صدقات هر شهرستان کجا هزینه می‌شود؟


صدقات هر شهرستان کجا هزینه می‌شود؟

رئیس کمیته امداد شهرستان خرم‌دره گفت: صد درصد صدقات جمع‌آوری شده در خرم‌دره در خود شهرستان هزینه می‌شود.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل احمدی در محفل انس با حامیان شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه کمیته امداد با هدف حمایت از اقشار نیازمند و دهک‌های پایین جامعه تاسیس شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این نهاد در شهرستان 1750 خانوار تحت پوشش خود قرار داده است که جمعیتی بالغ بر 4000 نفر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش کمیته امداد به صورت مستمر در حال کاهش و افزایش است، ادامه داد: توانمندسازی مددجویان با اعطای وام‌های اشتغال یکی از راهکارهای خروج افراد از چرخه حمایتی امداد است که در همین راستا 83 مورد وام اشتغال طی 9 ماهه گذشته در خرم‌دره پرداخت شده که اشتغال 100 نفر را در پی داشته است.

احمدی با بیان اینکه از محل صدقات منازل و معابر مبلغ 288 میلیون تومان در شهرستان جمع‌آوری شده است، افزود: با توجه به شائبه‌های ایجاد شده در فضای مجازی، همه کمک‌هایی که در شهرستان جمع‌آوری می‌شود به صورت صد درصدی در خود شهرستان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ۸۲ یتیم تحت پوشش کمیته امداد 473 نفر حامی داریم، گفت: برای 158 فرزند محسنین نیز 329 نفر حامی محسنین وجود دارد.

وی تصریح کرد: محسنین شامل کودکانی هستند که دارای سرپرست بوده اما سرپرست آن‌ها به نوعی بیمار یا بدسرپرست است.

احمدی با اشاره به اینکه سرانه هر حامی در حوزه اکرام ماهانه 56 هزار تومان و سرانه حامی محسنین ماهانه 57 هزار تومان است، بیان کرد: طی 9 ماهه گذشته از سال 240 میلیون تومان از طریق طرح اکرام و 170 میلیون تومان نیز از طریق اجرای طرح محسنین در شهرستان جمع‌آوری شده است‌.


انتهای پیام

دبیر: مرجان طاوسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید