دستگیری متهم جاعل گواهینامه‌های صنفی


دستگیری متهم جاعل گواهینامه‌های صنفی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس از دستگیری متهم جاعل گواهینامه‌های صنفی در شهر قدس خبر داد.

دستگیری متهم جاعل گواهینامه‌های صنفیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛​ مجید کاویانی، درباره پرونده جعل گواهینامه بهداشت افزود: براساس گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس ،در بازدید از برخی صنوف به گواهینامه‌های فاقد اصالت برخورد شدکه موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قدس قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس، افزود: با پیگیری‌های مستمر در پلیس آگاهی سرنخی هم از فرد جاعل گواهینامه ها به دست نیامد و بررسی ها با استفاده از اطلاعات کلی دریافت کنندگان این کارت ها ادامه یافت تا این که موفق شدیم از طریق فضای مجازی و ارسال عکس و کارت ملی برای اخذ گواهینامه، این فرد را شناسایی کنیم.
وی تصریح کرد: پس از بررسی ها مشخص شد که این فرد گواهینامه‌های متعددی را برای صنوف مختلف از طریق این سایت و با تبلیغ اینکه هر کسی که تمایل به گرفتن گواهینامه مورد نظر دارد می‌تواند عکس و کپی کارت ملی خود را ارسال کند؛ صادر کرده است.
کاویانی گفت: متهم در منزل خود با جعل مهر یکی از آموزشگاه‌ها این گواهینامه‌های جعلی را صادر کرده و پس از پرس کردن گواهینامه ها، آن‌ها را در محل‌های مورد نظر تحویل افراد می داد.
وی افزود: این متهم مبالغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای صدور این گواهینامه ها از افراد در شهر‌ها و استان‌های مختلف دریافت می کرد که این پرونده موضوع در دست بررسی است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس افزود: متهم در حال حاضر در اختیار پلیس آگاهی است.
وی گفت: با توجه به تحقیقات پلیس آگاهی ، بخشی از انگیزه افرادی که از متهم گواهینامه تهیه می‌کردند همزمانی کلاس‌ها با ساعت کاری انها بوده است، این افراد بدون حضور در کلاس‌ها( برای دریافت گواهینامه) و با تبلیغی که صورت گرفته بود اقدام به دریافت گواهینامه می‌کردند که قطعا با توجه به اینکه در کلاسی شرکت نمی‌کردند از غیرواقعی بودن گواهینامه های صادره مطلع بودند.
وی با توصیه به شهروندان افزود: عمده اتفاقات و جرایمی که در این حوزه صورت می‌گیرد با امیدوار کردن مردم به این است که می‌توانیم برای شما گواهینامه بگیریم و یا تبلیغ در سایت‌ها انجام می شود و افراد بدون اینکه تحقیقی در خصوص صحت آن داشته باشند، متاسفانه دست به این اقدام می‌زنند که خود آن‌ها نیز قطعا به عنوان استفاده کننده از سند جعلی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
دادستان شهر قدس تاکید کرد: از مردم تقاضا می کنیم به هر تبلیغی بدون تحقیق توجه نکنند، چرا که هیچ گواهینامه‌ای بدون اینکه مراحل اداری آن طی شود امکان صدور ندارد و اگر چنین تبلیغاتی صورت گرفت بدانند که در دام افراد سودجو و کلاهبردار قرار می‌گیرند.
در ادامه سرهنگ شاهپور فلاحی، فرمانده انتظامی شهرستان قدس هم گفت: در پی گزارشی مبنی بر جعل و صدور گواهینامه‌های مهارتی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قدس قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: طی یک قرار صوری و اقدامات پلیسی و انجام کار اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری جاعل اصلی شدیم و با هماهنگی مرجع قضائی اقلام و وسایل ارتکاب جرم نیز در منزل متهم کشف شد.
وی به مجرمان هشدار داد: همه متخلفان باید بدانند هر گونه اقدام، تخلف و جرمی که مرتکب شوند از دید ماموران پلیس مخفی نخواهد ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!