با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)


رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری آسیا که یکی از جذاب ترین و اصیل ترین قاره های جهان محسوب می شود، می پردازیم. آسیا قاره ای دارای دیدنی های فراوان جغرافیایی و فرهنگی است. از ویژگی های این قاره می توان به زندگی حدود 4.5 میلیارد نفر […] نوشته با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول) اولین بار در رسانه...

رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری آسیا که یکی از جذاب ترین و اصیل ترین قاره های جهان محسوب می شود، می پردازیم.

آسیا قاره ای دارای دیدنی های فراوان جغرافیایی و فرهنگی است. از ویژگی های این قاره می توان به زندگی حدود 4.5 میلیارد نفر در آن، سابقه 12 هزار ساله سکونت در آن، وجود قدیمی ترین تمدن ها، بزرگترین معابد، عمیق ترین دریاچه کره زمین و مرتفع ترین کوه های جهان در آن نیز اشاره کرد. آسیا دارای شهرهای باستانی پر از معابد و کاخ ها و شهرهای مدرن و جدید پر از آسمان خراش های مرتفع و مزین شده به چراغ های نئونی نیز هست.

اگرچه ممکن است بسیاری از جاذبه های گردشگری آسیا در قاره های دیگر نیز یافت شوند؛ با این وجود، بسیاری از تجاربی که هر فرد می تواند در زندگی خود تجربه کند مختص آسیا است؛ از جمله بازدید از معابد بودایی قله کوه ها، دیدن بانوان کیمونو پوشیده، مسیرهای طبیعت گردی فوق العاده جنگلی و معابد هندوی تخریب شده و بسیار زیبا.

در آسیا از دیدنی های بسیار زیاد دیگری نیز می توان بازدید کرد. در ادامه همراه کلیک باشید تا با تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید.

لازم به ذکر است که این 17 جاذبه گردشگری در دو بخش و تحت عنوان های “قسمت اول” و “قسمت دوم” منتشر می شوند.

1- بازی سایه ها در اندونزی

با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)

حتی در عصر سینما و تلویزیون، نمایش های بازی سایه ها کماکان تقریبا در تمام شهرها و روستاهای اندونزی هواداران بسیاری دارد. هر اجرا ممکن است حتی تا 5 ساعت به طول بیانجامد؛ اما گردشگران کاملا از آن ها لذت می برند. طی مراسم بازی سایه ها معمولا موسیقی نیز نواخته می شود؛ بنابراین این مراسم در مجموع یکی از پرطرفدارترین مراسم های سرگرم کننده در اندونزی، معرف فرهنگ آن ها و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آسیا به شمار می رود.

2- آیین مذهبی در هند

با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)

اگرچه در اکثر مناطق آسیا می توان معابد جالب هندو را یافت؛ با این وجود آیین و مذهب هندوها در هیچ کجا به اندازه شهر مقدس بنارس در هند رایج نیست. آیین مذهبی بسیاری در این شهر و در کنار رود گنگ انجام می شود. زائران خود را در آب رودخانه شست و شو داده و دعا می خوانند. در مراسم مذهبی هندوها در این شهر بیش از 40 هزار جسد سوزانده شده و تعداد زیادی نیز هم تحت عنوان اجساد طرد شده در رودخانه گنگ رها می شوند.

3- کشتی سومو در ژاپن

با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)

کشتی سومو که برای برخی از افراد ممکن است فعالیتی بسیار عجیب به نظر برسد، در اصل یکی از ورزش های باستانی ژاپنی است که نیاز به سال ها تمرین و فعالیت دارد. با این وجود بسیاری از گردشگران نیز به تماشای این مراسم هیجان انگیز علاقه مند هستند؛ زیرا در بسیاری از مواقع نتیجه بازی در لحظات آخر آن جابه‌جا می شود. در این ورزش بر خلاف کشتی تقسیم بندی وزنی نیز وجود ندارد.

4- مزارع برنج در ویتنام

با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)

یکی از خاص ترین و بهترین جاذبه های گردشگری آسیا مزارع برنج آن در مناطق روستایی بوده که بدون تردید تعدادی از زیباترین آن ها در شهر ساپا در شمال غرب ویتنام قرار دارند. اطراف این شهر نیز کوه های بسیار زیبایی قرار داشته که به زیبایی منطقه می افزایند؛ همچون کوه فانسیپان با ارتفاع 3143 که مرتفع ترین کوه آسیای جنوب غربی به شمار می رود. شهر ساپا در دهه 1920 به عنوان یکی از مستعمره های فرانسه توسعه توریستی پیدا کرد و امروزه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

5- کیک بوکسینگ در تایلند

با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)

کیک بوکسینگ یکی از ورزش های پر طرفدار تایلند به شمار می رود. در این ورزش قدرت و سرعت دو عامل اصلی در تعیین برد و باخت هستند. هنگام تماشای این ورزش که پاها و دست ها را درگیر می کند، جمعیت معمولا بسیار هیجان زده می شوند. هنگام تماشای این ورزش در تایلند معمولا موسیقی سنتی تایلندی نیز نواخته می شود تا هیجان این بازی را بیشتر کند؛ بنابراین بازدید از مراسم برگزاری این ورزش یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آسیا به شمار می رود.

6- تماشای پانداها در چین

با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)
پانداها از حیوانات نادر و در حال انقراض کره زمین به شمار می روند؛ بنابراین تماشای این حیوانات می تواند تجربه بسیار منحصر به‌فردی در زندگی هر فرد باشد. این حیوانات در مراکز ملی نگه داری از طبیعت چین که معمولا کوهستانی نیز هستند، قابل مشاهده اند. بهترین زمان برای بازدید از پانداها فصل زمستان است؛ زیرا در این فصل پانداها به ارتفاعات پایین تر آمده و لا به لای برف ها قابل رویت هستند. پانداها امروزه به سمبل حیوانات در معرض انقراض بدل شده اند.

7- درخت های انسان ساخت در سنگاپور

با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)

بدون تردید درختان انسان ساخت مارینا بی در سنگاپور یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری آسیا محسوب می شوند. این درختان 50 متری (مشهور به Supertrees) نشان دهنده اوج شهرسازی مدرن در آسیا هستند. این درختان و پارکی که در آن قرار دارند، تاکنون در مجموع مورد بازدید 30 میلیون گردشگر واقع شده اند. انرژی این سازه های درخت مانند که توسط مسیری به هم متصل شده اند، توسط خورشید تامین می شود. شب ها نیز در این پارک مراسم های جذابی با پس زمینه آسمان خراش های سنگاپور برگزار می شود.

8- شکوفه های گیلاس در کره

با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)

تماشای شکوفه درختان گیلاس در کره و ژاپن نیز یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری آسیا محسوب می شود که همه را به وجد می آورد. کوه نامسان در سئول دارای 2 هزار درخت است که شب هنگام نیز در کنار آن ها انواع موسیقی ها نواخته شده و زیبایی آن ها را دو چندان می کند. در کنار رود یئوویدو نیز جمعیت بسیاری در کنار درختان گیلاس زیبا به پیک نیک می پردازند.

9- فروشگاه پرندگان در هنگ کنگ

با بهترین جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید (قسمت اول)

خیابان باریک Yuen Po در هنگ کنگ که هم یک بازار و هم محلی اجتماعی است، نمودی از مناطق روستایی و زیبای چین است. در این خیابان مردان میانسالی مشغول فروختن پرنده های مختلف خود هستند. در میان این پرندگان معمولا گونه های نادری نیز یافت می شوند. مغازه های این خیابان وسایل سنتی چینی نیز می فروشند.

Source: traveller

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر