تقاطع غیر همسطح مولفه پیشرفت یک شهر نیست


تقاطع غیر همسطح مولفه پیشرفت یک شهر نیست

شاهرود- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود گفت: در حال حاضر ساخت تقاطع غیر همسطح نماد پیشرفت یک شهرنیست و اگر شهروندان به شورا اعتماد کنند کاری بهتر از ساخت این تقاطع ها برای آن ها انجام می شود.

به گزارش ایرنا، حسینعلی سمیعی شامگاه دوشنبه در نشست اعضای شورای شهر شاهرود با خبرنگاران، با بیان اینکه 2 ویژگی الزام آور برای ساخت تقاطع غیر همسطح وجود ترافیک و بالا بودن میزان خطر است، افزود: درمیدان ولایت حاثه رخ می دهد اما ترافیکی وجود ندارد و می توان مشکل را با اصلاح هندسی و معماری در سطح حل کرد.
وی با تأکید بر اینکه لایحه ساخت تقاطع غیر همسطح میدان ولایت به دلیل مناسب نبودن مکان آن در شورا رأی نیاورد، تصریح کرد: هنوز هیچ لایحه جدیدی از سوی شهرداری برای ساخت تقاطع در مکان دیگری به شورا نیامده است.
وی افزود: با توجه به تورم و افزایش قیمت ها ساخت این تقاطع بیش از 200 میلیارد ریال برای شهرداری هزینه دربردارد در حالی که استفاده از پول عوارض مردم هیچ گره ای از کار آن ها باز نمی کند.
رئیس شورای شهر شاهرود با بیان اینکه اگر اجرای این طرح ضرورتی داشت منابع مالی آن هم تأمین می شد، اضافه کرد: ساخت تقاطع فقط سرعت تردد را از میدان ولایت به میدان 9 دی کوتاه کرده و در نتیجه کوچ ترافیک به این میدان منتقل می شود. پس از آن با فاصله کمی میدان امام حسین (ع) واقع شده که خود ورودی چند شهرک بوده و در کنار آن بیمارستان 410 تخت خوابی امام حسین (ع) واقع شده است.
سمیعی ادامه داد: از آن جایی که در این طرح قرار بود مسیر یاد شده جایگزین کمربندی داخل شهر برای عبور خودروهای سنگین باشد، چگونه می توان اجازه داد بیمارستان در مسیر عبور کامیون و تریلی قرار گیرد؟
وی با بیان اینکه همین الان هم در میدان امام حسین (ع) ترافیک وجود دارد، افزود: مشاور طرح برای این محدوده حتی یک چراغ قرمز هم پیش بینی نکرده و علاوه بر این حدفاصل این میدان تا میدان حسینی هنوز مشکل تملک داشته و فقط بخش مربوط به زمین های ارتش حل شده است.
رئیس شورای شهر شاهرود با بیان اینکه ترافیک اصلی در مرکز شهر است و باید برای رفع آن فکری کرد، ابراز داشت: ساخت یک تقاطع غیر همسطح فقط کاری نمایشی بوده و به تنهایی مشکلی را حل نمی کند بلکه باید مجموعه ای از تقاطع ها را تا خروجی شهر احداث کرد و این کار از توان مالی شهرداری خارج است.
سمیعی همچنین سیاست های شورای شهر را در راستای حرکت به سوی شهر انسان محور دانست و گفت: نخستین هدف تبدیل شاهرود به مقصدی برای گردشگری است تا از عبور سالانه 20 میلیون مسافر بهره ای ببرد بنابراین باید جاذبه های جدیدی در شهر ایجاد کرد.
وی با تأکید بر اینکه ساخت تقاطع غیر همسطح و انجام اقداماتی مشابه دیگر شهرها سبب جذب گردشگر نمی شود، اضافه کرد: به این منظور ایجاد پیاده راه در خیابان شهید صدوقی در دستور کار شورا قرار گرفته است.
رئیس شورای شهر شاهرود همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره نگرانی مغازه داران خیابان شهید صدوقی از ایجاد پیاده راه، ابراز داشت: کسبه هنوز در این خصوص توجیه نشده اند چون در صورت اجرای این طرح مردم رفت و آمد بیشتری داشته و کسب و کار نیز رونق بیشتری می گیرد.
سمیعی همچنین تعیین نماد شهری، کاهش معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر، ساماندهی شهرک صنوف، مدیریت پسماند، ساماندهی کارگران فصلی، ساماندهی و تعیین تکلیف املاک بدون استفاده در سطح شهر و مشخص شدن سیاست ها و چشم اندازها در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را از دیگر سیاست های شورای پنجم برشمرد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح جامع و تفصیلی شهر هم گفت: این طرح در یک قدمی تصویب بود اما ایرادهایی به آن وارد شد که توسط شورا و شهرداری برطرف شد و از طرفی نقاط دیگری هم برای استفاده در طرح های سرمایه گذاری به طرح اضافه شد اما با جابه جایی استاندار سمنان هم زمان شد و امید است که به زودی در استان به تصویب برسد.
رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر شاهرود هم در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا، درباره عملکرد این کمیسیون یادآور شد: بر اساس سیاست های 14 گانه شورا، برنامه سالانه برای بانوان نوشته شده و نقش بانوان در اجرای این سیاست ها دیده شده و به شهردار پیشنهاد می شود تا این برنامه را به صورت لایحه معرفی کند.
حمیده محبی اضافه کرد: برگزاری جشنواره های محلی، حوزه زنان سرپرست خانوار، سد معبر و مشکلاتی که برای بانوان بوجود می آورد، اتوبوسرانی و مشکلات بانوان، سرمایه گذاران و خیران خانم و تجلیل از آن ها، ساماندهی پسماند و تفکیک زباله و نقش فرهنگ سازی بانوان و برگزاری جشن های ویژه بانوان از جمله بخش های این برنامه است.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پارک بانوان در دهه فجر خبر داد و گفت: اگر قرار است جامعه ای پیشرفت کند باید از آسیب های اجتماعی مصون بماند و این مهم نیازمند وجود نشاط اجتماعی است که سرمنشأ آن را بانوان بویژه مادران تشکیل می دهند.
محبی اضافه کرد: اگر در یک خانواده زن سلامت جسمی و روحی نداشته باشد جامعه متضرر می شود پس نگاه به پارک بانوان نه از منظر جنسیتی بلکه نگاه به سلامت کل جامعه است.
وی یادآور شد: این پارک با ویژگی های خاصی طراحی شده که در صورت اجرا به نمونه ای کشوری تبدیل می شود و قرار است در روند اجرای آن کم ترین میزان درخت قطع شده و در صورت امکان همان تعداد هم جابه جا شود.
در این نشست همچنین رئیس شورای شهر شاهرود موضوع مطرح شده درباره تغییر شهردار را رد کرد و گفت: اینکه شورا به دنبال شهردار جدید بوده را تکذیب می کنم و اگر اتفاق خوبی در یک سال گذشه رخ داده حاصل تعامل خوب شهرداری و شورای شهر بوده است.
به گزارش ایرنا، شورای پنجم شهر شاهرود تاکنون 317 مصوبه داشته است.تغییر سیما و منظر شهری و توسعه متوازن سیاست کوتاه مدتی بود که در مدت روی کار آمدن این شورا به اجرا درآمده است.
همچنین میزان درآمدهای شهرداری از 224 میلیارد ریال در پنج ماهه نخست سال 96 به 39 میلیارد ریال در مدت مشابه امسال رسیده است. از 85 میلیارد ریال افزایش درآمد فقط چهار میلیارد و 300 میلیون ریال از محل ارزش افزوده و بقیه مشارکت مردمی بوده است.
شهر شاهرود 150 هزار نفر جعیت و سه هزارو 500هکتار مساحت دارد.
7359/6167

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه