا 700 برابر خواهد شد.در هنگام وقف باید به نیازها و اولویت‌های جامعه نیز توجه داشته باشیم و در این راستا وقف کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ذکر کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موقوفه‌های بسیاری در شُرف از بین رفتن بودند که خوشبختانه احیاء شدند و امروز در مسیر نیت واقف از آنها استفاده می‌شود. در حوزه‌های سلامت و درمان، ازدواج جوانان و مسایل آموزشی هم نیاز هست وقف داشته باشیم و وقف ما فقط در حوزه مساجد نباشد.

حجت‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: در استان کردستان موقوفات زیادی وجود دارد که نشان دهنده اهتمام مردم این استان به امور دینی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟