اعتراف «السیسی» به دوستی با «نتانیاهو»


اعتراف «السیسی» به دوستی با «نتانیاهو»

«عبدالفتاح السیسی» به وجود همکاری امنیتی مستحکم بین مصر و رژیم صهیونیستی در شبه جزیره سیناء اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه ای شبکه خبری آمریکایی «سی. بی. اس» در پاسخ به این پرسش که آیا همکاری وی با "اسرائیل" عمیق تر است، گفت: این مسئله درست است و مصر همکاری امنیتی مستحکمی با این رژیم در شبه جزیره سینا دارد.

السیسی ادامه داد: نیروهای هوایی در برخی از زمانها نیاز دارند از طرف سرزمین های اشغالی عبور کنند، به همین دلیل هماهنگی گسترده ای با این رژیم وجود دارد.

عبدالفتاح السیسی درحالی با این شبکه آمریکایی مصاحبه کرده که این برنامه اعلام کرده است؛ قاهره خواستار پخش نشدن این مصاحبه شده است.

مصر با نظارت السیسی در امور امنیتی در سیناء که به موجب معاهده صلح سال 1979 عاری از سلاح است، همکاری می کند و نیروهای مصر درحال حاضر در دریا فعالیت می کند.

این اعتراف السیسی به همکاری با رژیم صهیونیستی حساسیت های در مصر را برخواهد انگیخت.

«اسکات بیلی» مجری این برنامه به کمک های آمریکا به مصر اشاره دارد که بیش از سایر کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی است؛ این کمک های در زمانی است که این نظام متهم به ارتکاب بدترین نقض حقوق بشر در تاریخ جدید مصر است.

مجری این برنامه به السیسی گفت که هزاران نفر از مخالفان به خاطر آزادی بیان در بازداشت هستند و نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را کشتند.

این مجری از رئیس جمهوری مصر درباره وضعیت بازداشت شدگان سیاسی در مصر سوالی را پرسید که السیسی در پاسخ گزارش های سازمان های حقوقی درباره وجود 60 هزار بازداشت سیاسی در مصر را نفی کرد و گفت: نمی دانم از کجا این آمار آمده است، ما بازداشتی سیاسی نداریم.

السیسی همچنین نفی کرد که دولت مصر، جماعت اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی اعلام کرده باشد، زیرا مخالفان سیاسی آن را رهبری می کنند.

السیسی درپاسخ به این پرسش که وی را دیکتاتور می دانند، خندید و پاسخ داد که نمی دانم با چه کسی صحبت کردید، اما 30 میلیون مصر به خیابان ها ریختند و مخالفت خود را با نظام آن زمان اعلام کردند و ما باید به خواسته شان پاسخ دهیم و باید برخی تدابیر را برای تضمین بازگردان ثبات اتخاذ کنیم.

مجری این شبکه به السیسی گفت که تدابیر که از آن سخن می گوید، شامل کشتار رابعه است که دستکم 800 نفر از هواداران جماعت الاخوان و «محمد مرسی» رئیس جمهوری وقت آن کشته شدند.

رئیس جمهوری مصر درباره تحصن رابعه گفت: "آیا من اجازه دارم که بپرسم که آیا وضعیت خوب در مصر را دنبال می کنید؟ هزاران مسلح در خیابان بیش از 40 روز مستقر هستند و تلاش می کند با روش های مسالمت آمیز آنها را متفرق کنند، اما شما با گزارش های حقوق بشر برخورد می کنید، گویی آنها حقیقت مسلم هستند و این اشتباه است، پلیس تلاش کرد تا ممرهای امنی را برای تضمین بازگشت شهروندان سالم مصری به منازلشان فراهم کند."

بیلی گفت که السیسی مصاحبه ای انجام نمی دادند، به همین دلیل این شبکه با موافقت وی برای انجام مصاحبه تعجب کرد، اما او نیز با پرسش هایی که وی پرسیده شد، غافلگیر شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان