بزرگ‌ترین ضعف 206 چیست؟


بزرگ‌ترین ضعف 206 چیست؟

احتمالا اگر نظر چند مهندس و تعمیرکار را درباره مهم‌ترین نقطه ضعف 206 بپرسیم هر کدام نظری درباره چند ویژگی منفی مشخصات فنی آن می‌دهند.

به گزاررش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام سایت دیوار، اگر این سوال را در طول سفر یک خانواده بپرسیم می‌گویند: ضبط صوت. ۲۰۶ ضبط و باند بسیار بی‌کیفیتی دارد. با خرید ۲۰۶ تیپ پنج شاید احساس سوارشدن بر یک خودروی لوکس را داشته باشیم اما این احساس تا زمان روشن کردن ضبط بیشتر دوام نمی‌آورد.

از آغاز دهه هشتاد که این خودروی فرانسوی به ایران آمد تا به حال تیپ‌های متفاوتی از آن تولید شده. به ازای هر تیپ سیستم صوتی خودرو هم تغییر کرده است. برای مثال اولین ضبط ۲۰۶ سی‌دی نمی‌خواند. بعد از کمی وقفه مدل سی‌دی‌دار آن تولید شد اما جای USB و فلش روی ضبط نبود. سرانجام آخرین نسخه با خرید ۲۰۶ تیپ ۵ همه این ویژگی‌ها را در ضبط خود داشت. ضبط ۲۰۶ تیپ ۵ به بلوتوث گوشی هم وصل می‌شود و نام آهنگ پخش را هم نمایش می‌دهد اما این خودرو همچنین ضعفی در پخش صدای خود دارد. طوری که باید گفت ۲۰۶ باز هم از نظر بلندگو همچنین چیزی شبیه به پراید است.

در تمام این سال‌ها ایران‌خودرو برای هیچ کدام از تیپ‌های پژو ۲۰۶ بلندگوی عقب نگذاشت. برای همین همیشه بخش زیادی از مشتریان مغازه‌های سیستم صوتی و تیونینگ را راننده‌های ۲۰۶ تشکیل می‌دهند. شما نیز بعد از خرید ۲۰۶ تیپ ۵ باید سراغ خرید یک بلندگوی عقب بروید.

قیمت بلندگوی عقب ۲۰۶ در دیجیکالا و دیوار

یکی از پرفروش‌ترین بلندگوها برای خودرو، اسپیکر سونی است. این اسپیکر بیضی شکل که مناسب طاقچه پشت ۲۰۶ بوده در دیجی کالا ۳۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. برای کسانی که قصد نصب آمپلی‌فایر ندارند این اسپیکر می‌تواند استدیویی مناسب بسازد. مدل مشابهی هم پایونیر تولید کرده که ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. به جای این قیمت‌ها می توانید نگاهی به آگهی‌های دیوار بیاندازید. بسیاری از افراد هنگام فروش خودروی خود تجهیزاتی مثل ضبط و باند را جداگانه می‌فروشند تا سود بیشتری بکنند. قیمت آن‌ها معمولا از بازار کمتر و کارکردشان هم در حد نو است.

برای نصب این اسپیکر در ۲۰۶ تیپ دو جایی به جز طاقچه خودرو وجود ندارد اما در ۲۰۶ تیپ سه و پنج از جای خالی باند روی در استفاده می‌کنند. البته برخی از افراد اعتقاد دارند نصب اسپیکر بر در عقب ارزشی ندارد. اولا این که در این نقطه محدودیت جا هست و دوم اینکه به دلیلی نزدیکی اسپیکر با پوسته خارجی فلزی در، صدای باکیفیتی از آن بیرون نخواهد آمد. بی‌دردسرترین نقطه برای نصب باند همان پشت صندلی‌های عقب است. برای این کار حتی نیاز نیست نگران خریدار بعدی باشید. چرا که طاقچه فابریک را برمی‌دارید و به‌جای آن طاقچه دیگری می‌گذارید. برای همین هنگام فروش خودرو می‌توانید دوباره باند را باز کنید و طاقچه را سر جایش قرار دهید.

نکته دیگر این است که برای ارتقا باند به دستگاه پخش هم توجه کنید. هنگام خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یک ضبط معمولی روی خودرو نصب شده که جوابگوی شش باند را نداده و این کار کیفیت صدا را کاهش می‌دهد. برای همین تنها دو باند جلو و دو باند پشت طاقچه کفایت می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید