گران ترین تصادف های دنیا | نابود شدن خودروهای کهکشانی ها در یک ثانیه
گران ترین تصادف های دنیا | نابود شدن کهکشانی ها در یک ثانیه بحث گرانترین ها مـا رابه یاد خودرو هـای لوکس مثل رولز رویس می اندازد، اما تا بحال شده بـه گرانترین نابودی ها فکر کرده باشید؟ مثلاً، گرانترین تصادف های دنیا کجا اتفاق افتاده اند و چـه خسارتی نصیب صاحبان مولتی میلیونرشان شده اسـت. منظورمان پل والکر فقید نیست کـه با پورشه میلیاردی اش تصادف...
گران ترین تصادف های دنیا | نابود شدن کهکشانی ها در یک ثانیه
بحث گرانترین ها مـا رابه یاد خودرو هـای لوکس مثل رولز رویس می اندازد، اما تا بحال شده بـه گرانترین نابودی ها فکر کرده باشید؟ مثلاً، گرانترین تصادف های دنیا کجا اتفاق افتاده اند و چـه خسارتی نصیب صاحبان مولتی میلیونرشان شده اسـت. منظورمان پل والکر فقید نیست کـه با پورشه میلیاردی اش تصادف کرد بلکه منظورمان، کهکشانی ها هستند! خودروهایی بی بدیل تر از پورشه پل واکر، با پارس ناز همراه باشید.
خودرو تویوتا 2000GT ارزش خودرو: 1٫2 میلیون دلار
این ماشین احتمالا خاصترین اسپرت تمام تاریخ ژاپنیها بوده اسـت. یک کوپهی رؤیایی کـه از 1967 تا 1970 تنها 351 دستگاه ازآن ساخته شد. این خودرو زمانی کـه بازار آمد بـه طرزی شگفتآور حریفِ اسطورهی خودرو هـای مسابقهای یعنی پورشه 911 شده بود. روی پروژه 2000 جیتی شرکت خودروسازی نیسان و شرکت موتورسیکلتسازی یاماها نیز مشارکت داشتند.
این تویوتا بـه لحاظ طراحی و مشخصات فنی تأثیر عمیقی بر مابقی خودروسازان آسیایی گذاشت. مدل فوق دارای یک پیشرانهی عجیب دو لیتری شش سیلندر خطی بود. قدرت خروجی آن 150 اسب بخار در 6600 دور در دقیقه و گشتاورش 175 نیوتنمتر در 5000 دور در دقیقه ثبت شده اسـت.
سرعت نهایی تویوتا ۲۰۰۰ جیتی بیش از ۲۱۰ کیلومتر در ساعت اسـت. بد نیست بدانید مصرف میانگین این اسپرت خیرهکننده تنها ۷/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود. سال ۲۰۱۴ این خودرو در گوکایاما ژاپن دچار یک سانحه شد و با یک درخت ۳ متری برخورد کرد و بـهکلی از بین رفت.
خودرو جگوار XJ220، ارزش خودرو: ۱٫۳ میلیون دلار
وقتی نسخهی تصادفی یک خودرو ۵۰۰ هزار دلار بیارزد می توان ارزش واقعی آنرا درک کرد. گربهی وحشی انگلستان بین سالهای ۹۲ تا ۹۴ میلادی تنها ۲۸۲ دستگاه از یکی از اسپرتترین مدلهایش را تولید کرد. این خودرو درست در زمان رکود بزرگ اروپا معرفی شد. همان زمانی کـه دیگر شرکتها مانند مرسدس بنز، پورشه، فراری و آستون مارتین بـه دلایل اقتصادی توان تولید مدلهای گران را نداشتند.
اما جگوار با قدرت تمام مدلی رؤیایی را راهی بازارهای جهانی کرد اتفاقا استقبال چشمگیری نیز ازآن شد. یکی از نخستین تولیدات این سری در انگلستان درسال ۲۰۱۵ دچار تصادف شدیدی شد؛ اما محبوبیتش بـهقدری بود کـه حتی نسخهی آسیب دیدهی آن نیز خریدوفروش میشود.
جگوار فوق دارای یک پیشرانه ۳/۶ لیتری شش سیلندر V شکل اسـت. این انگلیسی یکی از نخستین مدلهایی بود کـه توانست از سیستم دو توربو بهره بگیرد. قدرت خروجی آن ۵۴۰ اسب بخار اسـت کـه میتواند بـه لطف آن صفر تا صد را در ۳٫۳ ثانیه طی کند و سپس سرعت نهایی ۳۳۸ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
خودرو مک لارن F1، ارزش خودرو: ۱٫۴ میلیون دلار
سال ۲۰۱۵ خبر این تصادف در دنیا مثل بمب صدا کرد. یکی از گرانترین و نادرترین فوق اسپرتهای دنیا دچار تصادف شد؛ اما این تنها بخشی از ماجرا بود. پشت مکلارن فوق روان اتکینسون بازگیر شخصیت «مستر بین» قرار داشت. شاید عجیب باشد ولی اتکینسون این خودرو را بعد از تعمیر بـه قیمت ۱۲ میلیون دلار فروخت چرا کـه خریدار ارزش واقعی آنرا می دانست.
مکلارن فوق تا پیش از حضور بوگاتی ویرون درسال ۲۰۰۵، سریعترین خودروی دنیا بود. یک انگلیسی ناب کـه از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ دقیقا ۱۰۶ دستگاه ازآن بـه صورت دستی ساخته شد. مشخصات فنی F1 بینظیر اسـت. یک پیشرانه ۶/۱ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل کـه توسط بامو کشور آلمان طراحی شده بودو قدرتی معادل ۶۲۷ اسب بخار داشت.
نسبت قدرت بـه وزن آن، شماره عالی ۵۵۰ اسب بخار بر تن را نشان میدهد. در قسمتهایی از موتور مکلارن فوق بـهمنظور کاهش هرچه بیشتر دما از پوشش طلا بهره گرفته شده بود. سرعت نهایی خودروی فوق ۳۲۳ کیلومتر در ساعت ثبت شده اسـت.
خودرو فراری Enzo، ارزش خودرو: ۱٫۵ میلیون دلار
ادی گریفین برای اهالی استند آپ و فیلمهای کمدی، شخصیتی شناختهشده اسـت. بازیگر ثروتمندی کـه بیشتر شهرتش بـهخاطر حضور در فیلم «Scary Movie 3» اسـت؛ اما بخش دیگری از شهرت گریفین بـهخاطر تصادف شدیدی اسـت کـه با یکی از گرانترین فراریهای تاریخ انجام داده اسـت. سال ۲۰۰۷ در جریان فیلمبرداری فیلم «رد لاین» او در حالی کـه بـه شوخی فریاد میزد:
مـن نمیتوانم رانندگی کنم، فراری ارزشمند خود رابه یک ماشین دیگر و سپس بـه دیوار کوبید. انزو یکی از شاهکارهای مهندسی صنعت ماشین اسـت. سوپراسپرتی کـه گفته میشود پایهگذار محصولات خیرهکننده کمپانی فراری بوده اسـت. این کوپه خشن از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ روی خط تولید بودو ازآن ۴۰۰ دستگاه تولید شد.
این فراری دارای یک پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل اسـت. قدرت آن بـه طرز باورنکردنی ۶۶۰ اسب بخار و گشتاورش ۶۵۷ نیوتنمتر ثبت شده اسـت. انزو با همین خروجی میتواند صفر تا صد را در ۳٫۱ ثانیه و صفر تا ۱۶۰ را در ۶٫۶ ثانیه بپیماید. سرعت نهایی این ایتالیایی ۳۵۵ کیلومتر در ساعت اسـت.
خودرو بوگاتی Veyron، ارزش خودرو: ۱٫۶ میلیون دلار
سال ۲۰۱۱ ماجرای ورود گرانترین خودروی وقت دنیا بـه درون یک دریاچه، حسابی خبرساز شد. داستان از این قرار بود کـه «اندی هوز» مالک متمول این ابرخودروی رؤیایی، در ظاهر با از دست دادن نظارت خودرو ناگهان از مسیر خود منحرف میشود و بـه درون دریاچهای در تگزاس میافتد؛ اما این داستان پایانی غمانگیزتر داشت.
پلیس فدرال با بررسی مدارک متوجه شد کـه اندی این اقدام را از روی قصد و بـه منظور دریافت خسارت سوری از بیمه انجام داده اسـت. بعد از این اتفاق، این راننده بدشانس طبق حکم دادگاه وادار بـه تحمل یکسال حبس بدلیل فریب و کلاهبرداری شد. دربارهی اهمیت این خودرو هرچه گفته شود بازهم کم اسـت.
رکورد دار سریعترین و قوی ترین خودروی تاریخ تا پیش از عرضهی نمونهی جدیدتر بـه اسم Super Sport، همین Veyron بوده اسـت. خودرویی کـه مجهز بـه یک پیشرانهی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با آرایش W شکل اسـت. قدرت ویرون ۱۰۰۱ اسب بخار اسـت. شتاب صفر تا صد آن ۲٫۵ ثانیه و سرعت نهاییاش ۴۰۷ کیلومتر در ساعت ثبت شده اسـت.
خودرو پاگانی Zonda F، ارزش خودرو: ۳٫۲ میلیون دلار
ازآن ایتالیاییهای خوش خط و نگار اسـت. طراحی خشن با زوایایی تند و جسورانه، زوندا را از دیگر تولیدات پاگانی متمایز کرده اسـت. شرکت برای نخستینبار ازآن درسال ۱۹۹۹ رونمایی کرد و تولیدش را تا ۲۰۱۷ با موفقیت ادامه داد. بـه گفتهی کارشناسان در تمام این ۱۶ سال تنها یک مدل بوده اسـت کـه واقعا روح اسپرتگرایی رابه نمایش گذاشته اسـت.
مدلی موسوم بـه زوندا F. از همین ویرایش یکسری محدود برای افراد ثروتمند با نام کامل Clubsport Roadster Special Mark 1 ساخته شد. روباز افسانهای با بدنهای تماما فیبر کربن. این تک محصول منحصر بـه فرد سال ۲۰۱۱ توسط «استفن کورباک» مدیر شرکت تیونینگ Gemballa در انگلستان دچار یک تصادف مهیب شد و خودرو بـهکلی از بین رفت.
زوندا اف دارای یک پیشرانهی ۷٫۳ لیتری با آرایش ۱۲ سیلندر V شکل اسـت کـه مرسدس بنز آنرا طراحی کرده اسـت. خروجی آن ۶۴۰ اسب بخار و گشتاورش ۷۸۰ نیوتنمتر اعلام شده اسـت. همین خودرو در برنامه تاپ گیر توانست رکورد بوگاتی ویرون را در پیست اختصاصی انها بشکند.
خودرو مرسدس بنز SL 300 Gullwing، ارزش خودرو: ۴٫۸ میلیون دلار
هیولایی مانند فورد سری F ویرایش Super Duty وقتی بـه دیواری از بتُن برخورد کند، اثری ازآن باقی نمی گذارد. چـه برسد وقتی با یک کوپه کلاسیک واقعا کمیاب تصادف داشته باشد. مرسدس فوق خودرا برای حضور در رقابت نمایشی Carrera Panamericana در کشور مکزیک آماده می کرد کـه دچار این سانحهی دلخراش شد.
اما سؤال این اسـت کـه چراباید تصادف این خودرو خبرساز باشد. مدل گالوینگ تنها نمونهای در نوع خودش بود کـه دربهایش مانند بال پرندگان باز میشد. ایدهای ناب کـه البته بعد ها روی سوپراسپرت جدید SLS اجرا شد. شاید عجیب باشد ولی همین خودرو نخستین محصول کمپانی اسـت کـه فروش آن خارج از کشور آلمان بیشتر بوده اسـت.
برای این خودرو یک پیشرانهی ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی درنظر گرفته شده بود. نیروگاهی کـه ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد. یک جعبهدندهی ۴ سرعته دستی و باک بنزینی کـه ۱۳۰ لیتر حجم داشت، جزئیات مشهور این مرسدسبنز بوده اسـت. گفته میشود مصرف میانگین اسال فوق ۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده اسـت.
خودرو مرسدس بنز ۳۰۰ SL، ارزش خودرو: ۷٫۴ میلیون دلار
سال ۱۹۵۲ کمپانی مرسدس برای رقابت با آئودی و پورشه در مسابقات گرندتور، مدلی رؤیایی رابا سرمایه گذاری کهکشانی تولید کرد. این خودرو نهتنها توانست رقبای هممیهن خودرا از گردونه خارج کند بلکه طی عمر یکساله خود موفق شد رکورد سریعترین خودروی مسابقهای دنیا را نیز بـه دست بیاورد.
تنها ۲۰۹ دستگاه از بین ۳۲۵۸ دستگاهی کـه کمپانی تولید کرده بود، بـه لباس مخصوص پیست آراسته شده بود. یکی از نابترین مدلهای همین سری در جریان یک مسابقه کلاسیک دچار حادثه شد و نهتنها خسارت سنگینی بـه خودش وارد کرد بلکه موجب آسیب بـه یک جگوار لوکس و کمیاب مدل ۱۹۵۹ بـه اسم Lister هم شد.
مرسدسبنز فوق نخستین خودرویی در دنیا بود کـه از سیستم پاشش سوخت مستقیم بهره میبرد. پیشرانهی آن با حجم ۲ لیتر و آرایش ۶ سیلندر خطی، میتوانست ۲۴۳ اسب بخار نیرو تولید کند. با همین قدرت بود کـه بـه اسانی میتوانست سرعت نهایی باورنکردنی ۲۶۰ کیلومتر در ساعت را تجربه کند. این خودرو در زمان خودش ۱۱ هزار دلار قیمت داشت.
خودرو فراری ۲۵۰ Testa Rossa، ارزش خودرو: ۸ میلیون دلار
از این خودرو تنها ۲ دستگاه ساخته شد. از سرنوشت یکی از انها خبری در دست نیست. نسخهی دوم را هم، آنگونه کـه در عکس بالا مشاهده می کنید بـه این عاقبت دچار شد. فراری ۲۵۰ تستا روسا ویرایش منحصربهفردی از ۲۵۰ استاندارد بود کـه ایتالیاییها آنرا برای رقابت با آستون مارتین DBR1 در مسابقات ۲۴ ساعتهی لومان طراحی کرده بودند.
فراری فوق درسال ۲۰۰۹ طی برگزاری مسابقات خودرو هـای تاریخی در مونتری کالیفرنیا با دیوارهی کناری برخورد کرد و بخش اعظمی از بدنه و قسمتهایی از پیشرانهاش آسیب جدی دید. مدل ۲۵۰ تستا روسا دارای یک پیشرانهی ۳ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل بـه قدرت ۳۰۰ اسب بخار و با ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور بود.
دلیل این قدرت رؤیایی استفاده از کاربراتورهای دو دهنه ۳۸ DCN شرکت وبر بوده اسـت. گفته می شود سرعت نهایی این خودرو از مرز ۲۷۰ کیلومتر در ساعت میگذرد. یکی از دلایل شهرت این خودرو در دنیای مهندسی، وزن تنها ۸۰۰ کیلوگرمیاش اسـت کـه باعث افزایش نیروی مؤثر پیشرانه شده اسـت.
خودرو فراری ۲۵۰ GTO، ارزش خودرو: ۳۸ میلیون دلار
لطفا یکبار دیگر بـه قیمت این خودرو دقت کنید. ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ دلار. چیزی معادل قیمت ۱۰ دستگاه از آخرین ویرایش بوگانی شیرون. تازه این در حالی اسـت کـه دیگر نسخههای این خودرو امروزه بـه قیمتی بیش از ۵۰ میلیون دلار رسیدهاند. اواخر سال ۲۰۱۷ و طی برگزاری فستیوال مشهور GoodWood بود کـه «کریس هریس» راننده و خبرنگار شناختهشده حوزهی خودرو ناگهان نظارت این فراری رؤیایی را از دست داد و آن کابوس بـه واقعیت پیوست.
فراری جیتیاو از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ تحت نظارت شخص انزو فراری مالک برند Ferrari طراحی و تولید شد. ایتالیاییها با معرفی این مدل عصر طلایی کوپههای مسابقهای رابه کمال رساندند. همان دورهای کـه شلبی Cobra، جگوار E-Type و آستون مارتین DP214 مجالی برای عرض اندام آلمانیها باقی نگذاشته بودند.
جیتیاو نیز مانند مدل ۲۵۰ تستا روسا دارای یک پیشرانهی ۳ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل بود. قدرتش نیز درست همان ۳۰۰ اسب بخار نمونه استاندارد اعلام شده اسـت؛ اما نکتهی مهم این اسـت کـه ویرایش فوق تنها نمونهای در تاریخ شرکت اسـت کـه جعبهدندهاش را کمپانی پورشهی کشور آلمان طراحی کرده اسـت.
و در ادامه گران ترین ماشین ها که امنیت بالایی دارند
رشد لوکسگرایی و افزایش تقاضا، ممنوعیت واردات و بـهتبع محدودیت عرضه، ارزش خودرو هـای تجملی و اسپرت رابه طرزی چشمگیر بالا برد. این ماجرا نهتنها دامان برندهای مشهور را گرفت بلکه رشد تصاعدی قیمتها کاری کرد کـه عده ای از مدلها تا ۶ ماه پیش زیر یک میلیارد بودند حالا، قیمتی دو برابر پیدا کردهاند.
خودرو بی ام و مدل ۷۳۰Li، سال ساخت: ۲۰۱۷
آپشنها: سوئیچ دارای صفحه نمایش، سر دنده سرامیکی، درب صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو و عقب، کنسول گرمکن، ماساژور صندلیهای عقب و جلو، وکیوم دربها، رادار جلو و عقب، رادار عابر پیاده، رادار تغییر خطوط، رادار ترافیک، چراغشور جلو، کروز بازرسی هوشمند، لاستیک رانفلت، پردههای جانبی برقی، نورپردازی داخلی در ۶ رنگ.
مانیتور ۱۰٫۲ اینچی لمسی، مانیتورهای پشت صندلی، سقف پانوراما با طرح نمای آسمان، تهویهی خودکار چهارگانه، نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، آینههای الکتروکرومیک، چراغهای خودکار، پرکن پهلو صندلی، حافظه صندلی خودرو، خوشبوکنندهی خودرو، داشبورد چرم، درب بازکن پارکینگ، درب صندوقعقب برقی، ایزوفیکس صندلی کودک، چراغ لیزری، دکمه اِکو ECO، تنظیم ارتفاع خودرو.
دنده پشت فرمان، دیفیوزر Diffuser، پارک خودکار، رادار تابلو خوان، رادار نایت ویژن «دید در شب»، رادار نقطه کور، سردکن و گرمکن صندلی خودرو، سیستم چرخش کامل فرمان، سیستم صوتی Bowers Wilkins، بازرسی فشار تایر TPMS، کولر دیجیتال، کیت Mposer، گرمکن شیشهشور چراغ، گرمکن صندلی خودرو، گرمکن فرمان، گرمکن و سردکن لیوان، ماساژور صندلی خودرو، میز بار، وکیوم درب «مکش درب»، هدآپ، Cool Box یخچال.
قیمت «تومان»: ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
با ممنوعیت واردات خودروهایی کـه حجم موتورشان بیش از ۲۵۰۰ سیسی بود، عملا پای لوکسها از بازار ایران بریده شد. خداحافظی با مدلهای جدید تشریفاتی اروپایی کمکم فضا را برای عرضاندام کرهایها و ژاپنیها باز کرد؛ اما درست در همین فضا بود کـه بامو درست بـه یک اقدام خیرهکننده زد و جدید ترین ویرایش سری ۷ فوق لوکس خودرا با مشخصاتی کـه مطابق با قوانین واردات بود، معرفی کرد.
این سدان فول سایز با پیشرانهی ۲ لیتری ۲ توربوی خود می تواند ۲۵۸ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. جعبهدندهی مدرن آن ۸ سرعته اتوماتیک اسـت. با این آلمانی می توان صفر تا صد را در ۶٫۳ ثانیه طی کرد و بعد ازآن بـه سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت رسید. وزن سری ۷ جدید فقط ۱٫۸ تن اسـت. این وزن برای خودرویی کـه طولش ۵٫۲ متر اسـت، عالی نشان می دهد.
خودرو پورشه مدل Macan، سال ساخت: ۲۰۱۸
آپشنها: سیستم اگزوز اسپرت، لوله اگزوزهای مشکی، سیستم تنظیم ارتفاع، فرمان اسپرت فیبرکربن، طراحی چوب گردو، گرمکن تمام صندلیها و فرمان، سقف شیشهای بزرگ پانارومیک، پردهی شیشهی سرنشینهای عقب، سردکن صندلی جلو و عقب، قفل مرکزی بدون استفاده از ریموت، استارت دکمهای، روشن شدن موتور بدون سوئیچ از راه دور، سقف جیر، پکیج کامل رادارها، سنسورهای جلو و عقب.
دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پورشه اسپرت پلاس مخصوص مسابقه، سیستم بازرسی سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله خودکار، صندلی ۱۸ حالته اسپرت، حافظه ۴ حالته برای صندلیها، ریموت پارکینگ، کمربند ایمنی قرمز مسابقهای، کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع در سهنقطه، سیستم ضد سرقت، استارت دکمهای، تهویهی مطبوع اتوماتیک بـه همراه تصفیهی هوا، بازرسی صدا روی فرمان.
رابط کاربری اپل Car Play، اتصال LTE برای اینترنت وایفای، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو بـه همراه ساب ووفر بـه قدرت ۵۴۵ وات، دارای نمایشگر ۷ اینچی لمسی، رادیو ماهوارهای SiriusXM، مانیتور در جلو، صندلیهای برقی اسپرت با قابلیت تنظیم ۸ جهت، دوخت قرمز برای صندلی و داشبورد، آینه الکتروکرومیک بـه همراه تنظیم برقی همراه با گرمکن، تنظیم برقی تمام پنجرهها، شیشههای سولار.
روشنایی جلو با چراغهای زنون، قابلیت تنظیم نور چراغها، روشن و خاموش شدن خودکار خودرو برای کاهش مصرف سوخت، دارای مه شکن LED، شیشهشور چراغهای جلو، عقب چراغهای LED طیفی، سنسورهای پیش فعال، دوربین عقب، سنسور پارک، سیستم نظارت پایداری، سیستم بازرسی کشش، سنسور پارکینگ در جلو و عقب، هشدار خروج از خط، شیفتر دنده روی فرمان، دمپر قابل تنظیم PASM.
قیمت «تومان»: ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بعد از موفقیت شاسیبلند سایز بزرگ پورشه یعنی کاین، آلمانیها بـه فکر افتادند تا نیاز جدید بازارهای جهانی یعنی کراساوورهای جمعوجور را نیز پاسخ بدهند. ایدهای کـه باعث تولد ماکان شد. اشتوتگارتیها برای این خودرو یک پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ بـه قدرت ۲۵۲ اسب بخار و با ۳۷۰ نیوتنمتر گشتاور فراهم کردند. جعبهدنده آن ۷ سرعته دو کلاچه تمام اسپرت اسـت.
شتاب صفر تا صد این خودرو ۶٫۷ ثانیه و سرعت نهاییاش ۲۲۹ کیلومتر در ساعت ثبت شده اسـت. این رکورد خوب را باید مدیون وزن ۱۷۷۰ کیلوگرمی آن دانست. ماکان در هر کیلومتر تنها ۷٫۴ لیتر سوخت نیاز دارد. این برای شاسیبلندی کـه ظرفیت باک بنزینش ۶۵ لیتر اسـت، کافی بنظر میرسد. این پورشه با طول ۴٫۷ متریاش طوری طراحی شده کـه فضای کافی برای همه یی سرنشینان را تدارک دیده اسـت.
خودرو لکسوس مدل LX570، سال ساخت: ۲۰۱۳
آپشنها: سیستم صوتی Mark Levinson بـه همراه ۱۹ بلندگو، موقعیتیاب جهانی GPS، تشخیص صدای راننده، دو پخشکننده DVD برای سرنشینان عقب بـه همراه کنترلر و هدفون بدون سیم، انتقال نیرو بـه ۴ چرخ بـهوسیلهی دیفرانسیل TORSEN، سیستم کمکی در سربالایی، سیستم Safety Connect برای تماس در هنگام اورژانس، تکنولوژی Smart Stop برای کاهش مصرف سوخت.
پشتسریهای فعال شونده، سنسور باران، روکش چرم طبیعی صندلیها، یخچال در کنسول جلو، تریم داخلی چوبی، صندلیهای تاشو در ردیف دوم و سوم، ۴ سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب، سیستم AFS برای چرخش چراغها در هنگام پیچ، سنسور پارک در جلو و عقب، پکیج رادار، تنظیم صندلی راننده در ۱۴ جهت، گرمکن صندلیهای جلو، شیشهشور چراغهای جلو.
قیمت «تومان»: ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
درست بخاطر داریم چهار پنج سال پیش کـه این خودرو وارد بازار ایران شد، همه ی وی را لندکروز اشرافی لقب دادند. نهتنها توانست پرآپشنترین شاسیبلند سایز بزرگ بازار شود بلکه رکورددار یکی از حجیمترین و قویترین پیشرانهها در میان رقبای خود شد. برای این شاسیبلند لوکس بلندبالا پیشرانهای ۵٫۷ لیتری با آرایش هشت سیلندر V شکل تدارک دیده شد. قدرت خروجی آن ۳۸۳ اسب بخار و گشتاورش ۵۴۶ نیوتنمتر اعلام شد.
عجیب اسـت غولی اینچنین تنومند با وزنی نزدیک بـه 2.7 تن شتاب صفر تا صدی معادل 7.5 ثانیه و سرعت نهایی 220 کیلومتر در ساعتی دارد. الایکس 570 با طول 5 متری و عرض دو متری اش فضایی بینظیر را برای هشت نفر بـه اسانی تدارک دیده اسـت. البته بد نیست این را هم بدانید کـه مصرف میانگین این ژاپنی نزدیک بـه 16 لیتر در هر 100 کیلومتر اسـت.