به گزارش برنا از اراک ، غلامرضا صادقیان در حاشیه بازدید استاندار مرکزی از شرکت هپکو افزود: با وجود تحریم ها و تهدیدهای دشمنان و تحت فشار گذاشتن شرکت های اروپایی در ارتباط با واحدهای تولیدی ایران، مذاکرات بسیاری با این شرکت ها از سوی شرکت هپکو انجام شده و به زودی فناوری ماشین آلات سنگین از کشورهای اروپایی وارد این شرکت می شود.
وی ادامه داد: ساخت ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین جدید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا با نشان تجاری آلمان و دیگر کشورهای اروپایی وارد خط تولید هپکو می شود.
مدیرعامل شرکت هپکو بیان کرد: مذاکراتی نیز با سازمان بنادر کشور در خصوص تولید کرین های سنگین این مجموعه انجام شده که به زودی قراردادهای کاری منعقد می شود.
وی ادامه داد: تولید ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی از قرارداد سه هزار دستگاه راهداری از مهمترین برنامه ای میان مدت هپکو است که در سال ۹۸ ساخته می شود.
صادقیان صادرات به کشورهای منطقه به خصوص عراق و سوریه، راه اندازی خط تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی با تکنولوژی اروپا را از دیگر برنامه های هپکو در سال آینده عنوان کرد.
وی بیان کرد: ساخت ۲ هزار ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی از قرارداد سه هزار دستگاه راهداری کشور، ایجاد تنوع محصولات، مشارکت ساخت ماشین آلات راهسازی با شرکت های اروپایی نیز از برنامه های بلندمدت هپکو است‌.
مدیرعامل شرکت هپکو گفت: رفع مشکل پرداخت معوقات بازنشستگان، رفع حساب های بانکی مسدود شده، رفع توقیف انبارهلی منقول و غیر منقول، حل و فصل قراردادها و پرداخت معوقات کارکنان تا پایان آبان ماه از مهمترین اقدامات مدیریت جدید هپکو از آغاز فعالیت (تیرماه امسال) است.
وی ادامه داد: همچنین جذب ۲۱۰ میلیارد ریال از تسهیلات ۹۰۰ میلیارد ریالی مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، دریافت مصوبه تنفس در بازپرداخت تسهیلات، پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال از بدهکاری های شرکت، تعیین تکلیف مطالبات ادارات کل تامین اجتماعی و اقتصاد و دارایی استان از دیگر اقدامات در سال جاری است.
صادقیان با بیان اینکه سهام شرکت هپکو اراک از ۵۴۰ ریال به حدود چهار هزار ریال رسیده است، اظهار داشت: برگزاری انتخابات شورای کارگری، ایجاد صندوق درمان و سلامت، بازنگری حفاظت فیزیکی از دیگر اقدامات شرکت در پنج ماه گذشته است.
وی تامین قطعات، تجهیزات و مواد اولیه، قرارداد ساخت 60 دستگاه گریدر با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و شرکت در نمایشگاه های مختلف را نیز از اقدامات بازرگانی و فروش شرکت هپکو در پنج ماه گذشته عنوان کرد.