یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا


یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا

یاماها اولین جزئیات در مورد موتورسیکلت ادونچر میان سایز خود را اعلام کرد. پس از انتظارهای طولانی بالاخره یاماها تولید 700Ténéré را تائید کرد. زمان تولید این مدل نیمه دوم سال 2020 میلادی اعلام‌شده است. مدل‌های مخصوص آمریکا در ژاپن ساخته می‌شوند، درحالی‌که مدل‌های اروپایی در فرانسه تولید خواهند شد. 700Ténéré یا تینیری با موتور... نوشته یاماها...

یاماها اولین جزئیات در مورد موتورسیکلت ادونچر میان سایز خود را اعلام کرد.
پس از انتظارهای طولانی بالاخره یاماها تولید 700Ténéré را تائید کرد. زمان تولید این مدل نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام‌شده است. مدل‌های مخصوص آمریکا در ژاپن ساخته می‌شوند، درحالی‌که مدل‌های اروپایی در فرانسه تولید خواهند شد.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
700Ténéré یا تینیری با موتور محبوب دو سیلندر موازی CP2 با حجم ۶۸۹ سی‌سی به همراه شاسی جدید که برای فرمان پذیری عالی در گل و روی جاده طراحی‌شده است، برای BMW F850GS و KTM 790 جدید شاخ‌وشانه می‌کشد.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
700Ténéré باید راضی‌کننده باشد، زیرا MT-07 و XSR-700 با همین موتور عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
یاماها توان موتور 700Ténéré را اعلام نکرده است اما بررسی توان XSR-700 2018 نشان می‌دهد که این موتورسیکلت توانی برابر با 68.5 اسب بخار در 8900 دور در دقیقه و 63 نیوتن متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند. این مقدار بیشتر از مقدار موردنیاز برای گشت‌وگذاری عالی در مسیرهای خارج جاده‌ای است.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
ضرایب دنده‌های گیربکس نیز قابلیت تطبیق‌پذیری مناسبی با شرایط رانندگی مختلف دارند.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
شاسی لوله فولادی و سه‌بعدی جدید دارای فاصله محوری برابر با ۱۵۹۰ میلی‌متر است. سیستم تعلیق شامل دوشاخ وارونه جلو به قطر ۴۳ میلی‌متر و کمک‌فنر قابل تنظیم عقب است که هرکدام به ترتیب ۲۱۰ و ۲۰۰ میلی‌متر قابلیت جابجایی دارند.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
رینگ‌های ۲۱ اینچی جلو و ۱۸ اینچی عقب با لاستیک‌های Pirelli Scorpion Rally STR پوشانده شده‌اند که 700Ténéré را گزینه‌ای عالی برای ماجراجویی‌های آفرود می‌کند.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
پانل‌های بدنه و شیشه جلو به سبک رالی، 700Ténéré را شبیه موتورسیکلت‌های ۴۵۰ سی‌سی یاماها در رالی داکار کرده است.
چهار چراغ جلوی LED که با پیکربندی دوبه‌دو پشت شیشه جلو پنهان‌شده‌اند درست شبیه موتورسیکلت‌های رالی و مدل مفهومی T7.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
نمایشگر LCD اطلاعاتی نظیر سرعت لحظه‌ای، مسافت طی شده، موقعیت دنده، مقدار سوخت باقیمانده، مسافت قابل‌دسترسی با سوخته باقی‌مانده و مصرف سوخت لحظه‌ای را در اختیار راکب قرار می‌دهد.
سیستم ABS باقابلیت غیرفعال شدن توسط راکب کنترل کامل ترمز چرخ‌ها را به او هدیه می‌دهد.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
دو دیسک ۲۸۵ میلی‌متری جلو با همکاری دیسک عقب ۲۴۵ میلی‌متری توان ترمز گیری خوبی را برای این موتورسیکلت ایجاد می‌کنند. تانک سوخت باریک و بلند که تا زیر نشیمنگاه این موتورسیکلت کشیده شده است توانایی حمل ۱۶ لیتر سوخت را دارد.

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا
یاماها قادر به پیمایش ۳۵۰ کیلومتر با یک‌بار سوخت‌گیری است. با چند عمل ریاضی ساده درمیابیم که Ténéré در هر ۱۰۰ کیلومتر 4.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. طبیعتاً این عدد مقدار مصرف سوخت روی جاده‌های آسفالت را نشان می‌دهد نه هنگام تاخت‌وتاز درگل و لای.
700Ténéré تنها بارنگ سفید یخی (Ceramic Ice) ارائه خواهدشد.

منبع: cycleworld


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نوکیا 3210 افسانه‌ای دوباره زنده شد! / رونمایی از نوکیا 3210 مدل 2024