بازار ماهی کیش به بهر برداری رسید


بازار ماهی کیش به بهر برداری رسید

کیش - ایرنا - بازار عرضه ماهی کیش پس از 5 ماه تلاش بی وقفه، بازسازی و بهسازی شد و روز شنبه طی مراسمی با حضور انصاری لاری مدیرعامل منظقه آزاد کیش به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرای این طرح تیرماه گذشته به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی جزیره کیش و در پی بازید محمد ابراهیم لاری و مشاهده مشکلات بهداشتی و نامناسب بود بودن بازار قدیمی در دستور کار قرار گرفت و اکنون به مکانی مناسب برای عرضه ماهی تبدیل شده است.
در طراحی جدید این بازار با اضافه شدن ساختمانی جدید که افزون بر3 میلیارد تومان هزینه داشته، بازار ماهی کیش از نظر فضا توسعه یافته، فضاهای پشتیبانی از محل عرضه ماهی جدا شده و مشکلات بهداشتی این بازار برطرف شده است.
این بازار هم اکنون با 3 هزار 500 متر مربع زیربنا دارای یک سالن با 12 غرفه عرضه ماهی، کفپوش یکپارچه و شبکه بهداشتی جمع آوری فاضلاب استاندارد، بخش شتشو است و به سیستم نگهدای و نظارت دقیق مجهز شده است.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش درمراسم بهره برداری از بازار جدید ماهی این جزیره که جمعی از مردم، صیادان جزیره ، امام جمعه کیش و امام جمعه اهل سنت این جزیره گفت: با اجرای طرح توسعه ، بهسازی و ساماندهی این بازار، پس از اینکه ماهی ها با خودروی حمل آبزیان وارد محل تخلیه می گردد، بلافاصله ماهی ها در حوضچه های ویژه شستشو قرار داده شده و سپس به صندوق های مخصوص نگهداری در یخ و پس از آن محل عرضه منتقل می شود.
وی اضافه کرد: بازار جدید دارای چند سردخانه است که بنا بر نوع ماهی و شرایط نگهداری آن مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین 2 دستگاه یخ ساز نیز برای تولید پودر یخ مورد نیاز عرضه کنندگان ماهی پیش بینی شده است.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اصلی بازار ماهی کیش بوی نامطبوع و زننده ناشی از ضایعات ماهی بود که به این دلیل با منفک کردن بخش امحاء از بازارچه عرضه، تمامی ضایعات ماهی ها به اتاقک امحاء منتقل و روزی 2 بار از محدوده بازار خارج می شود.
مصطفی خانزادی افزود: با توجه به جدا سازی بخش پشتیبانی از محل عرضه و منفک شدن فضای پاک کردن و بسته بندی ماهی از غرفه ها، نظارت مستمر بر فعالیت همه بخش ها وجود دارد تا ضمن رعایت موازین بهداشتی، پروسه عرضه و نگهداری ماهی نیز در کمال سلامت و بر اساس استانداردهای غذایی باشد.
وی طراحی محل استراحت کارگران بازار، سرویس های بهداشتی، پارکینگ و ایستگاه تاکسی را از دیگر شاخصه های طرح توسعه بازار ماهی کیش برشمرد.
با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعی جزیره کیش و دسترسی به آبزیان دریایی به عنوان یکی از ارزشمندترین نیازهای تغذیه ای در سبد خوراک خانواده ها، بازار ماهی کیش از جمله اماکن مورد توجه و تردد شهروندان و گردشگران است.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است، ماهی گیری همواره یکی مشاغل فرگیر ساکنان این جزیره بوده و هم اکنون بیش از 500 نفر در این جزیره بطور رسمی به شغل ماهیگری مشغولند.
1341 / 1339

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)