آتش افروختن در باغ برای جلوگیری از سرمازدگی محصول موثر نیست


آتش افروختن در باغ برای جلوگیری از سرمازدگی محصول موثر نیست

شیراز-ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: برخی از باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات باغی مبادرت به آتش زدن لاستیک و بقایای گیاهی می کنند در حالی که این کار بی تاثیر است و انجام آن برای محیط زیست مخرب و زیانبار است.

محمدرضا شهابی، سه ‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه باغداران باید از انجام این کار پرهیز کنند، اظهار داشت:
با توجه به احتمال کاهش دمای هوا در شهرستان جهرم، راهکارهای جلوگیری از سرمازدگی محصولات باغی و درختان مرکبات، متنوع هستند و از جمله آنها می توان به استفاده از توری‌های پوششی، بخاری‌های نوین کم‌هزینه و کودهای مولد گرما اشاره کرد.
وی ادامه داد: آبیاری شبانه باغ ها، استفاده از محلول‌های آنتی فراست (ضدسرما)، تقویت درختان با گوگردهای پتاسه و روی، استفاده از پوشش توری با رنگ روشن و بهره گیری از پلارهای اتوماتیک باغی (دستگاه مولد حرارت) از دیگر روش‌های مبارزه با سرمازدگی درختان است.
شهابی بیان کرد: همچنین جهاد کشاورزی شهرستان جهرم آماده ارایه هرگونه مشاوره کارشناسی برای جلوگیری از سرمازدگی به بهره‌برداران است.
برخی از باغداران شهرستان جهرم در فصل سرد سال برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات خود، اقدام به آتش زدن چوب و لاستیک می کنند که این کار افزون بر خطرات ناشی از آتش‌سوزی‌های احتمالی، باعث آلودگی هوا می‌شود و شدت دودهای ناشی از سوزاندن اجسام مختلف توسط باغداران، آزار دهنده است.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403