پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع بورسی در بازار پیشرو می‌شوند؟


پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع بورسی در بازار پیشرو می‌شوند؟

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند. نوشته پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع بورسی در بازار پیشرو می‌شوند؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع بورسی در بازار پیشرو می‌شوند؟

پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع بورسی در بازار پیشرو می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روند شاخص کل بورس در هفته پایانی آبان‌ماه نزولی بود و موضوعاتی چون ریزش قیمت جهانی نفت خام، کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، عرضه اولیه سنگین نماد کگهر و تقاضای ۴۰۰ میلیونی برای این سهم در فرابورس و شایعه سود تسعیر ارز دارایی‌های ارزی بانک‌ها و خبر افزایش نرخ خودرو باعث شد که شاخص از قله ۱۸۲ هزار واحدی به ۱۷۵ هزار واحد برسد.

اما روند شاخص کل بورس در هفته اول آذر ماه با شدت بیشتری نزولی شد، به‌طوری که علی‌رغم گزارش‌های ماهانه خوب شرکت‌های دلاری از جمله پتروشیمی‌ها و فلزاتی‌ها موضوعاتی چون ریزش شدید قیمت جهانی نفت خام، کاهش نرخ دلار در بازار آزاد، کاهش نرخ کامودیتی‌ها، عرضه اولیه نماد مادیرا در فرابورس باعث شد که شاخص از قله ۱۷۵ هزار واحدی به ۱۶۳ هزار واحد برسد.

اما روند شاخص کل بورس در هفته دوم آذر ماه تا حدودی صعودی شد، به‌طوری که عواملی چون رسیدن بسیاری از سهم‌ها به سطوح حمایتی کوتاه‌مدت خود، ریزش شدید و سپس برگشت قیمت جهانی نفت خام به دنبال توافق روسیه و عربستان، کاهش نرخ دلار و سپس افزایش و تثبیت آن، اجلاس G20 و رشد قیمت کامودیتی‌ها، تصویب اولین بند از CFT در مجلس باعث شد که شاخص از قله ۱۶۳ هزار واحدی به ۱۶۶ هزار واحد برسد.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته دوم آذر ماه همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند، هرچند برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی روند بازار در هفته جاری صعودی خواهد بود و نمادهای فلزاتی، پالایشی و پتروشیمی پیشرو در بازار سرمایه هستند.

بازار؛ خبرمحور شده است

ولید هلالات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: پیش‌بینی می‌کنم که روند شاخص کل بورس در هفته جاری متعادل باشد، اما تعداد گروه‌ها و نمادهایی که می‌توانند مثبت باشند نیز بیشتر خواهد بود و تک‌سهم‌ها پیشرو در بازار هستند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار در حال حاضر بیشتر خبر محور است، به عبارتی انتشار خبر افزایش نرخ برای یک صنعت یا انتشار خبر تاثیر بودجه پپشنهادی دولت بر روی یک صنعت خاص می‌تواند روند یک گروه را در بازار تعیین کند.

هلالات افزود: تنها می‌توان امیدوار بود که بازار به تعادل برسد و احتمال اینکه بازار پس از رسیدن به تعادل واکنش‌های منفی داشته باشد را پیش‌بینی نمی‌کنم، مگر اینکه اوضاع سیاسی به هر دلیلی دچار بحران شود.

اما ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» معتقد است که روند شاخص کل بورس در هفته جاری با توجه به نرخ‌های جهانی صعودی خواهد بود و نمادهای پتروشیمی و پالایشی پیشرو در بازار سرمایه هستند.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیش رو
۱ ولید هلالات کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
۲ مهدی میرزایی معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل بانکی، دارویی
۳ مجید مویدی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی فلزات، پالایشی و شیمیایی
۴ هادی نصیری مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها، پالایشگاهی
۵ ایمان رئیسی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی پتروشیمی، پالایشی
۶ مهدی رضایتی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل شوینده، غذایی
۷ محسن تقی‌نژاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
۸ محمد خبری‌زاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
۹ مجید ملکی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
۱۰ محمدباقر خادمی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
۱۱ حامد مددی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها

پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع بورسی در بازار پیشرو می‌شوند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل