مهمترین شهرهای ترکیه که ایرانی‌ها به آن سفر می‌کنند


مهمترین شهرهای ترکیه که ایرانی‌ها به آن سفر می‌کنند

سفر به ترکیه به خاطر جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد و چندین شهر توریستی که دارد همیشه از اولین انتخاب‌های ایرانیان برای مسافرت خارجی است. نوشته مهمترین شهرهای ترکیه که ایرانی‌ها به آن سفر می‌کنند اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سفر به ترکیه بخاطر جاذبه های گردشگری بسیار زیادی که دارد همیشه یکی از اولین انتخاب های ایرانیان برای مسافرت خارجی است. ترکیه چندین شهر توریستی دارد که همگی در بین مسافران و علاقمندان به جهانگردی، محبوب و پر مخاطب است.

اما سوالی که همیشه پرسیده می شود این است که کدام یک از شهر های ترکیه برای گردشگری و لذت بردن از سفر بهتر است؟ استانبول بهتر است یا آنتالیا؟ کوشی آداسی برویم یا آنکارا؟ حتی فرقی نمی کند که تابحال به ترکیه سفر کرده باشید یا نه، همیشه این سوال تردیدی برای علاقمندان به سفر به کشور ترکیه ایجاد می کند.

اگر به آثار تاریخی رومی و یونانی علاقه دارید به دنیزلی ترکیه سفر کنید

با اینکه دنیزلی یکی از شهرهای صنعتی ترکیه است، اما از تاریخی‌ترین شهرهای ترکیه نیز هست. دنیزلی در جنوب غربی ترکیه قرار دارد و به دلیل آب و هوای گرم و متنوعی که دارد از شهر های مهم و مورد علاقه در بین مردم ترکیه و گردشگران شده است. جاذبه های تاریخی دنیزلی ترکیه بسیار زیادند و از معروف ترین آثار تاریخی شهر دنیزلی باید به پاموک کاله اشاره کنیم.

پاموک کاله به معنی قلعه پنبه ای است که در جنوب غربی ترکیه در استان دنیزلی قرار گرفته است. این محل ۱۷ چشمه آب گرم دارد و سنگ آهک های متخلل در آن باعث شده که همه جای این منطقه به دلیل ته نشین شدن املاح موجود در آب، ظاهری به شکل پنبه پیدا کند.

اگر عاشق تاریخ و خصوصا آثار تاریخی یونانی- رومی هستید، بهتر است برنامه سفرتان به ترکیه را با خرید بلیط تهران دنیزلی آغاز کنید.

مهمترین شهرهای ترکیه که ایرانی‌ها به آن سفر می‌کنند

مهمترین شهرهای ترکیه که ایرانی‌ها به آن سفر می‌کنند

شهر باستانی هیراپولیس نیز که از بناهای بسیار معروف و تاریخی دنیاست در شهر دنیزلی ترکیه قرار دارد. حتی اگر به دنیزلی سفر نکرده باشید، اما حتما تصویری از این بنای تاریخ معروف دیده‌اید. هیراپولیس در فهرست آثار تاریخی یونسکو نیز قرار دارد و نمونه‌ای از یک تئاتر یونانی با ظرفیتی ۱۰ هزار نفری است. جاذبه های تاریخی شهر دنیزلی تمامی ندارد.

آنکارا بهترین شهر ترکیه برای گردشگری و لذت بردن از سفر است!

همیشه انگیزه سفر لذت بردن از تجارب جدید و به قول خودمان حال و هوایی عوض کردن است. پس اگر تصمیم سفر به ترکیه گرفته اید و هنوز بری انتخاب مقصد سفریتان برای گردشگری مردد مانده اید، باید آنکارا را به عنوان بهترین شهر توریستی ترکیه به شما معرفی کنیم.

اولین چیزی که به محض ورود به آنکارا توجه شما را جلب می کند، پوشش سرسبز و آب و هوای خوب این شهری زیباستو آنکارا همچنین پایتخت کشور ترکیه نیز هست و با تعداد بسیار زیادی از پارک های زیبا، شهر مهیجی شده است.

مهمترین شهرهای ترکیه که ایرانی‌ها به آن سفر می‌کنند

مهمترین شهرهای ترکیه که ایرانی‌ها به آن سفر می‌کنند

بر خلاف استانبول که کمتر می‌توانید محیط‌های آرام و بکر پیدا کنید و همیشه شهر غرق در شلوغی است، در آنکارا می‌توانید در کمال آسودگی در پارک‌های زیبای شهر بنشینید و از سفر خود لذت ببرید. مکان‌های تفریحی و پارک‌های آنکارا حتی به زیبایی و سرسبزیشان نیز معروف‌اند. آنکارا همچنین به عنوان آرام‌ترین و منظم‌ترین شهر کشور ترکیه نیز معروف است. همانطور که گفتیم آنکارا پایتخت ترکیه است و شهری بسیار مدرن و بزرگ می‌باشد. تمام ادارات مهم و دولتی ترکیه هم در این شهر قرار دارند. اگر هنوز هم انگیزه‌های لازم برای خرید بلیط تهران آنکارا را پیدا نکرده‌اید، این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید.

با سفر به آنکارا علاوه بر دیدار از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهر، می‌توانید از بهترین موزه‌های کشور ترکیه نیز دیدن کنید. بهترین موزه‌های فرهنگ و تمدن این کشوری ترکی-اروپایی در شهر آنکارا قرار دارد و به بهترین نحو ممکن تاریخ و تمدن ترکیه را به نمایش گذاشته است.

اگر می‌خواهید برای خرید کردن به ترکیه بروید، استانبول بهترین شهر ترکیه برای شماست!

ترکیه و ایران از زمان‌های دور و دراز دارای روابط تجاری و اقتصادی بسیاری بوده و هستند. همچنین تعدادی از بهترین برندهای پوشاک زنانه و مردانه در کشور ما نیز محصول کشور ترکیه اند و لباس‌های جنس ترک بین مردم کشورمان طرفداران بسیاری دارد. دیگر نیازی نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که هدف بسیاری از افراد از سفر کردن تنها خرید است! و چه جایی بهتر از استانبول برای خرید کردن؟!

با این حساب اگر می خواهید برای خرید کردن به ترکیه سفر کنید، بهتر است پیگیر قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول باشید تا بتوانید بلیطی ارزان خریداری یا رزرو کنید و کوله بار سفرتان را ببندید.

در سفر به استانبول با یک تیر چند نشان می‌زنید، نه دو نشان! هم می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی این شهر تاریخی دیدن کنید، هم از خوردن غذاهای خاص و معروف ترکیه لذت ببرید و هم به اصلی‌ترین دلیل سفرتان، یعنی خرید کردن بپردازید.

استانبول در بین شهرهای ترکیه به جهت راحتی دسترسی به مراکز خرید، تفریحی، دسترسی شهری و رستوران‌ها، در مقایسه با دیگر شهرهایش بالاترین امتیاز را دارد. همچنین بیشتر مردم استانبول زبان انگلیسی را بلدند و دیگر دغدغه زبان ترکی نخواهید داشت.

بعد از مطالعه این مقاله احتمالا هدف سفر و مقصد مورد نظرتان را از بین شهرهای ترکیه پیدا کرده اید. ایده شما به عنوان گردشگر خارجی برای سفر به ترکیه کدام شهر و با چه هدفی است؟ از بین شهرهای تاریخی، تفریحی و مدرن ترکیه کدام یک را برای یک سفر چند روزه انتخاب می‌کنید؟


مهمترین شهرهای ترکیه که ایرانی‌ها به آن سفر می‌کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)