خسارت خاموشی شبکه برق چند ده برابر تولید آن


خسارت خاموشی شبکه برق چند ده برابر تولید آن

خسار ت اقتصادی ناشی از اعمال خاموشی در شبکه سراسری برق به دلیل مصرف بالا، ​ چند ده برابر تولید برق در کشور است.

خسارت خاموشی شبکه برق چند ده برابر تولید آنغلامرضا مهرداد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به وجود نیروگاه هایی با عمری بیش از 60 سال در مدار بهره برداری،­ افزود: این واحدها را به دلیل رشد قابل توجه و سالانه مصرف و هزینه های بسیار بالای سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه های جدید در کشور،​ نمی توان از مدار خارج کرد.
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت مادر تخصصی تولید نیرو برق حرارتی با بیان اینکه هر 12 تا 13 سال با توجه به رشد مصرف،­ باید تولید برق در کشور دو برابر شود گفت: این به معنای ساخت نیروگاه های جدید به تعداد نیروگاه های نصب شده فعلی است که سرمایه گذاری مورد نیاز آن قابل تامین نیست بنابر این با تعمیرات سالانه در نیروگاه ها برق مورد نیاز تامین می شود.
وی ادامه داد: درحال حاضر 450 واحد نیروگاهی در بخش حرارتی نیازمند انجام تعمیرات است­­که این کار از ابتدای پاییز شروع و تا پیش از تابستان ادامه دارد که تاکنون بیش از 47 درصد برنامه های تعمیراتی عملیاتی شده است.
مهرداد در خصوص تامین سوخت نیروگاه ها گفت: امسال به دلیل افزایش 5 درصدی تحویل گاز به نیروگاه ها سوخت مایع به میزان کمتری مصرف و ذخیر سازی بیشتری انجام شده به نحوی که تاکنون 72 درصد مخازن ذخیره سازی سوخت تکمیل شده است.
وی با اشاره به تامین مناسب سوخت گاز از ابتدای پاییز افزود: اگر این روند ادامه پیداکند ما برای تامین سوخت زمستان نیروگاه ها مشکلی نخواهیم داشت.
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت مادر تخصصی تولید نیرو برق حرارتی با اشاره به اینکه مصرف گاز در نیروگاه ها برای محیط زیست مناسب بوده و هزینه های تعمیرات را نیز کاهش می دهد ادامه داد: تولید یک ساعت برق در نیروگاه های گازوئیل سوز برابر 1.5 ساعت تولید برق در نیروگاه های گاز سوز است که این به معنای افزایش 50 درصدی هزینه تعمیرات و نگهداری در نیروگاه های گازوئیل سوزاست.
مهرداد با اشاره به اینکه در فصل سرد که میزان مصرف گاز در بخش خانگی افزایش می یابد میزان گاز تحویلی به نیروگاه ها کاهش می یابد گفت: در این زمان میزان مصرف گاز 100 میلیون مترمکعب و سوخت مایع نیز 60 تا 65 میلیون لیتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج