نظارت بر بازار شب یلدا ایلام در حال اجرا است


نظارت بر بازار شب  یلدا  ایلام در حال اجرا است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی تعزیرات حکومتی ایلام، نعمت‌اله بیرانوند با بیان اینکه این طرح با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت از 24 آذر شروع شده عنوان کرد: اجرای این طرح نظارتی تا پایان شب یلدا ادامه دارد.وی...

به گزارش ایرنا از روابط عمومی تعزیرات حکومتی ایلام، نعمت‌اله بیرانوند با بیان اینکه این طرح با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت از 24 آذر شروع شده عنوان کرد: اجرای این طرح نظارتی تا پایان شب یلدا ادامه دارد.
وی گفت: در جریان اجرای این طرح از سوی تعزیرات حکومتی استان ایلام به پرونده‌های مطروحه خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام با تأکید بر اینکه در جریان اجرای این طرح نظارتی تمامی فروشگاه‌های عرضه میوه و تره‌بار و خشکبار مورد بازرسی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در این طرح ضمن اخذ تدابیر مناسب در راستای کنترل و رعایت ضرایب سود مصوب و رسیدگی به موقع به شکایات مردمی با متخلفان برابر قوانین و مقررات جاری برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام از شهروندان خواست: هر گونه تخلف صنفی را از طریق شماره تلفن 124 به این اداره گزارش کنند.
نخستین شب زمستان به نام شب یلدا یا شب چله به عنوان بلندترین شب سال از گذشته تاکنون در ایران با دور هم جمع شدن خانواده ها و برپایی ایین ها و سنت های مختلف سپری شده است.
متل‌گویی و شعر و حافظ خوانی و تناول آجیل ، تنقلات خشک ، هندوانه، انار و شیرینی و میوه‌های گوناگون از جمله این سنت ها نیاکانی شب چله است.
در سال های گذشته به موازات کم فروغ شدن ایین های فرهنگی خاص این شب ، خرید ، پذیرایی و تناول انواع میوه و تنقلات مرسوم شده که نتیجه ان شکل گیری یازار پر رونق میوه وخشکبار شب یلدا است .
6034
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !