پیگیری تخصیص بخشی از آب سد 15 خرداد برای مصارف صنعتی دلیجان و محلات


پیگیری تخصیص بخشی از آب سد 15 خرداد برای مصارف صنعتی دلیجان و محلات

استاندار مرکزی از پیگیری تخصیص بخشی از آب سد 15 خرداد برای مصارف صنعتی دلیجان و محلات خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در شورای حفاظت از آب استان با بیان اینکه در سال آبی امسال دو برابر بیش از بلند مدت ۵۰ ساله استان شاهد بارش باران بوده‌ایم که این نعمت بزرگ را باید به فال نیک بگیریم، افزود: این به معنای عدم توجه به مدیریت مصرف آب نیست، در هر شرایطی باید موضوع حفاظت از منابع آبی را در برنامه‌ها لحاظ کرده و صرفه‌جویی در مصرف آب پیگیری شود.

وی با اشاره به اخذ نظرات جامعه نخبه دانشگاهی‌ کشور در قالب پژوهشی با محوریت معرفی ۱۰۰ مسئله مهم کشور، اظهار کرد: بیشتر این نخبگان بحران آب را بزرگترین بحران کشور اعلام کرده بودند.

وی در ادامه با اشاره به جلسه اخیر خود در وزارت نیرو گفت: در این جلسه مقرر شد که بخشی از آب سد ۱۵ خرداد برای مصارف صنعتی دلیجان و محلات تخصیص پیدا کند که در این راستا فرمانداران این دو شهرستان باید موضوع را پیگیری کنند تا بتوانیم برای نخستین بار یک تخصیص دائمی از آب سد برای مصارف صنعتی آن ناحیه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، معاون عمرانی استاندار مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به دستور اصلاح شبکه آب روستایی استان گفت: باتوجه به اینکه برخی از دهیاری‌ها از اعتبارات خوبی برخوردارند، می توانند حداکثر تا ۵۰ درصد از محل منابع خود جهت اصلاح شبکه آب استفاده کنند.

مهدی زندوکیلی از تخصیص بیش از 42 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار استان خبر داد و افزود: این مبلغ در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته و باید با برنامه‌ریزی مناسب در این بخش به اهداف مد نظر برسیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


60 درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند