از مسابقه ناصحیح کنکور بسیار لطمه می‌خوریم/ برخی آموزشگاه‌ها برای آموزش و پرورش درآمد زا هستند


مخبر دزفولی گفت: در مسابقه ناصحیح کنکور خیلی لطمه می‌خوریم و این غول هفت‌سر به آموزش و پرورش و آموزش عالی ضربه زده است.

از مسابقه ناصحیح کنکور بسیار لطمه می‌خوریم/ برخی آموزشگاه‌ها برای آموزش و پرورش درآمد زا هستندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاحیه اندیشکده دانش پژوهان جوان اظهار کرد: دانشمند شدن بدون تفریح و تعامل محقق نمی‌شود و این اندیشکده و به تعبیری پاتوق، برای نخبگان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امتیاز برتری در کشور داریم و دنیا هم از آن مطلع است، ادامه داد: ایران جز کشورهای با توسعه بالای انسانی در دنیا محسوب می‌شود که در این بین شاخص‌هایی مختلف از جمله دسترسی به دانشگاه، نرخ با سوادی افراد واجب التعلیم، بهداشت و غیره جمع بندی و کشورها به 4 دسته تقسیم می‌شود که ایران جز کشورهای با توسعه بالا محسوب شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید قدر این نیروی انسانی را بدانیم، البته نیروی انسانی خودش باید به این قدرشناسی واقف باشد و صندلی را بگیرید و منظورم بی لیاقت‌ها و فرصت طلب‌ها نیستند، بلکه انسان‌های لایق باید صندلی‌ها را بگیرند.

مخبر دزفولی ادامه داد: برای ساختن آینده کشور دستیابی به صندلی مهم نیست اگر به وظیفه عمل کنیم به جایگاه مناسب خواهیم رسید.

وی بیان کرد: می‌گویند دانشگاه محل مقاله نویسی است، اما سدسازی‌ها و دستاوردهای پزشکی را چه کسانی انجام می‌دهند؟

جایگاه قابل توجه ایران در رشته‌های ریاضی و فیزیک

مخبر دزفولی با اشاره به جایگاه قابل توجه ایران در رشته های ریاضی و فیزیک گفت: جایگاه ایران در سطح جهانی نشان از ضعیف بودن در ریاضی و فیزیک و علوم پایه نیست بلکه باید به این رشته ها بیشتر توجه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در مسابقه ناصحیح کنکور خیلی لطمه می‌خوریم و این غول هفت سر به آموزش و پرورش و آموزش عالی ضربه زده است و جریان اقتصادی ناصحیحی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: برخی از آموزشگاه های آزاد درآمدی برای آموزش و پرورش دارند و به همین جهت خود را نماینده بخشی از آموزش و پرورش می دانند.

برخی تبلیغات تلویزیونی برای علوم پایه مضر هستند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تا زمانی که دندان پزشکی و داروسازی و پزشکی را در تلویزیون تبلیغ می کنیم رضایت از دانش های درجه یک مانند علوم پایه کنار می رود.

مخبر دزفولی تصریح کرد: اگر نتوانیم مشوق هایی را در ریاضی و فیزیک در نظر بگیریم اقبال به این رشته‌ها کم می‌شود.

وی تصریح کرد: به صورت مستقیم نباید دانشجو وارد رشته پزشکی شود و همه باید در یک سطح برای کارشناسی مسابقه دهند و افرادی که کفایت لازم را دارند برای دندان‌پزشکی و پزشکی رقابت کنند.

تبلیغات کنکور در صدا و سیما

وی درباره تبلیغات کنکوری در صدا و سیما گفت: اخیرا نامه ای به رئیس صدا و سیما نوشتیم و آن را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح می کنیم همچنین به مشکلات اعتباری صدا و سیما واقفیم اما دلیلی ندارد اگر مشکلی وجود دارد آسیب به آموزش و پرورش برسد.

وی با اشاره به اینکه باشگاه دانش پژوهان و مدارس تیزهوشان باید تقویت شود، ادامه داد: جریان تیزهوشان را پیگیری می کنیم همچنین اساسنامه سمپاد که تصویب شد امیدوارم رئیس جمهوری هرچه زودتر ابلاغ کنند و هیئت امنای قوی برای آن داریم.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403