ژاپن، برنده فینال زودرس / فوتبال مالکانه عربستان به بن‌بست رسید


ژاپن، برنده فینال زودرس

در حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ژاپن توانست با یک گل عربستان را شکست دهد تا در مرحله بعد به مصاف ویتنام برود. بازی میان دو تیمی که در مجموع هفت بار قهرمان تورنمنت شده‌اند یک فینال زودتر محسوب می‌شد که در نهایت ژاپن فرصت‌طلب‌تر بود و توانست حریفش را کنار بزند.

عربستان که بابت شکست مقابل قطر با انتقاد روبرو شده بود، بازی را تهاجمی شروع کرد و حریف را عقب راند، ولی این ژاپن بود که خلاف جریان بازی به گل رسید. در دقیقه 20 تومیاسو، مدافع سن‌ترویدن بلژیک زودتر از بازیکنان حریف به توپ رسید و با ضربه سر دروازه عبید را باز کرد. مدافعان عربستان که در شکست مقابل قطر پراشتباه بودند، در این صحنه هم در مهار تومیاسو غفلت کردند.

ژاپن، برنده فینال زودرس / فوتبال مالکانه عربستان به بن‌بست رسید---

ژاپن پس از این گل عقب رفت و به لطف خط دفاع هماهنگ و باتجربه‌اش توانست از این گل محافظت کند. یوشیدا مدافع ساوتهمپتون، ناگاتومو مدافع اینتر، ساکای مدافع مارسی به همراه تومیاسو بدون اشتباه بودند و اجازه ندادند حملات عربستان به نتیجه برسد. تیم پیتزی با اصرار به فوتبال مالکانه 76 درصد زمان بازی صاحب توپ بود و این مربی تعویض‌هایی هم در خط حمله داشت، ولی هیچکدام از اینها برای فرار از حذف کافی نبود. بدین ترتیب عربستان که شروعی طوفانی در تورنمنت داشت، بدون گل زده در دو مسابقه آخر حذف شد.

3


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لجبازی عجیب فرانسوی‌ها؛/ المپیک پاریس در خطر است!