ترامپ با تحریم فرش، تمدن ایران را نشانه گرفته است


ترامپ با تحریم فرش، تمدن ایران را نشانه گرفته است

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: صنعت فرش از مرداد ماه امسال با تحریم ها مواجه شدیم و ترامپ رئیس جمهور کشور آمریکا اولین تحریم ها را روی فرش ایران اعمال کرد. وی با این اقدام تمدن ایران را نشانه گرفته است.

ترامپ با تحریم فرش، تمدن ایران را نشانه گرفته است

صدای ایران- رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: صنعت فرش از مرداد ماه امسال با تحریم ها مواجه شدیم و ترامپ رئیس جمهور کشور آمریکا اولین تحریم ها را روی فرش ایران اعمال کرد. وی با این اقدام تمدن ایران را نشانه گرفته است.
فرشته دستپاک در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صدای ایران با بیان اینکه ایران را به فرش دستبافتش می شناسند، گفت: مرکز ملی فرش ایران متولی فرش دستباف کشورمان است و یکی از سازمان های وابسته به وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد .
وی افزود: ما همیشه اعتقاد داریم که شناسنامه دوم مردم ایران فرش دستباف می باشد ، پاسپورت معنوی ایران فرش دستبافت بوده و همچنین پرچم دوم مردم ایران فرش دستبافت می باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: فرش جزو سه کالای اول صادرات غیر نفتی کشور است و اگر کمی همت بخش خصوصی در کنار حمایت دولت وجود داشته باشد، جایگاه نخست را در صادرات خواهد گرفت و حتی این امکان وجود دارد که فرش دستبافت جایگزین نفت شود، به دلیل اینکه ما در این این زمینه دارای یک قدمت چندین هزار ساله هستیم و تقریبا به اندازه طول تاریخ عمر کشور ما است.

دستپاک خاطر نشان کرد: اولین فرشی که یافت شده به نام فرش پازیریک که در موزه آرمیتاژ نگهداری می شود که در کوههای مغولستان پیدا شده تمام نقش ها ، نمادها و طرح هایش همگی متعلق به عهد هخامنشی و مربوط به مردم ایران می باشد.

وی افزود: در بافت فرش دستباف از مواد زنده از رنگدانه های گیاهی و پشمی که تازه چیده شده و از پشم های دباغی شده استفاده نمی شود و همچنین از مرغوب ترین نوع ابریشم استفاده می شود. همیشه فرش دستباف ایران متفاوت با بقیه فرش های دستباف دنیا می باشد برای همین است که در بحث تولید و صادرات فاصله جدی داریم با بقیه کشورها .

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: بعد از کشور ایران دومین صادرکننده فرش کشور هند می باشد که البته باتوجه به اعمال تحریم ها باز هم فاصله ما با کشور هند قابل ملاحظه می باشد و بعد از آن کشورهایی مثل نپال ، پاکستان و چین قرار دارند .

دستپاک خاطر نشان کرد: گران قیمت ترین فرش هایی که در موزه های بزرگ ، در کاخ های بزرگ و مساجد بزرگ دیده می شوند همگی متعلق به مردم ایران می باشد .

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: صنعت فرش از مرداد ماه امسال با تحریم ها مواجه شدیم و ترامپ رئیس جمهور کشور آمریکا اولین تحریم ها را روی فرش ایران اعمال کرد. وی آگاهانه اینکار را کرده است زیرا اولا تمدن کشور ما را نشانه رفته البته تمدن هرگز و هرگز با تحریم دچار چالش نخواهد شد ثانیا اشتغال در کشور را نشانه گرفته است.
وی افزود: به این دلیل که طیف عظیمی از مردم و طبق آمار غیر رسمی بین دو تا دو نیم میلیون نفر در حوزه فرش مشغول به کار هستند.
دستپاک ادامه داد: همچنین ما امسال حدود 30 یا 32 درصد صادرات فرش به کشور آمریکا داشته ایم، یعنی همان کشوری که فرش ما را تحریم می کنند خود بزرگترین وارد کننده فرش ایرانی می باشد.
مشروح ویدئو گفتگوی صدای ایران با فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران را در ادامه ببینید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)