آماده باش کی‌روش به زوج چشمی - ابراهیمی


بازگشت چشمی به پست تخصصی و بازی کردن او کنار امید ابراهیمی تیم ملی را در پست هافبک دفاعی بیمه خواهد کرد. پستی که سال‌ها درید استقلالی‌ها بوده.

بازگشت روزبه به پست آرمانی

حمیدرضا عرب / مصدومیت سعیدعزت الهی پیش ازاعلام فهرست نهایی ملی پوشان برای حضور درجام ملت های آسیا، همه نگاه ها را متوجه روزبه چشمی کرده است. هافبک بلند قامتی که پست اصلی اش همین هافبک دفاعی است و نه دفاع میانی. چشمی تا قبل ازمحرزشدن مصدومیت عزت اللهی جزو مدافعان تیم ملی محسوب می‌شد ودرآن پست هم اقبال آن چنانی برای بازی در ترکیب اصلی نداشت به این دلیل که کی‌روش روی زوج حسینی-پورعلی گنجی نظرمساعد تری دارد اما آسیب دیدگی هافبک جوان تیم ملی سبب شد تا سرمربی تیم ملی با یک جا به جایی منطقی ودرست روزبه را به صف هافبک های تیم ملی منتقل کند.

دراین پست احمدنورالهی هم حضوردارد اما آن بازیکنی که شانس بیشتری برای بازی درکنار امید ابراهیمی دارد، روزبه چشمی است. چشمی گرچه درماه های اخیرنیز غالبا به عنوان دفاع میانی درترکیب استقلال دیده شد اما ویژگی های فنی اوبیشتر منطبق برهمین پست هافبک دفاعی است و دراین پست محوری کارایی مطلوب تریدارد. با توجه به این که کی‌روش درسال های اخیر همواره تیمش را با 2هافبک دفاعی متمرکزراهی میادین بین المللی کرده، هیچ بعید نیست که ازهمان بازی های آغازین جام ملت های آسیا که شاید درظاهرآسان هم تلقی شود، با 2هافبک دفاعی متمرکزراهی میدان شود.

کی‌روش می‌داند که بازی با این روش تیمش را درمواجهه با رقبای سخت تری همچون کره، ژاپن، عربستان واسترالیا، مقاوم ترخواهد کرد به همین دلیل به محض شروع رقابت ها تیمش را با این اصل راهی رقابت ها خواهد کرد و برای رسیدن به اهدافش یقینا روی توانایی های روزبه چشمی هم حساب خواهد کرد. گرچه دراین پست احمد نورالهی هم حضوردارد، اما تجربه چشمی بیشتر ازبازیکن تازه وارد سرخ ها است و تردیدی نیست که سرمربی تیم ملی ازروزبه چشمی استفاده خواهد کرد واین بازیکن را به نورالهی ترجیح خواهد داد.

آماده باش کی‌روش به زوج چشمی - ابراهیمی---

یکی دیگرازدلایلی که کی‌روش را به سمت چشمی می‌برد تجربه بازی های متعدد این بازیکن درکنارامید ابراهیمی است. کی‌روش می‌داند که روزبه دراستقلال بارها کنارامید بازی کرده و با سبک بازی این بازیکن آشنا است. چشمی گرچه مصدومیت هایی را درتیم باشگاهی اش استقلال تجربه کرده اما با قاعده بازی کنار امید ابراهیمی کاملا آشنا است و این ویژگی، سرمربی تیم ملی را به استفاده از زوج او وامید بیشتر ترغیب خواهد کرد.البته چشمی درموقع لزوم نیز می‌تواند درقلب دفاع تیم ملی بازی کند اما درآن پست دست سرمربی تیم ملی بازترازپست هافبک دفاعی است ومطلوب سرمربی تیم ملی این است که حتی المقدوراز چشمی به عنوان یکی از دو ضلع دفاعی خط میانی اش بهره بگیرد.

چشمی درواقع درمیان استقلالی‌های حاضردراردوی تیم ملی بیشترین شانس را برای بازی درترکیب اصلی دارد ونه وریا غفوری چنین شرایطی را دارااست و نه پژمان منتظری. این دوبازیکن درشرایطی تیم ملی را همراهی کرده اند که درپست آن ها گزینه های دیگری مد نظرسرمربی تیم ملی هستند. البته شاید وریا درنهایت اقبال بازی درترکیب اصلی تیم ملی را پیدا کند و به دلیل نا آمادگی احتمال رامین رضاییان دراین پست به میدان برود، اما ماجرا برای پژمان منتظری قدری متفاوت است و او درپست دفاع میانی، گزینه نهایی سرمربی تیم ملی محسوب نمی‌شود مگرآنکه یکی ازبازیکنان اصلی مصدوم شوند یا به دلیل محرومیت درخلال بازی ها نتوانند تیم ملی را همراه کنند.

به هرحال حضوردرترکیب اصلی تیم ملی شاید برای منتظری حاوی دستاوردهای بزرگ تری نداشته باشد و او با بازی درترکیب اصلی پیشنهادی ازتیم های خارجی دریافت نکند اما این ماجرا عمیقا برای روزبه چشمی جوردیگری رقم خواهد خورد ودرواقع باید جام ملت های 2019امارات را سکوی پرتابی برای این بازیکن دانست. چشمی درسال های اخیربه دلیل تغییرپست مکرر درترکیب استقلال وتیم ملی دچاریک سردرگمی شده بود وازسویی مصدومیت های پی‌درپی نیز آینده کاری اش را به شدت تهدید کرد اما او اکنون درشرایطی راهی یکی از مهم ترین تورنمنت های تاریخ حرفه ای خود شده که با هیچ مصدومیتی مواجه نیست و ازسویی قراراست درآرمانی ترین پست خود به میدان برود که این فرصت درخشش را برای او به نقطه اوج می‌رساند.

پست هافبک دفاعی به طورکلی برای استقلالی ها یک پست آشنا است و خاطرات زیادی با آن دارند. از گذشته تا به امروز ستاره های زیادی از باشگاه استقلال در این پست به میدان رفته اند. از مهدی فنونی زاده تا محمود فکری و بازیکنانی همچون حسین کاظمی، آندو، نکونام و حالا امید ابراهیمی(باسابقه استقلالی) و روزبه چشمی. استقلالی ها ازدیرباز تا امروز این پست را قبضه کرده اند و توانستند خود را به عنوان ستون های اصلی تیم ملی درتورنمنت های مهم جا بیندازند. حالا نیز همه نگاه ها به درخشش چشمی است. بازیکنی که شم گلزنی بالایی هم دارد وچنانچه بخت با او سرناسازگاری نگذارد وهمچون جام جهانی مصدوم نشود، می‌تواند درجام ملت های آسیا به یکی از بازیکنان درخشان تیم ملی بدل شود.

10-1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل