تظاهرات شهروندان فرانسوی در اعتراض به خشونت جنسی


تظاهرات شهروندان فرانسوی در اعتراض به خشونت جنسی

هزاران شهروند فرانسوی در اعتراض به رواج آزار و اذیت جنسی در این کشور دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، هزاران شهروند فرانسوی در اعتراض به رواج آزار و اذیت جنسی در این کشور دست به تظاهرات اعتراضی زدند.
روز شنبه هزاران فرانسوی در سرتاسر فرانسه اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم را به منظور مبارزه با خشونت جنسی در این کشور خواستار شدند؛ جنبشی که یک سال پس از جنبش «می تو» علیه آزار و اذیت جنسی متولد شده است. در شهرهای مارسی، لیون، تولوز، لیل، نانت و پاریس، مردان و زنانی که لباس های بنفش و کتان به تن داشتند، خواستار آن شدند که مبارزه با این نوع از خشونت در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد. شعارهایی نظیر «توقف خشونت جنسی»، «انسجام و همبستگی»، «دیگر چنین چیزهایی هرگز» از جمله شعارهایی بود که معترضان، پلاکارد آن را حمل می کردند.

این تظاهرات اعتراضی در شرایطی برپا شده است که تظاهرات «ضد سرمایه داری» همچنان در پاریس ادامه دارد. براساس آماری که در سال دو هزار و هفده میلادی منتشر گردیده است، هرساله بیش از دویست و بیست هزار زن فرانسوی از سوی همسرانشان در معرض خشونت های جنسی قرار می گیرند. همچنین بیش از دویست و پنجاه زن فرانسوی، روزانه مورد تعرض جنسی قرار می گیرد و یک سوم از آنان در محل کاری خود مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند. تظاهرکنندگان از سوی احزاب مختلف از جمله حزب سیاسی چپ، حزب سوسیالیست و برخی دیگر سندیکاها پشتیبانی و حمایت شده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟