سامانه کاهش حریق جنگل ها راه اندازی می شود


سامانه کاهش حریق جنگل ها راه اندازی می شود

معاون فنی یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور از شناسایی نقاط بحرانی حریق خبر داد و گفت: راه اندازی سامانه کاهش حریق جنگل ها و مراتع در دستور کار قرار دارد.

سامانه کاهش حریق جنگل ها راه اندازی می شودبه گزارش فانوس، ناصر اسفندی عصر دوشنبه در گردهمایی منطقه ای حریق استان های شمال کشور که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال های ۸۹ و ۹۶ در گلستان شاهد حریق های سریالی در جنگل ها بوده ایم.

وی با اشاره به این که گلستان رتبه نخست کشور در تعداد آتش سوزی جنگل ها را به خود اختصاص داده است، افزود: گیلان، کردستان، فارس، آذربایجان غربی، همدان، اصفهان، مازندران (نوشهر) و مرکزی (اراک) در رتبه های بعدی قرار دارند.

معاون فنی یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور با یادآوری این که در سال ۱۳۸۹ حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی کشور در آتش سوخت، ادامه داد: همچنین کردستان، خوزستان و گلستان به ترتیب بیشترین سطح سوختگی جنگل ها را به خود اختصاص داده اند و در این استان ها نیازمند تمهیدات ویژه تر هستیم.

وی با اشاره به این که نقاط بحرانی آتش سوزی جنگل های کشور شناسایی شده اند، اضافه کرد: بر اساس مساحت در سه استان شمالی شهرستان های کلاله، کردکوی، مینودشت در گلستان، بهشهر، سوادکوه و آمل در مازندران (ساری)، چالوس، کجور و تنکابن در مازندران (نوشهر) و رضوان شهر، رودبار و رشت در استان گیلان از نقاط بحرانی هستند.

اسفندی تصریح کرد: از نظر تعداد و فقره شهرستان های گرگان، گالیکش و کلاله در گلستان، بهشهر، ساری و میاندرود در استان مازندران (ساری)، چالوس، نوشهر و رامسر در استان مازندران (نوشهر) و رشت، لاهیجان و سیاهکل در استان گیلان از نقاط بحرانی هستند.

وی با اشاره به این که تاکنون ۳۶۵ نقطه بحرانی حریق در جنگل ها و مراتع کشور شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه کاهش حریق، تکمیل و تجهیز ۳۲ پایگاه اطفاء حریق، احداث خطوط آتش بُر در مناطق بحرانی و حساس به حریق و آموزش جوامع محلی و ... در دستور کار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط