محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان


محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

کرمان - ایرنا - لازمه داشتن بیداری و بصیرت، جایگاه بسیج و تاکید بر حفظ وحدت از جمله محورهای سخنان ائمه جمعه استان کرمان است.

به گزارش ایرنا، امام جمعه رفسنجان، بیداری و بصیرت را لازمه بقای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: توفیقات، بصیرت و بیداری بسیج سبب شکل گیری هسته های مقاومت در کشوهای اسلامی و موجب ایجاد رعب و وحشت در دشمن شده است.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان افزود: بسیج در کشورهای اسلامی دیگر نیز شکل گرفته و در غزه به عنوان حزب الله دوم تشکیل شده که نشأت گرفته از کارآمدی و توانمندی بسیج ایران است.
وی تصریح کرد: مردم و جوانان برومند ایران اسلامی راه بسیج را رها نکنند و در تقویت آن کوشا باشند.
حجت الاسلام رمضانی پور، نقش بسیج سازندگی را در برون رفت از محرومیت بی بدیل خواند و افزود: بسیج در جای جای ایران بازویی توانمند و عملکرد بسیج قابل ستایش و تقدیر است.
وی به میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: هفته وحدت و همبستگی بین ملت و مسئولان باید بیش از پیش گرامی داشته شود تا هم در داخل توانمند شویم، هم دشمنان در خارج از کشور فکر توطئه علیه ایران را از سر خارج کنند.
امام جمعه رفسنجان، جنگ امروز را اقتصادی عنوان و تصریح کرد: برخی کشورهای خارجی، آمریکا را در برنامه تحریم ها علیه ایران همراهی نکردند و این شکستِ دشمن از بیرون است. وی افزود: لذا از درون نیز باید ملت و مسئولان مشکلات داخلی را با سرعت رفع کنند زیرا مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند هستند و اعتقاد راسخ دارند.
وی گفت: 60 درصد از خانواده ها قشر ضعیف هستند که در معیشتشان مشکل دارند پس دولتمردان و مسئولان با همبستگی، احتکار و گرانفوشی را حذف و امیدواری را در جامعه تزریق کنند.
** امام جمعه ریگان: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بزرگترین منادی وحدت عصر حاضر هستند
حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز وحدت آفرین جمعه ریگان افزود: بزرگترین منادی وحدت در قرن حاضر حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: وحدت فقط در سایه ولایت و مرجعیت امکان پذیر است نه در ذوب شدن در جریانات و احراب سیاسی.
امام جمعه ریگان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر عراق فرمودند وحدت بین دولت ایران و عراق اتحاد ملی است.
حجت الاسلام رنجبرماهانی با اشاره به اینکه رمز تمام گرفتاریهای کشورهای اسلامی اختلاف در کلمه و ناهماهنگی است افزود: رمز پیروزی وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است.
وی به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری شاخص هایی را برای بسیج ترسیم کردند که یکی از این شاخص ها این است بسیجی اخلاص در عمل دارد و برای خدمت مزد نمی خواهد و منتی هم برای جامعه ندارد.
امام جمعه ریگان تصریح کرد: بسیجی آرمان گراست و درصدد تحقق آرمانهای الهی در جامعه است.
حجت الاسلام رنجبر ماهانی با اشاره به اینکه بسیجی پیش رو میدانها است ابراز کرد: بسیجی جرات و جسارت حضور در عرصه هایی را که تا به حال کسی به آن وارد نشده را دارد.
وی بیان داشت: بسیجی دارای بصیرت است و بصیرت دینی و سیاسی بسیجی موجب می شود در تمامی صحنه های دفاع از انقلاب حضور داشته باشد.
خطیب جمعه ریگان با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست و باید هسته های مقاومت را در تمام جهان به وجود آورد اظهار داشت: ما امروز هسته های مقاومت را در حزب الله لبنان، عراق، نیروهای ملی دفاع سوریه و مقاومت فلسطین و انصارالله یمن مشاهده می کنیم.
حجت الاسلام رنجبر ماهانی با اشاره به اینکه فلسطین اسرائیل را یک قدم به سمت نابودی کشاند اظهار داشت: روزگاری مردم فلسطین با سنگ مقاومت می کردند اما امروز شاهد شلیک بیش از 470 موشک به اسرائیل بودیم و این عجر و ناتوانی اسرائیل را نشان می دهد.
وی به هشتم آذر سالروز شهادت دکتر شهریاری اشاره و تصریح کرد: تنها منطق آمریکا و حامیانش برای جلوگیری از پیشرفت و رشد علمی و هسته ای در ایران ترور دانشمندان هسته است.
3029/7442/7433

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی