کشف بقایای آمفی تئاتر 2400 ساله در ازمیر ترکیه


گروه باستان شناسی دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر به بقایای یک آمفی تئاتر 2400 ساله در شهر باستانی سمیرنا دست یافتند.

گروه باستان شناسی دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر در ادامه فعالیت‌های حفاری در شهر باستانی سمیرنا، بقایای یک آمفی تئاتر را در دره منطقه کادیفه‌قلعه کشف کردند.

این آمفی‌تئاتر باستانی از قرن چهارم میلادی متروک شده و بخشی از ردیف‌های صندلی آن پس از گذشت هزار و پانصد سال بار دیگر نمایان شد.

دکتر آکین ارسوی، عضو هیئت علمی دانشگاه دوکوز ایلول و سرپرست گروه حفاری شهر باستانی سمیرنا در این رابطه به خبرنگار آناتولی گفت: آخرین حلقه تاریخچه شهر هشت هزار ساله ازمیر به منطقه‌ای که در فاصله دو دره کمرآلتی و کادیفه‌قلعه واقع شده، برمی‌گردد. آمفی‌تئاتر سمیرنا به لحاظ واقع شدن در ارتفاعات دره از موقعیت بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و مشرف به منظره ازمیر است.

وی همچنین افزود: این آمفی‌تئاتر قرن سوم پیش از میلاد ساخته شده، در گذشته به مدت هفتصد سال از اینجا به عنوان مکانی برای برگزاری انواع نمایش‌ها و بازی‌ها، آیین‌های مذهبی و مراسم عمومی استفاده می‌شده است.

دکتر ارسوی در ادامه تاکید کرد: به گواه اسناد و نقشه‌های تاریخی این آمفی تئاتر از ظرفیت 20 هزار نفره برخوردار بوده است. در قرن چهارم میلادی و به دنبال گسترش دین مسیحیت نمایش و تئاترها، آئین‌های شرک‌آمیز تلقی و ممنوع اعلام شدند. از این رو این مکان مطرود شده و به سرعت با خاک پر شد.

سرپرست گروه حفاری شهر باستانی سمیرنا در پایان گفت: در حین فعالیت‌های حفاری تعداد زیادی مجسمه، سکه و سفال مربوط به این دوره کشف شد که از اهمیت ویژه‌ای برای باستان شناسان برخوردار است.

خبرگزاری آناتولی


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر