«استانبول» میزبان «اجلاس جهانی حلال»


«استانبول» میزبان «اجلاس جهانی حلال»

اجلاس جهانی حلال و نمایشگاه(حلال – EXPO) به زودی با حضور اقتصادانان و کارشناسان داخلی و خارجی در استانبول برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « TRTعربی»، اجلاس جهانی حلال و نمایشگاه (حلال- EXPO) از 29 نوامبر تا دوم دسامبر(هشتم تا 11 دسامبر) با مشارکت نمایندگان 800 کشور جهان و اقتصادان داخلی و خارجی در استانبول برگزار می کند.

حجم اقتصاد حلال از سال 2017 میلادی به چهار میلیون دلار رسیده است و بازار حلال جهانی، تحول جدیدی برای تعامل میلیاردها مسلمان است و جایگاه محکمی در جهان دارد.

این نمایشگاه یک نمایشگاه منحصر به فرد در منطقه اوراسیا خواهد بود و فرصتی مناسبی برای تبادل تجاری با موسسه ها و شرکت های متعدد در این زمینه خواهد بود و این سیستم حلال منفعت مشترکی برای مسلمانان و غیرمسلمانان دارد.

در این نمایشگاه نوشیدنی و غذای حلال، محصولات بهداشتی و آرایشی حلال، پارچه ها و لباس های اسلامی و پزشکی حلال و گردشگری حلال ارایه می شود.

این درحالی است که ترکیه سطح آگاهی نسبت به محصولات و خدمات حلال را افزایش داده است.

هدف این کشور رهبری جهان در زمینه حلال است و انتظار می رود که حجم اقتصاد حلال به هفت تریلیون دلار در سال 2021 برسد.

«Discover Events» با همکاری جمیع هنر آشپزی اسلامی جهانی و اتحادیه سرآشپزها و قنادها « TAŞPAKON »مسابقه جام جهانی برای آشپزی در اجلاس جهانی حلال را برگزار خواهد کرد.

در این مسابقه نمایندگان 10 کشور شرکت خواهند کرد و معیارهای تولید و مصرفی براساس قواعد اسلامی خواهد بود.

شرکت کنندگان ، مهارت های خود را ارایه خواهند دارد و هیئت داوران نیز رای خود را درباره غذاها اعلام خواهد کرد.

در راستای این فعالیت، نزدیک به یک هزار دانشجوی بخش هنر آسپزی لحظات لذت بخشی را با نمایشگاه کیک و کارگاه آشپزی برای بازدیدکنندگان در از سراسر جهان فراهم می کنند.

این نمایشگاه هرساله در کشورهای مختلف برگزار می شود و این بار استانبول میزبان آن است.

گفتنی است، اولین بار محصولات غذایی حلال در کشور مالزی بوجود آمده است. در چند سال اخیر این علامت تجاری غذایی به صورت یک علامت جهانی از طرف کشورهای اسلامی در دنیا معرفی شده است، به ‌طوری که در کشورهای غیر اسلامی نیز از استقبال خوبی برخوردار شده است. محصولات غذایی حلال امروزه به تجارتی چند تریلیون دلاری تبدیل شده است و محصولات غیر غذایی حلال نیز به مانند صنایع غذایی رشد محسوسی دارد ؛ به همین دلیل محصولات غذایی و غیر غذایی در حال رشد قابل ملاحظه هستند و در سال های آینده نرخ این رشد افزایش بیشتری می یابد، به طوری که توسعه صنعت غذای حلال در کشورهای غربی از جمله فرانسه، اوکراین و روسیه باعث جذب مسلمانان و غیرمسلمانان شده است.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

«مهمونی ده‌کیلومتری» فرصت شرکت در شادی ملی است