نظامیان روس نخستین کاروان حامل کمک های بشردوستانه را به منبج رساندند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://www.iribnews.ir/) ؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز روسیه...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز روسیه برای برقراری آشتی بین طرف های متخاصم در سوریه اعلام کرد ­دژبان(پلیس نظامی) روسیه که به گشت زنی در منطقه منبج در شمال شرق استان حلب ادامه می دهد یک کشتی حامل کمک بشر دوستانه را به این منطقه رساند.
الکسی دنکین Alekseï Denkine، سخنگوی مرکز آشتی روسیه اعلام کرد پلیس نظامی روسیه که در منطقه منبج نزدیک مرز ترکیه مستقر است یک کاروان بشر دوستانه را برای کمک رسانی به ساکنان این منطقه همراهی کرد.
این کشتی بشر دوستانه حامل لوازم آموزشی و 500 بسته غذایی شامل برنج، شکر، آرد و کنسرو بود.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت:‌ " امروز ما به منطقه عجمی (واقع در منبج) رسیدیم که تحت کنترل پلیس نظامی روسیه قرار دارد. این نخستین اقدام بشر دوستانه ما در این منطقه است. ما 420 کیف مدرسه و 140 کیلوگرم نان در یک مدرسه و 500 بسته غذایی را در منطقه ای توزیع کردیم که مقامات محلی به ما در انتخاب افراد نیازمند کمک کردند ".
به گفته این مقام روس، نظامیان روس ادامه اقدامات کمک رسانی بشر دوستانه را در روستاها و دیگر مناطق منبج پیشنهاد داده اند. نیروهای دولتی سوریه اواخر دسامبر پست های خود را در منطقه منبج برقرار کردند و در این مناطق مرزهای بیرونی را تحت کنترل دارند. این در حالی است که پلیس نظامی روسیه امنیت داخلی را در این منطقه بر عهده دارد. این منطقه به مدت دو سال تحت کنترل واحدهای کرد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه