ضرورت افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس اجتماعی


ضرورت افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در نیمه نخست امسال 1107 نفر در اورژانس اجتماعی در پایتخت پذیرش شده‌اند و 106 هزار مورد تماس با خط اورژانس برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، داریوش بیات‌نژاد در آئین افتتاح مرکز تلفن اورژانس اجتماعی گفت:‌ پارسال در سه مرکز مداخله در بحران استان تهران، ۱۴۵۱ مورد پذیرش کرده ایم و در شش ماه ابتدایی امسال یک هزار و ۱۰۷ نفر پذیرش شده است که نشان‌دهنده گسترش کیفی خدمات است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در سال گذشته ۲۱۲ هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم که ۵۶ هزار مورد مرتبط و 156 هزار مورد غیرمرتبط بوده که باید برای افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس تلاش بیشتری بکنیم.
بیات‌نژاد در مورد گفت: در شش ماهه امسال نیز با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی ۱۰۶ هزار مورد تماس برقرار شده که ۲۲ هزار مرتبط و ۸۴ هزار غیرمرتبط بوده است.
وی گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ مورد در سال گذشته در بحث خدمات سیار پذیرش شدند و در شش ماهه امسال ۳ هزار و ۲۲۵ مورد بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به حضور ۴۸۶ نفر نیروی اورژانس اجتماعی استان تهران گفت: این افراد هر روز دغدغه ثبات شغلی دارند و باید ساماندهی شوند.
وی گفت: در ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی استان تهران فقط ۳ مرکز در سطح یک فعالیت می‌کنند،‌در حالی که باید حداقل ۱۵ مرکز به سطح یک برسند که به اعتبارات و تجهیزات نیاز دارد.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: گاهی نیمی یا بخشی از آسیب‌های اجتماعی کشور در استان تهران متمرکز است، اما اعتبارات این استان را در توزیع استانی مناسب نمی‌بینند، در حالی که برای اشتغال، معیشت، مسکن و درمان در تهران تا ۱۰ برابر سایر استان‌ها هزینه می‌کنیم.
بیات نژاد گفت: باید بهترین شرایط را با بالاترین فناوری بکار گیریم و از فازمحوری به جامعه محوری و خانواده محوری برویم تا تسهیل‌گری و گستره خدمات هم تحقق یابد.
وی ادامه داد: با خدمات اجتماعی پویا باشد برای رضایتمندی همه مردم تلاش می کنیم و می‌دانیم گستره آسیب‌ها در سال های اخیر به دغدغه‌ای در میان سطوح جامعه و مسئولان تبدیل شده به همین دلیل گسترش خدمات اورژانس اجتماعی جزو رویه کاری ماست.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران فعال است و ما با وجود مشکلات مالی و نیروی انسانی تلاش کردیم مشکلات را رفع کنیم.
بیات‌نژاد گفت: ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌ها از برنامه‌های جدی بهزیستی است تا به لحاظ روحی، اجتماعی و مالی افراد در معرض آسیب را به ساحل امید و توانمندی برسانیم و دوست داریم دغدغه شغلی مددکاران ما و کادر فعال در اورژانس اجتماعی نیز دیده شود.
وی ادامه داد: برغم پرداختی‌هایمان در ساختارهای سازمانی بهزیستی، اینها حقوق نیست بلکه کمک‌هزینه است که می‌دهیم و در مقایسه با سایر مشاغل که سختی بیشتری داریم، دستمزد مناسبی نمی‌گیریم که امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند