بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح آزادی در 22 بهمن /نام‌گذاری برخی معابر جدید به نام شهدا


بهره برداری از  تقاطع غیر هم سطح آزادی  در 22 بهمن /نام‌گذاری برخی معابر جدید به نام شهدا

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در نشست عمومی شورا با بیان اینکه تقاطع غیر هم سطح آزادی تا 22 بهمن امسال به بهره برداری می رسد، گفت: کارگران در حال حاضر در دو شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر: 87847 ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۰۷:۱۹:۰۲

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در نشست عمومی شورا با بیان اینکه تقاطع غیر هم سطح آزادی تا ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می رسد، گفت: کارگران در حال حاضر در دو شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر ، نشست عمومی شورا با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و معاون حمل و نقل و امورزیربنایی شهرداری در ساختمان شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر کرمان در ابتدای نشست عمومی شورا روز ۹ دی را روز بصیرت و میثاق با رهبری دانست و ابراز امیدواری کرد: ملت ایران با بصیرت، آگاهی و همدلی همیشه پشتیبان نظام و دولت بوده و خواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر کرمان ضمن اشاره به بازدید وی با شهردار کرمان از قسمت هایی از حاشیه های شهر و مشاهده افراد بی سرپناه، گفت: حضور این افراد در هوای سرد، فضای بسیار نامناسبی بود که شهردار کرمان در جهت ساماندهی آنها و تجهیز گرم‌خانه ها قول مساعد داد.

منصور ایرانمنش در ادامه با انتقاد از سازمان های ذی ربط که در این خصوص مشارکت نمی کنند، از آنها خواست در این بحث ورود پیدا کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه آزادی

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در نشست عمومی شورا با بیان اینکه تقاطع غیر هم سطح آزادی تا ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می رسد، گفت: کارگران در حال حاضر در دو شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: این پروژه بالغ بر ۹۶ درصد پیشرفت کاری دارد و عملیات روشنایی آن توسط پیمانکار در حال انجام است.

وی اظهار کرد: عملیات نصب ۲۲۰ سگمنت پل ابوذر نیز هم اکنون به پایان رسیده است و این پل تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

قنبری با بیان اینکه چهار هزار و ۱۷۴ تن آسفالت برای لکه گیری معابر در سطح مناطق پخش شده اس ، ادامه داد: در خصوص سکونتگاه های غیر رسمی نیز در مرحله اول در شهرک قمر بنی هاشم (فیروز آباد) ۲۵۶ تن قیر تخصیص داده شده بود، که حدود ۴۰ هزار و ۲۸۸ متر مربع عملیات آسفالت انجام شد.

وی اظهار کرد: در مرحله دوم نیز ۲۴۴ تن قیر تخصیص پیدا کرده است که در این راستا ۳۳ هزار متر مربع از دیگر معابر و کوچه های این شهرک به زودی آسفالت می شود.

معاون حمل و نقل و امورزیربنایی شهردار کرمان در خصوص روند اجرای عملیات آسفالت در شهرک صنعتی نیز گفت: در مرحله اول ۶۹۲ تن قیر تخصیص پیدا کرده است که با توجه به مذاکرات صورت گرفته است که از این میزان ۲۶۰ تن در اختیار ما قرار می گیرد تا ۳۳ هزار ۵۰۰ متر مربع عملیات آسفالت در سکونتگاه های غیر رسمی در محدوده مناطق هدف استفاده شود.

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد منعقد شده یکی از شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری باید ۱۳۱ متر مربع عملیات آسفالت انجام دهد که هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: عملیات آسفالت بلوار های نصر، آزادگان و جهاد، خیابان علی ضیاء و پل سیدی و محدوده پیرامون آن توسط این شرکت انجام شده است و تعدادی معابر دیگر نیز در دستور کار است.

قنبری اظهار کرد: از اواخر هفته آینده این شرکت که هم اکنون قیر مورد نیاز را خریداری کرده است، عملیات روکش آسفالت خیابان شهید دستغیب را آغاز می کند.

وی گفت: طی قرارداد منعقد شده یکی دیگر از شرکت های طرف قرارداد شهرداری باید ۱۰۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت برای ورودی های شهر کرمان انجام دهد که تاکنون حدود ۳۰ هزار متر مربع از ورودی کرمان از سمت جاده زرند (از محل پل شهید رجایی تا سه راهی به سمت زرند)، ۳۰ هزار متر مربع آسفالت ورودی جاده ماهان و هم چنین ۱۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت ورودی جاده جوپار را انجام داده است و ضلع لاین شرقی ورودی جاده ماهان را نیز ظرف چند روز آینده انجام می دهد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه از محل آسفالت فاینانس نیز بر اساس برآورد ۵۵۰ هزار متر مربع آسفالت در چهار منطقه به مناقصه می رود که مرحله اول آن یعنی فراخوان انجام شده است و پیمانکاران مشخص شده اند که هم اکنون در حال بررسی برای انعقاد قرارداد هستیم.

اعتبارات آسفالت در بودجه سال ۹۷ صد درصد تخصیص یافته است

معاون حمل و نقل و امورزیربنایی شهرداری کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه از محل تعهدات خودیاری محله ها، از سال های گذشته شهرداری ۵۴ هزارمتر مربع بدهی آسفالت به برخی معابر دارد، افزود: خوشبختانه هم اکنون قیر لازم تامین شده است که با ۵۰۰ تن قیر در نظر گرفته شده، تا دو هفته آینده آسفالت معابر یاد شده انجام می شود.

وی در خصوص روند اجرای عملیات زیرسازی معابر گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ هزار متر مربع زیرسازی آماده آسفالت در شهرک صنعتی، ۶۰ هزار متر مربع در شهرک بنی هاشم (فیروز آباد) و ۲۵۰ هزار متر مربع از معابر و کوچه ها در سطح شهر وجود دارد که به زودی عملیات آسفالت آنها آغاز می شود.

و گفت: پیش بینی اعتبارات آسفالت در بودجه سال ۹۷، صد درصد تخصیص یافته است ولی به دلیل گرانی قیر تعهدات در خصوص متراژ آسفالت کمتر شده است.

نام‌گذاری برخی معابر جدید به نام شهدا

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر کرمان نیز گفت: در دهه فجر از زهرا نعمتی و عشرت کردستانی دو افتخار ورزشی کرمان در نشست عمومی شورا تجلیل و قدردانی می شود.

زهرا ایرانمنش با اشاره به مادر بزرگوار شهیدان سیف الدینی که پنج فرزند خود را در راه دفاع از انقلاب و میهن اهدا کرد، گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی شهرداری، عکس این مادر بزرگوار به صورت کاشی کاری در پارک مادر نصب و از آن رونمایی می شود.

وی پیشنهاد داد: زمانی که ساختمان شورا در دست تعمیر قرار گرفت، در محل شورا یک مرکز فرهنگی به صورت گالری دایر شود تا بسیاری از هنرمندان بتوانند کارها و آثار هنری خودشان را به نمایش بگذارند.

وی در خصوص نام‌گذاری برخی معابر جدید به نام شهدا، گفت: نام هایی از سوی بنیاد شهید و امورایثارگران مطرح شده است و همچنین درخواست هایی از اهالی شهرک ایرانمنش نیز در این خصوص ارائه شده است که به زودی در کمیته نامگذاری بررسی خواهند شد.

ایرانمنش در ادامه به بحث بازارچه های خوداشتغالی اشاره کرد و افزود: با تمهیداتی که از سوی شهرداری صورت گرفت در یکی از مناطق شهر به صورت نمادین این کار انجام شده است.

وی افزود: طبق قولی که از شهرداری گرفته شده است، بازارچه ابوذر نیز در ایام دهه فجر فعالیت خود را مجددا آغاز می کند.

مهر

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت دهه کرامت و روز دختر در مراکز کانون آذربایجان شرقی