درخواست گرفتن «مالیات مسجد» از مسلمانان در برلین


درخواست گرفتن «مالیات مسجد» از مسلمانان در برلین

یک وکیل آلمانی خواستار گرفتن «مالیات مسجد» از مسلمانان در برلین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روزنامه «الاتحاد» «سیران اطیش» یک خانم وکیل آلمانی ترک تبار در سخنانی همچون مالیات کلیسا خواستار تطبیق این قانون بر مساجد شد.

موسسه مسجد «ابن رشد- گوته» برلین به روزنامه «ویلت» آلمان گفت: هر آنچه که مساجد نیازمند هستند باید از اعضای مسلمان خود تامین کنند.

این درحالی است که بر خلاف کلیسا دولت آلمان از مساجد مالیاتی دریافت نمی کند و مساجد هزینه های خود را از طریق سرمایه گذاری های معین دریافت می کنند.

«تورستن فرای» معاون مجلس ائتلاف مسیحیان نیز خواستار اجرای مالیات مسجد برای مسلمانان شد.

یادآوری می شود؛ کنفرانس اسلامی روز چهارم و پنجم آذر ماه برای بررسی مالیات مساجد در برلین برگزار شد.

بنا برگزارش رایزن فرهنگی ایران در آلمان «مارکوس کربر» مدیر ارشد وزارت کشور آلمان درباره مالیات مساجد گفت: «هدف این است که مساجد در آلمان وابسته به کمک‌های مالی خارج از کشور نباشند. برای رسیدن به این هدف اعضای انجمن‌های اسلامی می‌توانند با پرداخت مالیات به مساجد کمک کنند. البته مسئولان انجمن‌های اسلامی و مساجد باید خودشان در‌باره چگونگی پرداخت مالیات تصمیم‌گیری کنند. همچنین برای این کار مراکز اسلامی باید طبق قوانین عمومی وضعیت حقوقی خود را مشخص کنند.»

وی افزود: «باید اطلاعات بیشتری درباره اسلام در آلمان جمع‌آوری کنیم و آماری از تعداد مساجد فعال در آلمان را داشته باشیم. کافی است ۱۶ فهرست تهیه کنیم و اطلاعات مربوط به مساجد ایالت‌های مختلف را در آنها وارد کنیم. بدین‌ ترتیب علاوه بر اینکه از تعداد مساجد هر ایالت آگاه می‌شویم، می‌توانیم درباره اینکه در کدام مساجد آموزش اسلامی وجود دارد و حتی چه کسانی از مساجد حمایت مالی می‌کنند اطلاعات خوبی را به دست آوریم.»

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بزرگداشت شهدای مدافع امنیت لارستان در کانون «امام علی (ع)»