رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش تاثیرگذاری دارند


رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش تاثیرگذاری دارند

همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: بهره گیری از توان و ظرفیت وسایل ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی هدفمند و آگاهانه می تواند زمینه ای برای کاهش وقوع جرم باشد.

سردار بخشعلی کارمرانی صالح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رسانه در پرورش یا انحراف افکار عمومی نسبت به موضوعات مختلف نقش بسزایی دارد.
وی اضافه کرد: رسانه های جمعی با انعکاس معضلات اجتماعی و حوادث و ارایه آموزش های لازم و هدفمند باید نقش خود را در کاهش جرائم ایفا کنند.
فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر نقش مثبت و سازنده رسانه ها بر افکار عمومی گفت: علت تشکیل بخش زیادی از پرونده های ناشی از ناآگاهی است در حالیکه رسانه ها با ایفای نقش اطلاع رسانی و بیان تهدیدها می توانند در کاهش وقوع آسیب های اجتماعی و افزایش احساس امنیت موثر واقع شوند.
سردار کامرانی صالح تلاش در راستای آگاه سازی، ارتقای سطح امنیت جامعه و اصلاح الگوهای ناصحیح رفتاری و قانون گرایی را مورد تاکید قرار داد.
وی یکی از اولویت های پلیس را تعامل با خبرنگاران برای ایجاد یک جامعه سالم و پویا دانست و گفت: خودداری از ارایه و انتشار اطلاعات متناقض یکی از ضرورت های اطلاع رسانی است.
فرمانده انتظامی استان همدان اطلاع رسانی را عامل آسان سازی ماموریت ها دانست و بر ضرورت بهره گیری از روش ها و ابزارهای به روز برای انعکاس اخبار تاکید کرد.
7526/2087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق