بیانیه اجلاس «نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و دفاع از آرمان فلسطین»


بیانیه اجلاس «نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و دفاع از آرمان فلسطین»

اجلاسیه «نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و دفاع از آرمان فلسطین» با قرائت بیانیه به کار خود پایان داد.

بیانیه اجلاس «نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و دفاع از آرمان فلسطین»به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ فعالان سیاسی و احزاب در این بیانیه بر محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و بر حمایت از قدس و فلسطین تاکید کردند.

متن کامل بیانه به شرح زیر است:
این اجلاس در تاریخ 97/09/02 مصادف با 15 ربیع الاول سال 1440 هجری قمری در تهران با حضور دبیران احزاب و فعالان سیاسی از ایران و سایر کشورهای جهان و ایراد سخنرانی صاحبنظران و متفکران برگزار شد.
حاضران در این اجلاسیه بر ضرورت وحدت نظر فعالان سیاسی و احزاب کشورهای اسلامی در راستای تحقق وحدت در جهان اسلام و تقویت مبانی فکری و سیاسی جمعیت ها برای پیروزی مقاومت تاکید و بیانیه پایانی به شرح زیر را تایید کردند:
1- تبیین اهداف و فلسفه وجودی اینگونه نشست ها و افزایش نقش احزاب و فعالان سیاسی و احصاء مشترکات مذهبی در جهت کاهش تنش های مذهبی و افراط گرایی مذهبی ضروری است.
2- تبیین گفتمان سیاسی در عرصه جهانی در موضوع فلسطین و مقاومت پراهمیت می باشد.
3- پیوند دین و سیاست و استفاده بهینه از ظرفیت و استعداد فرهیختگان سنی و شیعه در فضای سیاسی جهان اسلام مورد اهتمام قرار گیرد.
4- احساس مسئولیت جمعی سازمان های سیاسی در موضوع فلسطین و محور مقاومت در برابر روحیه استکباری آمریکا و جنگ افروزی رژیم اشغالگر قدس و همچنین رژیم کودک کش آل سعود و ایادی سرسپرده آن لازم است همواره مورد توجه و عنایت باشد.
5- همگرایی و تقویت وحدت فعالان سیاسی در جهان اسلام در جهت توسعه ظرفیت های سیاسی و هم افزانی تاکید می شود.
6- در شرایط امروز ساماندهی، انسجام و هم افزایی جمعیت ها و اتحادیه های فعالان سیاسی جهان در مقابله با صیونیسم و استکبار جهانی اجتناب ناپذیر است.
7- ارتباط مدعوین با یکدیگر و تبادل نظرات و هم اندیشی بیشتر آنان از طریق طراحی و ایجاد سایت اینترنتی،​کانال های خبری و پیام رسان و انتشار بولتن و نشریه فراهم گردد.
8- فعالان سیاسی و دبیران احزاب و جمعیت های سیاسی همسو با محور مقاومت و فلسطین با عضویت و حضور در مجمع عمومی اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی، شرایط برگزاری مجمع را فراهم نمایند.
9- موجودیت «بیت المقدس» به عنوان پایتخت دائمی و ابدی کشور فلسطین یک راهبرد تغییرناپذیر است.
10- حمایت از محور مقاومت و فلسطین برای فعالان سیاسی و احزاب یک راهبرد اصلی است.
11- اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی، در صورت امکان کنگره چند سالانه با حضور فعالان سیاسی و احزاب سیاسی جهان اسلام در جهت ایجاد گفتمان واحد سیاسی برای حمایت از آرمان فلسطین و خطراتی که جهان اسلام را تهدید می کند، برگزار نماید.
12- اعضاء شرکت کننده در اجلاسیه از مجمع جهانی تقریب مطالبه می نمایند که از طریق مراجع حقوقی و قضائی در سطح بین الملل با تنظیم کیفر خواست علیه آمریکا که مرتکب جنایات و صدمات غیرقابل جبرانی با ایجاد داعش، حمایت از رژیم صهیونیستی و حمایت از رژیم آل سعود برای حمله به یمن در جهان اسلام شده است، اقدام و تاحصول محکومیت و پرداخت غرامت پیگیری نماید.
حضار در پایان از مجمع جهانی تقریب خواستند که با تشکیل دبیرخانه ای مصوبات اجلاسیه فوق در کشور جمهوری اسلامی ایران را پیگیری نماید.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی