سفر هیات حماس به ترکیه


هیات جنبش حماس به رهبری محمود زهار عضو دفتر سیاسی این جنبش سفر خارجی خود به تعدادی از کشورهای اروپای شرقی، آفریقا و آسیا را از ترکیه آغاز کرد.

هیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به رهبری محمود زهار عضو دفتر سیاسی این جنبش و رئیس فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح وابسته به این جنبش سفر خارجی خود به تعدادی از کشورهای اروپای شرقی، آفریقا و آسیا را از ترکیه آغاز کرد.

زهار در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: سفر خارجی خود را از ترکیه آغاز کردیم وبه برخی کشورهای اروپای شرقی، آفریقا و آسیا نیز سفر خواهیم کرد اما از بردن نام آن کشورهای خودداری می کنیم.

وی افزود: سفر ما به طور کلی به کشورهای که از مبارزه مردم فلسطین حمایت می کنند، صورت خواهد گرفت.

او هدف این سفر را جلب حمایت جهانی از فلسطین عنوان کرد.

زهار در مورد آتش بس با اسرائیل گفت: مصر و قطر طی چند ماه اخیر برای دستیابی به یک توافقنامه در این مورد تلاش می کنند. بر اساس این توافقنامه تظاهرات «راهپیمایی بازگشت بزرگ» در مرز غزه پایان یافته و در مقابل محاصره این نوار توسط اسرائیل کاهش خواهد یافت. گروه های فلسطینی نیز به این آتش بس نگاه مثبت دارند اما تاثیر آن بر تلآویو مانند استعفای آوگیدور لیبرمن منفی منعکس خواهد شد.

این عضو حماس با اشاره بر کمک های قطر به غزه ابراز داشت: علیرغم مخالفت اسرائیل دوحه اخیرا اعلام کرد که حقوق کارمندان فلسطینیان در غزه را پرداخت خواهد کرد.

زهار با اشاره به "معامله قرن" که پس از بر سر کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا گزارش های در باره آن منتشره شده است، گفت: در حال حاضر این پروژه به مرحله سنجش واکنش ها است. و ما این پروژه را هرگز قبول نداریم.

وی در مورد عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل گفت: عادی سازی روابط با اسرائیل جنایت علیه مردم همه این کشور هاست. چون مردمان این کشورها، در سال 1948، مبارزان و سربازان خود را علیه اسرائیل اعزام کرده بودند. من مطمئن هستم که مردم این کشورها با اقدامات دولت خود در این راستا موافق نیستند.

خبرگزاری آناتولی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج