معاون اول رییس جمهور وارد استان سیستان و بلوچستان شد/ مردم استان سیستان و بلوچستان همواره موجب سربلندی کشور و اسلام بوده‌اند


دکتر جهانگیری به منظور بررسی چالش‌ها و مسائل استان سیستان و بلوچستان دقایقی پیش وارد این استان شد.

معاون اول رییس جمهور وارد استان سیستان و بلوچستان شد/ مردم استان سیستان و بلوچستان همواره موجب سربلندی کشور و اسلام بوده‌اند

دکتر جهانگیری به منظور بررسی چالش‌ها و مسائل استان سیستان و بلوچستان دقایقی پیش وارد این استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در بدو ورود به فرودگاه ایرانشهر از سوی استاندار و جمعی از مدیران استان مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر از نمایشگاه دستاوردهای استان در شهرستان قصر قند و نیز کارخانه بافت بلوچ در ایرانشهر بازدید کند.

شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان های خاش، ایرانشهر و دلگان و نیز حضور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات استان از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر خواهد بود.

وزرای نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداره استخدامی کشور در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کنند.

معاون اول رییس جمهور پس از ورود به فرودگاه ایرانشهر در گفتگو با خبرنگاران از مردم استان سیستان و بلوچستان به عنوان مرزدارانی غیور یاد کرد که برای امنیت و پیشرفت کشور کارهای بزرگی انجام داده اند و گفت: مردم استان با پشتکار و تلاش خود همواره موجب سربلندی کشور و اسلام بوده اند.

دکتر جهانگیری افزود: در این سفر با مسئولین، صاحبنظران و نخبگان استان مسائل موجود را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا برای چالش ها و موانع پیش روی توسعه استان راهکارهایی تدوین شود.
وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی برای توسعه برخوردار است، یکی از این ظرفیت ها را مرز مشترک زمینی با دو کشور افغانستان و پاکستان دانست و اظهار داشت: این استان از طریق اقیانوس هند و دریای عمان با کشورهای متعددی مرتبط است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان از منابع طبیعی فراوان و نیروی انسانی تحصیلکرده پرانرژی و مستعد برخوردار است و در سال جاری در یکی از مدارس شهرستان سراوان 16 نفر در رشته پزشکی پذیرفته شده اند.
وی افزود: با تکیه بر این ظرفیت ها می توان برنامه توسعه استان را در زمینه های مختلف نظیر شیلات، کشتی سازی و صنایع مرتبط با منابع طبیعی، منابع معدنی و تجارت خارجی دنبال کرد.
دکتر جهانگیری گفت: متاسفانه با وجود استعدادها و ظرفیت های فراوان استان سیستان و بلوچستان، این استان همچنان از محرومیت های فراوانی رنج می برد و این کاستی ها به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است که کارهای جدی تری در جهت محرومیت زدایی در این استان انجام شود.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه هم اکنون در آستانه جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم،‌ تصریح کرد: در این چهل سال کارهای بزرگ زیربنایی و عمرانی در سراسر کشور انجام شده است اما وضعیت استان سیستان و بلوچستان به گونه ای است که باید کارهایی بزرگ تر و فراتر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در این سفر تمرکز خود را بر چند موضوع معطوف خواهیم کرد خاطر نشان کرد: باید مسائل و موانعی که پیشنیاز توسعه استان هستند را از پیش رو برداریم که در این میان یکی از موضوعات بحث زیربناها و راه، راه آهن و بنادر است.
دکتر جهانگیری افزود: خوشبختانه در خصوص بندر چابهار تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و این بندر بعنوان یکی از نقاط کلیدی کشور و سواحل مکران،‌ در آینده به یکی از مهمترین بنادر در دریای عمان تبدیل خواهد شد تا بتوانیم خدمات حمل و نقل و ترانزیت هم برای ایران و دیگر کشورهای آسیای میانه و افغانستان ارائه دهیم.
معاون اول رییس جمهور راه آهن را یکی از مباحث پراهمیت در موضوع توسعه برشمرد و اظهار داشت: از مدت ها قبل احداث راه آهن چابهار به زاهدان در دستور کار بوده و برای آن برنامه ریزی شده که باید روند ساخت خط ریلی در این مسیر تسریع شود تا در ادامه این مسیر، راه آهن به استان خراسان رضوی و کشورهای آسیای میانه نیز متصل شود.


وی برخورداری از انرژی گاز را یکی از پیشنیازهای توسعه عنوان و خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم برای گاز رسانی به استان تصمیم گیری شد و رییس جمهور در نخستین سفر خود به استان سیستان و بلوچستان این موضوع را اعلام کرد و خوشبختانه با خط لوله ای که از عسلویه تا ایرانشهر، زاهدان، زابل،‌چابهار و سایر شهرهای استان کشیده خواهد شد، تلاش خواهیم کرد همه استان از نعمت گاز برخوردار شوند و صنایع مرتبط با گاز نیز بتوانند در استان فعال شوند تا شاهد برخورداری مردم از رفاه بیشتر باشیم.
دکتر جهانگیری محدودیت منابع آب را یکی از تنگناهای اصلی استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: در این سفر حتماً به موضوع آب به طور ویژه خواهیم پرداخت و وزیر نیرو نیز که در این سفر حضور دارد، در خصوص تامین آب استان ماموریت داشته و اقداماتی در این راستا انجام داده است.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسائل مرتبط با رود هیرمند اظهار امیدواری کرد از طریق تفاهم و توافق با برادران افغان بتوانیم این مسائل را حل و فصل کنیم تا مردم زابل بتوانند از آب هیرمند بهره مند شوند.
وی شن های روان را یکی دیگر از مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: در بودجه سال 98 برای تامین قیر مورد نیاز برای عملیات مالچ پاشی تصمیمات لازم اتخاذ شده است.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه مسائل فرهنگی و هنری استان سیستان و بلوچستان یکی از مباحث کلیدی است که شاید تاکنون مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: این استان با توجه به نقشی که در تاریخ و تمدن ایران دارد می تواند در زمینه مسائل فرهنگی بسیار نقش آفرین باشد.


معاون اول رییس جمهور استان سیستان و بلوچستان را یکی از استان های کم نظیر در بخش گردشگری توصیف کرد و گفت: امروز به شهرستان قصر قند یکی از محروم ترین شهرستان های استان سفر خواهیم کرد و از دستاوردها و ظرفیت های این استان در زمینه صنایع دستی و گردشگری بازدید خواهد شد.

وی افزود: نهادهای حمایتی نظیر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کارها و اقدامات خوبی در زمینه احداث مسکن برای افراد نیازمند انجام داده اند و در زمینه عمران و آبادانی مناطق محروم نیز تلاش های خوبی را به انجام رسانده اند و رییس بنیاد مستضعفان نیز در این سفر حضور دارد تا در شهرستان قصر قند در چارچوب برنامه ای اقتصاد مقاومتی به موضوع اشتغال و معیشت مردم به طور ویژه بپردازیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس ناجوری از مهران مدیری که حسابی بد آموزی دارد/ تصویر