ظرفیت بالقوه روستاها را مبنای توسعه همه جانبه قرار دهیم


ظرفیت بالقوه روستاها را مبنای توسعه همه جانبه قرار دهیم

یزد - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه برای توسعه روستاها از خود روستاها شروع کنید گفت: ما می توانیم از ظرفیت های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه جانبه آنها استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا سعیدرضا جندقیان روز دوشنبه در بازدید از طرح های دهیاری های اردکان افزود: خوشحالم که در خدمت مردم خوب ، توانمند و شریف استان یزد و شهرستان اردکان به منظور بازدید از طرح های دهیاری ها که از تسهیلات پست بانک استفاده کرده اند ، هستم .
وی اضافه کرد: این طرح ها دارای قابلیت ها و توانمندی هایی هستند که می تواند جمعیت روستایی را حفظ و اقتصادش را پویا کند .
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه بازدیدی از کارخانه آهک شرکت تعاونی های روستاهای پیرامون بخش مرکزی اردکان داشته ایم تصریح کرد: قابلیت ها آن قدر زیاد است که وقتی در کنارش قرار می گیرید احساس می کنید که مسئولیت مدیران دولتی چندین برابر شده است .
وی با تاکید بر اینکه باید سعی شود که توسعه بدون سرمایه‌گذاری شکل بگیرد و دهیاران روستاها بدون منابع دولتی برای گسترش سرمایه‌گذاری تلاش کنند، اظهار کرد: اکنون در توسعه یافته ‌ترین دوران هستیم و باید از ظرفیت‌های داخلی و درونی استفاده کرد و رویکردها را مبتنی بر توسعه قرار دهیم.
وی خواستار ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و صدور مجوزهای و تسهیلات برای انجام طرح ‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی شد و افزود: اگر بخواهیم ساختار را به سمت توسعه ببریم باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و خودمان کاری انجام دهیم و منتظر کمک اطرافیان نباشیم.
جندقیان گفت: این ظرفیت در استان یزد کاملا مشهود است ، باید این استان به عنوان پایلوت موفقیت های توسعه روستایی کشور معرفی شود و امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت های پیدا برای دیگر روستاهای کشور نیز استفاده کنیم .
فرماندار اردکان نیز در ادامه خبر از راه اندازی فاز دوم اهک صنعتی اردکان در آینده نزدیک داد و گفت: با اخذ تسهیلات و سرمایه گذاری دهیاری ها و با هماهنگی های صورت گرفته با دکتر جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و با مساعدت پست بانک می توانیم از تسهیلات مورد نظر برای توسعه این واحد استفاده کنیم.
هادی مقیمی گفت: خوشبختانه این شهرستان در امر سرمایه گذاری دهیاری ها پیشتاز کشور است و مقام اول را دارد ، امیدواریم در این حوزه و در سایر حوزه ها نظیر حمل نقل ، خدمات و سایر حوزه های صنعتی سرمایه گذاری داشته باشیم چرا که معتقدیم ارزش افزوده این واحدها می تواند در نهایت به توسعه فرهنگی ، عمرانی و اجتماعی روستاها کمک کند.
وی افزود: پیگیری هایی در تهران صورت خواهد گرفت و به زودی عملیات احداث فاز دوم اهک صنعتی آغاز خواهد شد .
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از کارخانه تولید آهک صنعتی اردکان و رستوران سنتی بین راهی با سرمایه گذاری دهیاری ها و مجتمع صنعتی معدنی گندله سازی این شهرستان بازدید نمود .
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)