یهودی ستیزی؛ اتهامی کهنه و بی حاصل از سوی رژیم صهیونیستی


یهودی ستیزی؛ اتهامی کهنه و بی حاصل از سوی رژیم صهیونیستی

تهران -ایرنا - 'عبدالباری عطوان' سردبیر روزنامه فرامنطقه ای 'رأی الیوم' و تحلیلگر مسائل منطقه در مطلبی با قدردانی از مواضع 'ماهاتیر محمد' و دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: صهیونیست ها برای اعمال فشار به حامیان آرمان فلسطین از همه ابزارها و اهرم های خود به ویژه اتهام 'یهودی ستیزی' استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا، سردبیر روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' نوشت: پس از اینکه 'ماهاتیر محمد' نخست وزیر مالزی با بیان موضع شرافتمندانه خود درباره 'فلسطین' اعلام کرد که اجازه نمی دهد هیچ یک از شهرک نشینان صهیونیستی برای شرکت در مسابقات بین المللی شنا وارد کشورش شوند، رژیم صهیونیستی با توسل به ابزار همیشگی خود یعنی 'یهودی ستیزی' این اقدام را محکوم کرد.
'امانوئل نحشون' سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز با متهم کردن ماهاتیر محمد به 'یهودی ستیزی' اعتراض خود را نشان داد.
عطوان گفت: گمان نمی کنم این ابزار رژیم صهیونیستی بتواند تغییری در تصمیم عزتمندانه ماهاتیر محمد ایجاد کند چرا که وی پیش از این هم گفته بود که اگر کمیته برگزار کننده رقابت های جهانی شنا به تصمیم ما اعتراض دارد می تواند بازی ها را در مکان دیگری برگزار کند.
همچنین 'ایلهان عمر' زن مسلمان سومالیایی تباری است که به عنوان اولین نماینده محجبه در تاریخ آمریکا وارد مجلس نمایندگان این کشور شده است.
وی از ابتدای ورود خود به این مجلس، حمایت قاطعانه خود را از آرمان فلسطین نشان داد که در همین راستا با حضور در برنامه ای در شبکه 'سی ان ان' عزم و پایبندی خود را برای حمایت از فلسطین علنا اعلام کرد.
ایلهان چندی پیش در حساب توئیتر خود نوشت: 'رژیم صهیونیستی دنیا را در خواب فرو برده است، از خدا می خواهم که ملت ها را بیدار کند تا ببینند این رژیم جنایتکار چه بلایی بر سر فلسطینیان مظلوم می آورد.'
عطوان افزود: پس از این اظهارات که هیچ یک از حکام عربی حتی جرأت فکر کردن به آن را هم ندارند، رژیم صهیونستی در تلاش است با کنکاش گذشته این نماینده شجاع مسلمان، دستاویزی را برای ضربه زدن به وی پیدا کند.
صهیونیست ها مجددا با توسل به بهانه 'یهودی ستیزی' اتهاماتی را به سمت وی نشانه می روند تا از این طریق بتوانند بر اقدامات ظالمانه خود سرپوش بگذارند، اما ایلهان عمر از مطالبات منصفانه خود و ملت فلسطین و گرفتن حق آنان کوتاه نمی آید.
این تحلیلگر ادامه داد: همچنین 'رشیده طلیب' بانوی فلسطینی الاصلی است که با پیروزی در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در اقدامی بی سابقه با لباس فلسطینی وارد کنگره شد و مراسم تحلیف را با نسخه ای ترجمه شده از قرآن به جا آورد.
وی همچنین از حامیان سرسخت جنبش تحریم و منع سرمایه گذاری در اسرائیل موسوم به ' BDS' به شمار می رود.
عطوان اضافه کرد: با وجود تبلیغات منفی سازمان یافته از سوی تل آویو که علیه این نمایندگان در جریان است نباید شگفت زده شویم اگر ببینیم کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی حامی رژیم صهیونسیتی انتقاد از صهیونیست ها را جرم محسوب کنند.
رشیده چندی پیش گفته بود در حال اتخاذ اقداماتی برای استیضاح ترامپ هستیم.
به نوشته سردبیر رای الیوم، 'جرمی کوربین' رهبر حزب کارگران بریتانیا نیز از دیگر کسانی است که به علت مواضعی متفاوت درباره فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی به یهودی ستیزی متهم شده است.
وی در حمایت از فلسطین و اعتراض به تجاوز های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهراتی را در بریتانیا عیله رژیم صهیونیستی سازمان دهی کرد و کشتار بی رحمانه فلسطینیان را در راهپیمایی های 'بازگشت' به شدت محکوم کرد.
هم چنین در مطلبی دیگر با اشاره به قانون نژادپرستانه ای که در پارلمان صهیونیستی تصویب شد، نوشت: قانون نژادپرستانه 'کشور یهود' که کابینه نتانیاهو به تصویب رساند، موجب تبعیض نژادی علیه فلسطینیان خواهد شد.
این مواضع و اظهارات خشم صهیونیست ها را برانگیخته و آنان را ناچار به توسل به اتهام خود ساخته یهودی ستیزی کرد.
عطوان نوشت: آنچه باعث تاسف ما می شود این است که مواضع دو نماینده شجاع مسلمان در قلب مرکز لابی های صهیونیستی(کنگره) اعلام می شود اما اخباری که از کشورهای عربی به ما می رسد مانند بمبی بر سر ما فرود می آید، روزی نیست که خبر سفر چند ورزشکار اسراییلی به کشور های عربی یا عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی کشورهای عربی یا طرح صلح با این رژیم را نشنویم و این اخبار است که همچون خنجری در قلب ما فرو می رود.
خاورم*9208*9366**1586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام