مصرف آب برنج فومن کاهش می‌یابد


مصرف آب برنج فومن کاهش می‌یابد

مدیرجهاد کشاورزی فومن گفت: بنا داریم با شخم زمستانه و بهره برداری اصولی آب‌بندانها مصرف آب، تولید برنج این شهرستان را کاهش دهیم.

محمدرضا ابراهیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شهرستان فومن 13هزار و 780هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون در 13درصد از شالیزارهای این شهرستان شخم زمستانه زده شده است.

وی با بیان اینکه شخم زمستانه موجب کاهش مصرف آب در تولید برنج شهرستان می‌شود، اضافه‌ کرد: در آذرماه سالجاری بارش باران مناسب بود و به همین دلیل برخی از کشاورزان به منظور استفاده بهینه از آبهای موجود برای شخم زمستانه شالیزارهایشان ورود کرده‌اند.

مدیرجهاد کشاورزی فومن خاطرنشان‌ کرد: آب‌بندانها نیز یکی دیگر از ظرفیتهای ارزشمند شهرستان برای آبیاری مزارع برنج هستند و در حال حاضر در این شهرستان 305پهنه آب بندان وجود دارد.

وی افزود: بهره‌مندی درست از آب بندانها و شخم زمستانه موجب کاهش هزینه تمام شده قیمت تولید برنج می‌شود.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه در مجموع هزینه تولید برنج با توجه به تورم کشوری افزایش یافته است،تصریح کرد: راهکارهای کاهش هزینه تولید محصول از جمله توسعه مکانیزاسیون از اولویت‌های کار جهاد کشاورزی فومن قرار گرفته است.

وی تجهیز و نوسازی را یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه تولید برنج عنوان کرد و گفت: بخش عمده اراضی شالیزاری شهرستان فومن که قابلیت تجهیز داشتند، تاکنون نوسازی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: در دهه فجر امسال آخرین مزرعه ای که قابلیت تجهیز در آن وجود دارد در فومن تجهیز و نوسازی خواهد شد و رسما اتمام نوسازی اراضی شالیزاری فومن را اعلام خواهیم کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی