معرفی عالمان یکی از رسالت‌های دانشگاه است


معرفی عالمان یکی از رسالت‌های دانشگاه است

گروه فرهنگی - رئیس دانشگاه کردستان گفت: معرفی و حفظ بزرگان یکی از رسالت‌های دانشگاه است و این رسالت نیز با توجه به تأثیرگذاری علمی و فرهنگی این افراد در جامعه، برای دانشگاه تعریف شده است.

معرفی عالمان یکی از رسالت‌های دانشگاه است

به گزارش ایکنا از کردستان، فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان دیروز پنج شنبه، یکم آذرماه در مراسم نکوداشت ابوبکر حسن‌زاده، اظهار کرد: تجلیل و تقدیر از زحمات بزرگان و عالمان یکی از رسالت‌های دانشگاه است که برگزاری این مراسم‌ هم در این راستای عمل به این رسالت است.
وی افزود: با نگاهی به ترجمه‌ها و تالیفات استاد ابوبکر حسن زاده پی خواهیم برد که وی می‍تواند پشتوانه‌ای قوی برای محققان جوان باشد و علاوه بر جنبه علمی و آگاهی، وی می‌تواند الگویی اخلاقی برای جوانان نیز باشد.
رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: استاد حسن زاده در علم و دانش و دین و مذهب می‌تواند تکیه گاهی محکم برای مردم باشد و ما نیز با پیروی و از راه ایشان قدردان این تکیه گاه باشیم.
وی این افراد را منشا خدمات ماندگار در جامعه دانست و ادامه داد: این افراد سرمایه‌های فکری و فرهنگی هستند که باید برای حفظ آنها تلاش کنیم و با توجه به تاثیرگذاری آنها در رشد علمی جامعه، آنها را معرفی و قدردان زحماتشان باشیم.
لازم به ذکر است؛ ابوبکر حسن زاده مترجم و معلم بزرگی است که آثار و تالیفات بسیاری در حوزه‌های حدیث، فقه و اصول، تاریخ اسلام و اندیشه اسلامی از عربی به فارسی ترجمه و منتشر کرده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !