ثبت نام 20000 هزار رودانی در سامانه بچه های مسجد/کانون های مساجد دستاوردهای 40 ساله انقلاب را تبیین کنند


ثبت نام 20000 هزار رودانی در سامانه بچه های مسجد/کانون های مساجد دستاوردهای 40 ساله انقلاب را تبیین کنند

حجت الاسلام پهلوانی با اشاره به وجود 200 کانون فرهنگی هنری در شهرستان رودان، گفت: تاکنون قریب به 20 هزار نفر از رودان در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند و این فرصت تا پایان سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودان، حجت الاسلام«احمد پهلوانی» در دیدار اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد رودان با امام جمعه این شهرستان، ضمن تشریح فلسفه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد، خاطرنشان کرد: رصد توطئه های فرهنگی دشمن و طرح ریزی و اجرای برنامه های اثرگذار کم هزینه برای خنثی سازی نقشه های دشمن از طریق جذب، آگهی بخشی، نگهداشت و تربیت نسل جوان از مهمترین رسالت کانون هاست.

وی از وجود مسجد و جایگاه و قداست آن به عنوان مهمترین سرمایه کانون فرهنگی هنری نام برد و عنوان کرد: اعتماد خانواده ها، حضور جوانان و نوجوانان خوش فکر، خلاق، متعهد و دغدغه مند اسلام، انقلاب، نظام و رهبری از دیگر سرمایه هاست.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان در ادامه به ضرورت برنامه ریزی کانون ها برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کانون ها باید برنامه تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان در اولویت امور قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مساجد از ابتدا به صورت کاملا مردمی بوده است، افزود: کانون فرهنگی هنری باید از ظرفیت کمک های مردمی برای پیشبرد اهداف استفاده کند و اگر تنها نگاهش به حمایت نهادهای دولتی باشد هیچ گاه موفق نخواهد شد.

پهلوانی همچنین نگاه ویژه حجت الاسلام درُی امام جمعه رودان به کانون های فرهنگی هنری را امتیاز ویژه ای برای فعالان این عرصه دانست و بر بهره گیری از ارشادات و راهنمایی های وی در برنامه ریزی های کانون های مساجد تاکید کرد.

وی به معرفی سامانه بچه های مسجد پرداخت و افزود: کار ثبت کانون ها در این سامانه به اتمام رسیده و هم اکنون در حال ثبت نام اعضاست و این روند تا آخر امسال ادامه دارد و از سال آینده نیز کانون ها برنامه های خود را در این سامانه ثبت می کنند و براساس برنامه ها به کانون ها امتیاز داده می شود.

این مقام مسئول به طرح «شنبه های با کتاب در مساجد» اشاره کرد و گفت: رشد علمی، فکری و معرفتی مخاطبان کانون ها در گرو مطالعه است و از این رو کانون ها باید جامعه هدف خود به ویژه جوانان را به سمت کتاب و مطالعه سوق دهند.

وی توجه به قشر کودک و نوجوان و همچنین بانوان را از دیگر اولویت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و اضافه کرد: نشست های معرفتی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق و اعتیاد باید در اولویت برنامه کانون ها باشد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها