مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های فوتبالیست ایرانی و همسرش


بیوگرافی مرتضی پورعلی‌ گنجی  مرتضی پورعلی گنجی بازیکن فوتبال متولد 30 فروردین سال 1371 در پایین گنج افروز بابل است. او فوتبال را در مسابقات آموزشگاه های شهرستان بابل شروع کرد و سپس به باشگاه فوتبال پیکان رفت. او هم اکنون بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و دانشجوی رشته تربیت بدنی است. انتخاب برای تیم ملی … نوشته مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های...

مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های فوتبالیست ایرانی و همسرش

بیوگرافی مرتضی پورعلی‌ گنجی

مرتضی پورعلی گنجی بازیکن فوتبال متولد 30 فروردین سال 1371 در پایین گنج افروز بابل است. او فوتبال را در مسابقات آموزشگاه های شهرستان بابل شروع کرد و سپس به باشگاه فوتبال پیکان رفت. او هم اکنون بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و دانشجوی رشته تربیت بدنی است.

مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های فوتبالیست ایرانی و همسرش

انتخاب برای تیم ملی توسط کیروش

او بعد از بازی در رده های سنی ایران، پیش از جام ملت های آسیا در سال 2015 در اردوهای آمادگی پیش از این تورنمنت برای نخستین بار توسط کارلوس کیروش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در فهرست پایانی تیم ملی برای حضور در رقابت ها هم حضور پیدا کرد.

مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های فوتبالیست ایرانی و همسرش

نخستین بازی در تیم ملی

او نخستین بازی ملی اش را در بازی دوستانه پیش از تورنمنت در مقابل عراق انجام دلد و درخشش او در این بازی باعث شد تا کیروش در تمام بازی های تورنمنت او را بازی دهد.

در پایان مرحله گروهی جام ملت های آسیای 2015 او در فهرست تیم منتخب مرحله گروهی این تورنمنت از سوی کمیته برگزاری مسابقات جا گرفت.

مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های فوتبالیست ایرانی و همسرش

پیشنهاد باشگاه های خارجی

او بعد از درخشش در جام ملت های آسیا در استرایل از باشگاه های مختلف خارجی پیشنهاد بازی دریافت کرد و بلاخره در اسفند سال 1393 در حالی که با تیم باشگاه فوتبال نفت تهران در پایان هفته 21 صدرنشین لیگ برتر بود، به پیشنهاد تیان چین پاسخ مصبت داد و با دریافت 500 هزار دلار برای مدت یک فصل به این تیم چینی پیوست.

پورعلی گنجی در سال 2016 با امضای یک قرارداد رسمی به مدت یک سال به تیم السد قطر رفت.

او در تاریخ 16 اوت سال 2018 با عقد یک قراداد دو ساله به تیم اوپن بلژیک پیوست.

مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های فوتبالیست ایرانی و همسرش

ازدواج پورعلی گنجی

مرتضی با 27 سال سن هنوز مجرد است و خبری از ازدواج او منتشر نشده است.

گفتگو با مرتضی پورعلی گنجی

ابتدا توپ جمع کن بودم

مرتضی پورعلی گنجی می گوید: حدود ۸ ساله بودم که با برادرم به زمین فوتبال روستایمان گنج افروز در بابل ، می‌رفتیم. به دلیل سن کمم در بازی تیم داداشم توپ جمع کن بودم. بعد از یکی دو سال که سنم بیشتر شد به همراه داداشم در تیم فوتبال بازی می‌کردم. بعداز آن به دلیل شرایط خانوادگی از سمت مدرسه بالاتر آمدم، ما در جام رمضان مدرسه تیم می‌دادیم و من از کلاس سوم برای کلاس پنجم بازی می‌کردم واین انگیزه زیادی به من می‌داد که با دو کلاس بالاترم بازی می‌کنم، آقای عباس محسن زاده سرمربی تیم مدرسه ما بود.

پس از آن یحیی عباسی در دوره راهنمایی من را به تیم مدارس بابل معرفی کرد و با این تیم قهرمان استان مازندران شدیم و سرمربی تیم ما آقای اشراقی و آقای کاظمی بودند، در بین بقیه بچه‌ها از نظر سنی کوچکتر بودم.

مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های فوتبالیست ایرانی و همسرش

پول کرایه هم نداشتم

مرتضی پورعلی گنجی می گوید وقتی ۲۱ ساله بودم پدرم فوت کرد و پس از فوت پدرم شرایط بسیار سخت شد و کرایه ماشین خودم تا شهرم را نداشتم. هم خدمتی‌های پدر و فامیل به خانواده ما کمک می‌کردند و همانجا بود که تصمیم گرفتم کسی بشوم و دست خیلی‌ها را بگیرم. من از روستایمان گنج افروز سر راه می‌ایستادم تا آشنایی پیدا شود و من را به شهر برساند و این وضعیت در مسیر برگشت نیز ادامه داشت.

به دلیل سربازی، تیم ملی امید را از دست دادم

به تیم ملی امید دعوت شدم اما به دلیل امتحاناتی که در بابل داشتم تا سرباز نشوم، نمی‌توانستم این تیم را همراهی کنم. با تیم ملی زیر ۲۲ سال با آقای منصوریان همه تیم‌ها را بردیم اما متاسفانه تیم‌های باشگاهی بازیکن ندادند و تیم به هم ریخت. در دوران آقای ابراهیم زاده ابتدا دو بازی انجام دادم اما نتوانستم شاید خوب عمل کنم از نظر آقای ابراهیم زاده، و بسیاری از بازی‌ها را بیرون ماندم.

مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های فوتبالیست ایرانی و همسرش

الگویم جواد نکونام است

مرتضی پورعلی گنجی؛ زمانی که هافبک دفاعی بودم بازی آقا جواد را می‌پسندیدم چراکه هم گل می‌زد و هم در کارهای دفاعی عالی بود. خیلی سخت است که ۱۰ سال در اروپا متداوم بازی کنید و کاپیتان شوید اما این کار را آقای نکونام انجام داد. البته بازیکنان دیگری چون علی دایی، مسعود شجاعی، مهدیمهدوی کیا و علی کریمی نیز در اروپا بازی کردند که کار هر کسی نیست. نمی‌دانم آقا جواد زود از تیم ملی رفت یا من او را شناختم و ای کاش بیشتر می‌شد در کنار او باشم.

الگوی خارجیم راموس است

من دوتا گل ملی زده‌ام و بعد از گل‌ها شادی که کرده‌ام به راموس تشبیه کرده‌اند، فعلاً اسم راموس روی من است و سعی می‌کنم که از او الگوبرداری کنم.

مرتضی پورعلی‌ گنجی | بیوگرافی و عکس های فوتبالیست ایرانی و همسرش

بازی‌های ملی مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی پورعلی گنجی پس از بازی در رده‌های سنی ایران، پیش از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، در اردوهای آمادگی پیش از این تورنمنت برای نخستین بار توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در فهرست پایانی تیم‌ملی برای حضور در این رقابت‌ها هم حضور داشت. مرتضی پورعلی گنجی نخستین بازی ملی‌اش را در بازی دوستانه پیش از تورنمنت، در برابر عراق انجام داد. درخشش در این بازی موجب شد تا کی‌روش در همه بازی‌های این تورنمنت به او بازی دهد.

مرتضی پورعلی گنجی در پایان مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵،در فهرست تیم منتخب مرحله گروهی این تورنمنت از سوی کمیته برگزاری مسابقات جا گرفت.

بخوانید :

مهدی طارمی | عکس های مهدی طارمی و همسرش و بیوگرافی و زندگی شخصی اش سردار آزمون ؛ بیوگرافی و عکس های سرادر ازمون و عکس های او در کنار همسرش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان