طرز تهیه دونات مرغ یک غذای لذیذ و محبوب


دونات مرغ از جمله غذاهای فست فودی است، که به دلیل طعم بی نظیر آن به خاطر استفاده از آویشن و سبزیجاتی تازه ای همچون تره، جعفری و پیازچه و همچنین شکل زیبای آن می تواند، غذای ایده آل برای اغلب افراد باشد. از این رو در ادامه می توانید، با طرز تهیه دونات مرغ آشنا شوید. درست کردن انواع غذا با مرغ با توجه به در دسترس بودن مرغ در اغلب خانواده ها،...

دونات مرغ از جمله غذاهای فست فودی است، که به دلیل طعم بی نظیر آن به خاطر استفاده از آویشن و سبزیجاتی تازه ای همچون تره، جعفری و پیازچه و همچنین شکل زیبای آن می تواند، غذای ایده آل برای اغلب افراد باشد. از این رو در ادامه می توانید، با طرز تهیه دونات مرغ آشنا شوید.

درست کردن انواع غذا با مرغ با توجه به در دسترس بودن مرغ در اغلب خانواده ها، محبوبیت زیادی دارد. در آموزش های گذشته غذاهای متفاوتی همچون مرغ یونانی، اشترودل با مرغ و هات داگ مرغ را آموزش دادیم که همگی غذاهای لذیذ و متفاوتی محسوب می شوند. دونات مرغ نیز گزینه ایده آلی برای برنامه غذایی خانواده های ایرانی خواهد بود.

طرز تهیه دونات مرغ یک غذای لذیذ و محبوب

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای تهیه دونات مرغ عبارت است از:

سینه مرغ/ ۱ عدد تخم مرغ/ ۲ عدد نان تست/ ۸ ورق پیازچه، تره و جعفری خرد شده/ ۱ پیمانه سیر/ ۳ الی ۴ حبه آویشن و ادویه کاری/ به میزان دلخواه سیب زمینی پخته شده/ ۱ عدد شیر/ ۱ پیمانه روغن/ به مقدار نیاز آرد سوخاری/ به میزان کافی فلفل و نمک/ به میزان لازم

طرز تهیه دونات مرغ:

در ابتدا، شیر را درون کاسه ای نسبتا بزرگی بریزید و بعد نان های تست را درون آن بخیسانید و صبر کنید، تا شیر جذب نان ها شده و مقدار کمی نرم گردد(نباید نان ها خمیر شوند). سپس با استفاده از فشار دست، شیر اضافی را بگیرید.

حال باید پس از جدا کردن استخوان های سینه مرغ، آن را چرخ کنید. همچنین سیب زمینی آب پز شده را نیز چرخ نمایید و حبه های سیر را رنده کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه دونات مرغ باید، سیب زمینی و مرغ چرخ شده و سیر رنده شده را به کاسه حاوی نان تست اضافه نمایید و مواد را کمی مخلوط کنید.

در ادامه، سبزیجات خرد شده، تخم مرغ ها، ادویه کاری، نمک، آویشن و فلفل را نیز به مواد بیافزاید و آن ها را به خوبی با هم مخلوط نمایید.

به مقدار یک گردو از مخلوط آماده شده را بردارید و آن را در ظرف حاوی آرد سوخاری بغلتانید و بعد وسط آن را سوراخ کنید، سپس کل مواد را به همین شکل آماده کنید.

در مرحله آخر، داخل تابه مقداری روغن برزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و دونات های آماده شده را داخل آن سرخ نمایید.

طرز تهیه دونات مرغ یک غذای لذیذ و محبوب

حال که با طرز درست کردن دونات مرغ آشنا شدید، می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید و پس از تزیین آن به بهترین شکل، آن را در کنار سایر مخلفات میل نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی