آموزش سبک زندگی درست به مخاطبان توسط رسانه ها با بهره گیری از قرآن


آموزش سبک زندگی درست به مخاطبان توسط رسانه ها با بهره گیری از قرآن

مسوول دبیرخانه جشنواره ملی آیات استان آذربایجان غربی گفت: آموزش سبک زندگی درست به مخاطبان توسط رسانه ها با بهره گیری از قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بحرعلی محمودی، مسوول دبیرخانه جشنواره ملی آیات استان آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار شبستان، در مورد جشنواره ملی آیات که 2 بهمن ماه سال جاری در ارومیه برگزار خواهد شد، با بیان اینکه هنر بهترین روش ترویج فرهنگ قرآنی است، گفت: آموزش سبک زندگی درست به مخاطبان توسط رسانه ها با بهره گیری از قرآن مورد توجه بوده و نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی غیرقابل انکار است.


محمودی با اشاره به اینکه آموزه های قرآن در اصلاح رفتار و کردار انسان نقش بی بدیلی ایفا می کند، اظهار کرد: رسانه ها با بهره گیری از قرآن می توانند سبک زندگی درست را به مخاطبان خود آموزش دهند.


این مسوول تصریح کرد: امروزه رسانه ها به عنوان پل ارتباطی در ایجاد روابط اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی در جامعه نقش مهم و اساسی ایفا می کنند.


محمودی ادامه داد: شیوه‌های هنری، بهترین روش برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بوده که تولید و خلق آثار مختلف هنری قرآنی می‌تواند در قالب گروه‌های مختلف هنری صورت گیرد.


وی خاطر نشان کرد: بخش قرآن و عترت امسال با تغییر رویکردهای سازمانی خود در نظر دارد به غیر از فعالیت های قرآن و عترت در زمینه آموزش عمومی قرآن کریم به تبلیغ و ترویج قرآن با رویکردهای جدید در قالب هنر، مطبوعات و رسانه وفرهنگی نیز فعالیت مستمر و مفیدی داشته باشد.


مسوول دبیرخانه جشنواره ملی آیات در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه این تغییر رویکرد با توجه به فعالیت‌های انجام شده بسار موثر خواهد بود، اذعان کرد: اثربخشی و ماندگاری یک اثر در جامعه زمانی که با هنر ترکیب شود بیشتر و بهتر خواهد شد.


محمودی با تاکید بر اینکه جهت استفاده از این ظرفیت بزرگ امسال جشنواره های مختلفی از جمله جشن رمضان در قالب فرهنگ، هنر، سینما و قرآن و عترت برگزار شد، ادامه داد: در ادامه فعالیت‌های صورت گرفته جشنواره ملی رسانه و آیات در فضای مکتوب و مجازی در 2 بهمن ماه سال جاری در 13 محور با موضوع قرآن و عترت و بخش های رسانه نیز در 9 محور برگزار خواهد شد.


این مسوول در پایان سخنان خود بخش ویژه این جشنواره را طراحی پوستر با موضوع قرآن و عترت عنوان کرد و افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 15 دی ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و همچنین آثار و مقالات مختلفی از سراسر کشور نیز دریافت شده که این آثار براساس کیفی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.


پایان پیام/566

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...