وزیر دفاع کلمبیا وابستگی تشکیلاتی عامل بمب گذاری این کشور را اعلام کرد


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ وزیر دفاع کلمبیا اعلام کرد عامل عملیات بمب گذاری اخیر در این کشور به گروه شبه نظامی مخالف دولت وابسته است.
تحقیقات نیروهای امنیتی کلمبیا درباره انفجار اخیر در شهر بوگوتا پایتخت این کشور همچنان ادامه دارد. این انفجار که به کشته شدن بیست و یک نفر منجر شد مرگبارترین عملیات از این نوع در پانزده سال اخیر در این کشور است.
گولیرمو بوترو وزیر دفاع کلمبیا امروز در سخنانی در این باره گفت: هنوز هیچ شاهد و مدرکی وجود ندارد دال بر اینکه این بمب گذاری ، کار یک گروه سازمان یافته بوده باشد. براساس اطلاعات جمع آوری شده در بیست و دو ساعت اخیر باید با قاطعیت عرض کنم عامل این بمب گذاری یکی از اعضای گروه ایی ال ان (ارتش آزادیبخش ملی) ELN بوده است و نه عضو گروه مسلح سازمان یافته دیگری. ما اسناد موید این مسئله را به دستگاه قضائی عرضه می کنیم. شواهد موجود نشان می دهد فرد مذکور با خودرو به این عملیات انتحاری مبادرت کرده است. این خودرو مملو از مواد منفجره بود و این مواد منفجره نیز با یک چاشنی الکتریکی فعال شده است.
گفتنی است ارتش آزادیبخش ملی کلمبیا، بزرگترین گروه شبه نظامی باقیمانده در این کشور آمریکای لاتین است. در انفجار اخیر کلمبیا بیست و یک نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند. مردم کلمبیا نگران این هستند که وقوع این انفجار بر چشم انداز گفتگوهای صلح دولت با مخالفان شبه نظامی تاثیرات سوء برجا بگذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی