نظارت مشاور برکنار شده بن سلمان بر شکنجه فعالان زن بازداشت شده


نظارت مشاور برکنار شده بن سلمان بر شکنجه فعالان زن بازداشت شده

مشاور ارشد ولیعهد عربستان که به اتهام دست داشتن در قتل جمال خاشقجی از کار برکنار شد، شخصا بر شکنجه دست کم یک فعال زن بازداشت شده نظارت داشته است.

نظارت مشاور برکنار شده بن سلمان بر شکنجه فعالان زن بازداشت شده
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز ؛ مشاور ارشد ولیعهد عربستان که به اتهام دست داشتن در قتل جمال خاشقجی از کار برکنار شد، شخصا بر شکنجه دست کم یک فعال زن بازداشت شده نظارت داشته است.
دو منبع مطلع اعلام کردند شکنجه دست کم یکی از فعالان زن که اوایل امسال بازداشت شده بودند، به طور مستقیم زیر نظر وی انجام شده است.
سعود القحطانی تا ماه اکتبر مشاور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، بود تا اینکه بر سر قتل خاشقجی از کار برکنار و پس از آن هدف تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت.
اکنون این منابع مطلع اعلام کردند که بین ماه مه و اوت در یک بازداشتگاه غیر رسمی در جده، گروهی از مردان این زن و سه نفر دیگر را مورد شکنجه قرار داده و به آنها تعرض کرده بودند.
آنها افزودند این گروه که متشکل از شش مرد بودند، جدا از بازجویانی بودند که از این زنان تحقیقات به عمل می آوردند و جزو نیروهای امنیتی یا از اعضای فدراسیون سعودی برای امنیت سایبری، برنامه‌ریزی و پهپادها بودند که در آن زمان قحطانی ریاست آن را برعهده داشت.
دو نفر از افراد مطلع تاکید کردند دست کم هنگام شکنجه یکی از زنان، قحطانی حضور داشت.
این زنان جزو فعالان سیاسی سرشناسی بودند که از ماه مه و طی سرکوب گسترده روحانیان و روشنفکران بازداشت شدند. به گفته فعالان، 11 زن از جمله افرادی که گفته می شود شکنجه شده اند، همچنان در حبس هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز