اختصاص 20 میلیارد ریال دستاورد سفر «فتاح» به سرایان


اختصاص 20 میلیارد ریال دستاورد سفر «فتاح» به سرایان

اربابی گفت: اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از محل سفر مهندس «فتاح» در سرفصل های مختلف حمایتی به شهرستان سرایان اختصاص یافت.

«امیر حسین اربابی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در سرایان با تشریح دستاوردهای سفر «فتاح» رئیس کمیته امداد از اختصاص سهمیه ۶۴۲ نفری در قالب تبصره ۱۴ به شهرستان سرایان خبر داد و گفت: این افراد علاوه بر برخورداری از مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه، مشمول افزایش یارانه‌ها از محل هدفمندی یارانه ها خواهند شد.

مدیر کمیته امداد سرایان از همراهی ائمه جمعه و جماعت، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و دهیاران در شناسایی و احصای این افراد تقدیر کرد و گفت: با تلاش مددکاران خانواده با رویکرد کمیته امداد نیز تحقیقات میدانی برای ورود این افراد به مجموعه امداد فراهم شد.

وی با اذعان بر اینکه این نهاد در حوزه اشتغال هیچ تعهدی در قبال این افراد ندارد، هدف از اجرای طرح را ارائه کمک های معیشتی به خانواده های مشمول طرح در قالب هدفمندی یارانه ها عنوان کرد و افزود: در شرایط اقتصادی فعلی با تورم موجود این افراد شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن را نداشته لذا کمیته امداد با احصای این افراد شرایط برخورداری از حداقل‌ها را فراهم کرده است.

به گفته وی اجرای طرح تا پایان سال ادامه داشته و در صورت تمدید در حد شش ماه ادامه خواهد داشت.

اربابی یکی دیگر از دستاوردهای سفر را خدمات گازرسانی عنوان کرد و افزود: با توجه به اجرای طرح گازرسانی به برخی از روستاهای کوه‌پایه در ایام دهه فجر و تا پایان سال جاری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از این روستاها و مددجویان، مشمول طرح خواهند شد، افزود: خانوارهای مشمول طرح در این مرحله از مبلغی با سرانه یک میلیون تومان بهره‌مند خواهند شد و اعتبار آن نیز تامین شده است.

به گفته وی اعتبارات مذکور در زهمان مان حضور «مهندس فتاح» در استان خراسان جنوبی از تهران ارسال شد و با برنامه ریزی‌های انجام شده در استان، اعتبارات به شهرستان اختصاص و هیچ محدودیتی در این سرفصل‌ها وجود ندارد.

مدیر کمیته امداد شهرستان سرایان به سکونت تعداد 235 خانوار مددجو در روستاهای کوهپایه اشاره کرد و تصریح کرد: علاوه بر بحث گازکشی، تامین لوازم گرمایشی همانند اجاق گاز با سرانه ای به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان، پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: اعتباز لازم برای اجرای این طرح آماده بوده و به محض انجام امور گازکشی با برنامه ریزی خرید لوازم گرمایشی انجام خواهد شد.

اربابی ادامه داد: در بحث امتیاز گاز هم طبق مصوبه مجلس خانواده‌های تحت پوشش با معرفی کمیته امداد از امتیاز رایگان برخوردار می شوند.

وی در ادامه به سهمیه 28 موردی احداث مسکن در شهرستان پرداخت و با بیان اینکه یکی از اهداف سفر، احداث مسکن مددجویان بوده، تعداد 30 سهمیه دیگر نیز در این حوزه به شهرستان اختصاص پیدا کرد و افراد مشمول احداث مسکن در مناطق روستایی ۱۵میلیون تومان و در مناطق شهری ۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از تسهیلات بلاعوض برخوردار می شوند.

مدیر کمیته امداد سرایان همچنین به خدمات تعمیر مسکن مدجویان، از جمله دستاوردهای سفر اشاره کرد و افزود: در مجموع 200 نفر سهمیه تعمیر مسکن به شهرستان اختصاص پیدا کرده است که خانوارهای مشمول طرح به صورت متوسط مبلغ ۳ تا ۴ میلیون تومان برخوردار می شوند.

پایان پیام/577

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی