مسلمان کشی خادم الحرمین در یمن


مسلمان کشی خادم الحرمین در یمن

تهران - ایرنا - انتشار اخبار اوضاع وخیم مردم مظلوم یمن در برخی از رسانه های جهان که در اثر تهاجم بیش از سه سال و نیم ائتلاف آمریکایی - عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت گرفته، موجب واکنش های هر چند محدود در این زمینه از سوی برخی کشورها و سازمان ها بین المللی شده است.

در حالی که جنبش انصار الله یمن اعلام کرده که آماده توقف حملات موشکی و پهپادی خود علیه عربستان است، اما آل سعود و همپیمانانش روز به روز بر حملات ضدانسانی خود در یمن افزوده اند، حملاتی که بیشتر مردم این کشور را هدف گرفته و موجب خسارت های فراوان انسانی و مادی در یمن شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس دو روز پیش در گزارشی اعلام کرد که از هر سه قربانیِ حملات پهپادی آمریکا در یمن یک نفر غیرنظامی است.
طبق گزارش آسوشیتدپرس، حملات پهپادی آمریکا به یمن در دولت دونالد ترامپ به شدت افزایش یافته و در دو سال اخیر حداقل 176 مورد حمله صورت گرفته است؛ این در حالی است که کل حملات پهپادی آمریکا به یمن در هشت سال دولت اوباما 154 مورد بود.(البته این آمار به غیر از موارد کشتار حملات بمب افکن های آمریکایی به یمن می باشد.)
آسوشیتدپرس همچنین در گزارش خود اعلام کرده که در اثر حملات پهپادی (آمریکا) در سال‌های 2017 و 2018 به یمن بیش از 300 نفر از مردم این کشور کشته شده‌اند که فقط در سال 2018 حدود یک سوم قربانیان حملات پهپادی آمریکا در یمن غیرنظامیان از جمله کودکان بوده‌اند.
شرایط بغرنج مردم یمن در روزهای اخیر به حدی وخیم شده که سازمان غیردولتی 'کودکان را نجات دهید' نیز هشدار داده که گرسنگی در یمن جان پنج میلیون کودک یمنی را تهدید کرده و جنگ در بندر الحدیده این آمار را بالا برده است.
'دیوید بیسلی' رئیس برنامه جهانی غذا نیز در نشست شورای امنیت (در خصوص یمن) خواستار نجات اقتصاد این کشور و جلوگیری از مرگ شهروندان یمنی به خاطر گرسنگی شد.
به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ نت) بیسلی تاکید کرد که یمن در آستانه یک فاجعه است و باید با یکدیگر برای جلوگیری از آن اقدام کنیم و جامعه جهانی باید تمام نیروی خود را جهت پایان دادن به این جنگ و نجات اقتصاد یمن به کار گیرد.
'فرهان حق' سخنگوی سازمان ملل نیز طی گزارشی در بیستم مهر ماه اعلام کرده بود که یمن بدترین شرایط انسانی را روی زمین دارد و بیش از 22 میلیون یمنی، در شرایط بحرانی به سر می‌برند و این کشور به محل بروز بدترین فاجعه انسانی زمین تبدیل شده است.
بمب افکن های متجاوز ائتلاف سعودی - آمریکایی - اماراتی از 23 خرداد ماه مدام در حال بمباران استان و شهر الحدیده و در ادامه با یورش نیروهای زمینی متجاوز به این استان به دنبال نابودی تمام زیرساخت های استان الحدیده و کشتار مردم بی دفاع آن می باشند.
شرایط مردم یمن از تاریخ 23 خرداد ماه سال جاری در اثر حمله ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی - آمریکایی به بندر و استان الحدیده در غرب این کشور وخیم تر شده و اوضاع مردم مسلمان و بی دفاع این کشور روز به روز بغرنج تر می شود، ولی حامیان دروغین حقوق بشر در کشورهای غربی و سازمان های بین المللی با فرو بردن دلارهای نفتی عربستان در حلقوم خود در مقابل این جنایات سکوت اختیار کرده اند.
شبکه تلویزیونی آلمانی NTV نیز روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که با گذشت نزدیک به چهار سال از جنگ در یمن، از بین هر دو نفر از مردم این کشور، یکی گرسنه است (یعنی 13 میلیون از جمعیت 26 میلیون نفری یمن) و این در حالی است که همزمان بیماری وبا هم در یمن اپیدمی شده است؛ قطعا عربستان مسئول چنین وضعیتی است، اما غربی ها هم که (در ظاهر) مراتب خشم خود را از اقدامات سعودی‌ها ابراز کرده اند دست از معامله تسلیحاتی با ریاض بر نمی‌دارند.
در حالی که برخی از رسانه های غربی اقدام به انتشار گوشه ای از اوضاع اسفبار مردم یمن کرده اند، دو نفر از مقامات آمریکایی برای فریب اذهان عمومی، ادعا کرده اند که خواستار توقف جنگ در این کشور می باشند.
'مایک پمپئو' وزیر خارجه و 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا که کشورشان شریک جنایات آل سعود در یمن می باشد، چند روز پیش ادعا کردند که خواستار توقف جنگ در این کشور می باشند؛ اظهاراتی که در ظاهر نشان از دل سوزی یانکی ها برای مردم یمن دارد!
'سلمان بن عبدالعزیز' شاه عربستان نیز روز گذشته به رغم افزایش بمباران های شهرهای یمن توسط بمب افکن های سعودی - آمریکایی و کشتار مردم یمن مدعی شد که ما خواستار راهکار سیاسی در یمن بر اساس قطعنامه شورای امنیت و طرح ابتکاری کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم!
وی در عین حال بدون اشاره به کشتار بیش از سه سال و نیم مردم مظلوم یمن و ویرانی این کشور گفت: ایستادگی ما در کنار یمن، یک گزینه نیست، بلکه وظیفه ماست!
تهاجم همه جانبه ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن که از ششم فروردین ماه سال 1394 به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت آغاز شده تاکنون نتیجه ای به غیر از کشته شدن بیش از 17 هزار یمنی، زخمی شدن دهها هزار نفر، آوارگی صدها هزار شهروند این کشور و گرسنگی میلیون ها یمنی دیگر به همراه نداشته است.
حضور نیروهای آمریکایی در منطقه در چند دهه اخیر جز کشتار و بی خانمانی برای مردم منطقه ثمره ای دیگری نداشته است؛ مردم کشورهایی همچون افغانستان، عراق، سوریه و یمن نمونه هایی از مردم جهان می باشند که در سال های اخیر طعم جنایات آمریکا را چشیده اند، اما در این بین مردم کشور یمن هم طعم جنایات آمریکا را چشیده اند و هم کشورهای در ظاهر مسلمان همچون عربستان، امارات و سودان را؛ انتظاری از سران آمریکا برای توقف جنایت در یمن نیست چرا که خوی مقامات این کشور همراه با درندگی است، ولی سخن اینجاست که سران عربستان، یمن، سودان و دیگر کشورهای عربی که دم از مسلمان بودن می زنند تا چه زمانی کشتار مردم یمن را ادامه خواهند داد و دست از سر مردم مظلوم این کشور خواهند برداشت.
خاورم*1275*1436*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیمیل ها چه افرادی هستند؟