فروش گوشت‌های تنظیم بازاری به رستوران‌ها و کبابی‌ها!


فروش گوشت‌های تنظیم بازاری به رستوران‌ها و کبابی‌ها!

خروج غیرقانونی جمعیت قابل توجهی از دام زنده کشور و اختلال جدی که در سیستم توزیع گوشت های تنظیم بازاری وجود دارد، در سایه بی توجهی نهادهای نظارتی بازار گوشت قرمز را به آشفتگی کشانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس، قیمت گوشت قرمز طی هفته های اخیر در بازار افزایش بسیار چشمگیری داشته و واردات و توزیع گوشت تنظیم بازاری نیز در ساماندهی بازار تاثیر محسوسی نداشته است. افزایش نرخ این کالا در حدی بوده که گاها مردم حتی مجبور هستند برای خرید آن از غرفه های میادین میوه و تره بار، در صف های طولانی در انتظار بمانند و نتوانند این کالا را به میزانی که احتیاج دارند، خریداری کنند. سهمیه بندی شدید و برخورد بد غرفه داران در میادین میوه و تربار نیز به دامنه مشکلات مردم افزوده است. چندی قبل هم سازمان میادین میوه و تره بار اعلام کرد که عرضه گوشت منجمد طرح تنظیم بازار با ارائه کارت ملی انجام می شود که این مساله جنجال های زیادی را در پی داشت.

نوسان به قدری شدید است که نمی توان قیمت را اعلام کرد!

هفته گذشته، (یکشنبه نهم دی ماه) اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی را برای مصرف کنندگان بین ۷۱ تا ۷۲ هزارتومان اعلام کرد. اما در هفته جاری ، اتحادیه مذکور اعلام کرد به دلیل نوسانات شدید قیمت، اعلام نرخ ممکن نیست، در همین زمینه علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت ها بسیار متغیر است و به همین دلیل نمی توان قیمت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود دام داریم،افزود: کمبود عرضه دام زنده در میادین مشکل ساز شده است.

قاچاق تشدید شده است

تشدید قاچاق از جمله مهمترین دلایلی است که از سوی فعالان این حوزه برای گرانی گوشت مطرح می شود.ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره اینکه برخی دلیل کمبود دام را قاچاق و برخی کاهش تولید عنوان می کنند، اضافه کرد: بحث قاچاق در این زمینه مطرح است، قاچاق دام با افزایش نرخ دلار بسیار افزایش داشته و در کمبود بازار تاثیرگذار بوده است.

واردات گوشت ۲۱.۳ درصد افزایش یافت

در کنار بحث قاچاق، عده ای کاهش تولید را دلیل کمبود دام زنده در بازار عنوان می کنند. اما وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید اظهار می کند که برای تولید هیچ مشکل خاصی پیش نیامده و تولید به روال گذشته در حال انجام است؛ مشکل کاهش آمار کشتار است. وقتی تولید تغییر نکرده اما کشتار کاهش یافته، این نشان می دهد دام به صورت زنده از کشور خارج می شود و این مساله بحث خروج غیرقانونی دام از کشور و قاچاق آن را تایید می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری