هوای کلانشهرها برای گروه های حساس ناسالم می شود


هوای کلانشهرها برای گروه های حساس ناسالم می شود

تهران- ایرنا-مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به وجود جود پایدار در کشور گفت:هوای کلانشهرها طی روزهای آتی برای گروه های حساس ناسالم می شود.

مسعود حقیقت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: با توجه به سکون نسبی و جو نسبتا پایدار در کشور طی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه 7 و 8 آذر) شاهد غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی خواهیم بود.
وی ادامه داد: ساکنان سواحل غربی و مرکزی دریای خزر از روز پنجشنبه شاهد باران های خوبی تا اوایل هفته آینده هستند. با توجه به ورود سامانه بارشی از جمعه عصر (9 آذر) ابتدا مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش آغاز می شود و از روز شنبه (10 آذر) بر شدت آن افزوده خواهد شد، بارش ها در مناطق سردسیر شمال غرب به شکل برف است.
به گفته مدیر کل شبکه پایش هواشناسی دمای هوا در سواحل خزر امروز و فردا 4 تا 6 درجه افزایش یافته ولی مجددا از روز جمعه به حالت عادی برمی گردد و 6 تا 8 درجه کاهش می یابد.
وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز توضیح داد: ساکنان پایتخت در روزهای آتی شاهد جوی پایدار با دمای 14 تا 15 درجه خواهند بود. کمینه دمای هوای تهران صبح امروز به 5 و بیشینه هوا روز گذشته به 13 درجه رسید.
مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی در مورد اینکه آیا سامانه بارشی جدیدی که از غرب وارد کشور می شود موجب بارش در تهران نیز خواهد شد یا خیر گفت: این سامانه موجب بارش های پراکنده و رگبار طی روزهای شنبه و یکشنبه در تهران می شود.
حقیقت در مورد گرم ترین و سردترین مناطق کشور طی 24 ساعت آینده گفت: امروز صبح شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری با دمای 11 درجه زیر صفر سردترین و راسک در استان سیستان و بلوچستان با دمای 32 درجه بالای صفر گرم ترین مناطق کشور را به نام خود ثبت کردند.


***هوای کلانشهرها برای گروه های حساس ناسالم می شود
وی در مورد وضعیت هوای کلانشهرها گفت: با توجه به پایداری وضعیت هوا انتظار داریم هوای بعضی کلانشهرها؛ مانند تهران، کرج، قزوین، اراک و اصفهان طی امروز و فردا برای افراد حساس در وضعیت ناسالم قرار گیرد.
مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی به کشاورزان در مناطق گرمسیر غرب کشور که هنوز کشت گندم را انجام نداده اند اطلاع داد تا روز جمعه برای این کشت فرصت دارند و می توانند از بارش های سامانه جدید بارشی نیز استفاده کنند.
علمی**9157**1440


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تراشه مغزی نورالینک مختل شد