باید نقص در ایمان و عمل صالح خود را در دنیا جبران کنیم


باید نقص در ایمان و عمل صالح خود را در دنیا جبران کنیم

استاد حوزه علمیه گفت: ایمان و عمل صالح راه رسیدن به لقاالله است اگر در این مرحله دچار کمبود هستیم باید در فرصت داده شده عمر دنیوی جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله سیدجلال مجدهاشمی استاد حوزه علمیه شامگاه پنجشنبه (6دی) در مراسمی که در مسجد جامع غدیر برگزار شد، درباره اهمیت اعمال انسان در روز جمعه و ساعت بین‌الطلوعین گفت: باید از خداوند بخواهیم و از قبل آماده باشیم که بتوانیم لیاقت و شایستگی درک معنویت شب و روز جمعه را داشته باشیم البته برای به دست آوردن این آمادگی باید اسباب و علل و مقدمات لازم را فراهم کنیم.

وی افزود: خداوند در شب و روز جمعه و ساعات بین‌الطلوعین نسبت به بندگان عنایت خاصی دارد. بنابراین در این ایام و ساعات فیوضات و معنویاتش بیشتر شامل حال ما می‌شود بنابراین باید از فرصت‌هایی که خداوند به ما عنایت کرده استفاده کنیم و بهره کافی را ببریم.

آیت الله مجدهاشمی با بیان این که بنده مومن به خدا باید مراقب باشد فرصت‌های به دست آمده را غنیمت شمارد، عنوان کرد: جاذبه دنیا و مادیات وسوسه‌های شیطان و هواهای نفسانی عوامل بسیار خطرناک و انحرافی هستند که انسان باید بتواند از این موانع خطرناک به سلامت عبور کرده و برای آخرت خود توشه داشته باشد.

استادحوزه علمیه با بیان اینکه خداوند بخشنده و مهربان است بنابراین برای بخشیدن بهانه می‌خواهد، اظهار کرد: گاهی رفتار، کردار، اخلاص و ایمان ما در حد این بهانه نیست با این وجود نباید از رحمت حق ناامید شد بلکه باید سعی کنیم در مسیر مستقیم قرار بگیریم و واجبات را به جای آوریم و از محرمات اجتناب کنیم که لطف، رحمت، مهربانی و بخشندگی حضرت حق به دست آوریم.

وی با بیان اینکه اگر ما به وسیله کمال، اخلاص، اعتماد و باور در مسیر مستقیم قرار بگیریم خداوند متعال به وسیله شفاعت، توبه، لطف و عنایت رحمانی خود کاستی‌ و نقص‌های ما را می‌بخشد، ابراز کرد: بنده مخلص باشیم و با او ارتباط معنوی برقرار کنیم بنابراین باید روابط اجتماعی خصوصی و شخصی خدا را در نظر داشته باشیم و در همه حالات زندگی یاد پروردگارمان را فراموش نکنیم.

آیت الله مجدهاشمی با بیان اینکه برای سیر در مسیر لقاالله باید در ابتدا به پروردگار متعال ایمان و یقین داشه باشیم که بتوانیم به او نزدیکتر شویم، ابراز کرد: در این صورت الطاف و فیوضات الهی شامل حال ما می‌شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: ایمان و عمل صالح راه رسیدن به لقاالله است اگر در این مرحله دچار کمبود هستیم باید در فرصت داده شده عمر دنیوی جبران کنیم مبادا که زرق و برق دنیا ما را فریب داده و فرصت را از دست بدهیم و زمانی بیدار شویم که دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج